حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صنایع یاریگر گروه جهادی زینبیون برای تامین کولر نیازمندان باشند
    ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
    شناسه : 8249
    بازدید 1344
    11
    پویش خنکای مهربانی دریانیوز// افزایش قیمت کولر ویخچال و... در سال های اخیر باعث شده است بسیاری از خانواده ها نتوانند کولر ویخچال نو بخرند ویا حتی یخچال و کولر معیوب شان را تعمیر کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// افزایش قیمت کولر ویخچال و… در سال های اخیر باعث شده است بسیاری از خانواده ها نتوانند کولر ویخچال نو بخرند ویا حتی یخچال و کولر معیوب شان را تعمیر کنند و به همین دلیل در سه چهار سال اخیر برخی مراکز نیکوکاری و گروه های جهادی با کمک های مردمی اقدام به تامین و یا تعمیر این وسایل برقی ضروری در گرمای هرمزگان کرده اند که البته جوابگوی نیازها نیست و ضرورت دارد صنایع و بنگاه های اقتصادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان و نهادهای انقلابی و حمایتی و… یاریگر نیازمندان باشند تا آنها از خنکای مهربانی شان بهره مند شوند و بیماری مجبور نشود داروهایش را در تشت آب سرد یا یخچال همسایه بگذارد و یا در گرمای ۴۰و۵۰ درجه هرمزگان عرق ریزان وبی تاب شود.
    گروه جهادی زینبیون بندرعباس در چند سال اخیر در راستای حمایت از نیازمندان در حوزه های مختلف واز جمله تامین کولر محرومان اقداماتی را داشته است که جهت آشنایی بیشتر با فعالیت های شان با مسئول این گروه جهادی گفتگو کردیم.
    دریا :معرفی مسئول و فعالیت های گروه جهادی :
    آمنه چشم داده مسئول گروه جهادی زینبیون بندرعباس هستم که از سال ۹۸ مجوز فعالیت را از بسیج سازندگی داریم، ولی سال های خیلی قبل تر کمک ها بود بحمدلله.
    ۱.ساخت منزل مسکونی نیازمندان (در حال حاضر ساخت خانه ی یتیم در بندرعباس و خانه ی پیرمرد روستائی در روستاهای شهرستان حاجی آباد داریم).
    ۲.تعمیر سقف خانه مستمندان ۳.ساخت سرويس بهداشتی
    ۴. ازدواج آسان ۵.جهيزيه ۶.درمان و اعزام بیمار به استان های همجوار بویژه تهران و یزد و شیراز ۷. راه اندازی صندوق قرض‌الحسنه نیازمندان بدون کارمزد و بهره ی دیرکرد ۸. وام اشتغال، درمان، جهيزيه و سایر
    ۹.بسته های معیشتی سفره ی مهربانی ماه مبارک رمضان
    _ بسته ی معیشتی و عیدانه بنام بهارمهربانی در عید سعید باستانی نوروز شامل آجیل میوه شیرینی کفش پوشاک پسرانه و دخترانه از بدو تولد تا هجده سالگی ۱۰.در مناسبت های مذهبی اهدای اسباب بازی به کودکان در اماکنی مانند مساجد روستائی داریم و راه اندازی ایستگاه صلواتی جهت پخش شربت در کنار پارک و خیابان شهربندرعباس ۱۱.قربانی مشارکتی ماهیانه تا بتوانیم بر سفره ی تعدادی از نیازمندان گوشت برسانیم
    ۱۲. انجام نذورات به نیابت از دوستان مانند قربانی عقیقه و پخش بسته هائی که اهدا می شود. ما خودمان به نیابت از دوستان قربانی و عقیقه را انجام می دهیم.
    ۱۳. در حد وسع، پرداخت قرض‌الحسنه زائر به کربلا
    ۱۴. اعزام زائران به کربلا و مشهدالرضا
    ۱۵. تهیه سیسمونی
    ۱۶. تهیه پوشک برای معلولین مددجوی گروه جهادی
    ۱۷.پویش خنکای مهربانی برای تامین کولر نیازمندان که بحمدلله امسال این پویش با برکت سه ساله شده است.
    لازم بذکرست که اهدای کولر کاملا مردمی و بدون کمک ارگان و نهادهای دولتی بوده است.
    ۱۸. ساخت هجده دستگاه سرویس بهداشتی در روستای سیل زده بشاگرد با کمک گروه جهادی مکتب امام حسن مجتبی(ع)
    ۱۹. رسانیدن آب به روستا
    ۲۰٫ برپایی جشن های خیابانی در میلاد منجی عالم و همچنین ایام غدیر و مراسم محرم


    دریا :چه تعداد کولر توزیع کرده اید؟
    ما دراین سه سال بیش از ۵۰ دستگاه کولر ۱۸ هزار موتور بزرگ مرغوب اهداء کردیم؛ البته بدون کمک نهاد و دستگاه های دولتی. در اردیبهشت ماه امسال ۱۴۰۲ نیز چهار دستگاه کولر که یکی از آن ها ۲۴ هزار موتور بزرگ بود، اهدا شد. دو دستگاه در محله ی چاهستانی های بندرعباس، یک دستگاه به نیازمندی در روستای باغو و یک دستگاه در محله دوهزار بندرعباس اهدا شد.
    دریا :خانواده های نیازمند از کدام مناطق هستند و چطور شناسایی می شوند؟
    این خانواده از استان هرمزگان، مرکز شهر بندرعباس، میناب، بشاگرد، جزیره هنگام، پارسیان، گافر و… .
    یا خود مستمندان ما را پیدا کرده و تحقیق کردیم یا دوستان معتمد معرفی کردند و بقول شان اعتماد کردیم و گاهی بعضی از عزیزانی که خودشون گروه جهادی اند به ما مددجوی خود را معرفی می کنند.


    دریا : هزینه خرید کولرها چگونه تامین می شوند و خیرین چگونه می توانند مشارکت کنند؟
    هزینه ی کولر ها بسختی، اوایل که از صفر تا صد قیمت با ما بود، اما از پارسال به عزیزانی که کولر سوخته یا خراب داشتند عرض کردیم کولرشان را بفروشند و به پویش خنکای مهربانی واریز کنند. این واریزی بسیار اندک حتی نصف قیمت کولر هم نمی شود، اما کمک می شود برای خرید کولر نو. واقعا خیلی سخت بیماری که بر اثر گرما زخم بستر بگیرد. بسیار سخت است کودکی بدنش زخم بشود از شدت گرما وبسیار سخت است که پیری از گرما نفسش بند بیاد. من عاجزانه از خیرین این بندگان خوب خدای رحمان تقاضای مساعدت و همیاری دارم تا در طول سال با واریزی به حساب پویش خنکای مهربانی دارم تا بتوانیم هوای داغ خانه ی مستمندان را بهاری کنیم، حتی اگر شده با انتشار پوستر خنکای مهربانی. به هیچ عنوان پول خنکای مهربانی صرف خرید رادیاتور فن و موتور و تعمیر کولر نمی شود، بلکه کولر نو برای مستمندان تهیه می گردد.متاسفانه صنایع دراین امر هیچ همکاری با بنده نداشته اند و کاش صنایع پای کار گروه جهادی زینبیون می آمدند و یاریگرمان می شدند تا بتوانیم کولر بیشتری را به خانه خانواده های محروم بی کولر ببریم وآنها در گرما نمانند. خانواده های زیادی تقاضای کولر دارند و ما نمی توانیم کولر را برایشان بخریم. در زمینه ی اشتغال هم کار کردیم.
    دریا : حرف آخر
    من صمیمانه از همه ی عزیزانی که برای برداشتن باری از دوش بینوایان به بنده اعتماد دارند و حمایت می فرمایند تشکر می کنم و برایشان و برای عزیزان شان از خداوند رزاق وسعت رزق و روزی مادی و معنوی مسئلت
    می طلبم و عاجزانه از خیرین، صنایع و نهادهائی که مسئول مسئولیت های اجتماعی هستند عرض می کنم ما داریم در بندرعباس در محله ی آزادگان مسجدی بنام مسجد حضرت مادر حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها می سازیم و شدیدا نیازمند کمک مالی هستیم.

    در انتها سلامتی و فرج ظهور مولا. سلامتی طول عمر و اقتدار بیش از پیش نائب آن امام همام، همه ی مسئولان خادم و تشکر ویژه از خانواده ی مهربانم و دوستان پای کار. ازتون ممنونم بابت معرفی گروه جهادی زینبیون بندرعباس بویژه دراین ایام که گرما شروع شده و خانواده هایی چشم انتظار خنکای مهربانی هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.