حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • آمادگی مجلس برای اصلاح و تصویب قوانین حوزه اقتصاد دریامحور
    ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۱۶
    شناسه : 14985
    بازدید 1117
    4
    احمد مرادی نماینده مجلس در یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران تاکیدکرد دریانیوز// یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران توسط اتاق بازرگانی هرمزگان و دانشگاه هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران توسط اتاق بازرگانی هرمزگان و دانشگاه هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

    امام جمعه بندرعباس در این کنفرانس باقدردانی از اتاق بازرگانی هرمزگان و دانشگاه هرمزگان در برگزاری این کنفرانس علمی گفت : کمتر دورانی را داشتیم که اتاق بازرگانی در نزدیک کردن نظر وعلم و عمل اقدام کرده باشند و امیدواریم شاهد تحول در این بخش باشیم که باری دیگر از اتاق بازرگانی استان قدردانی می کنم.

    حجت الاسلام والمسلمین محمدعبادی زاده گفت : فاصله کمی از برگزاری همایش قبلی در حوزه دریامحوری با مشارکت اتاق بازرگانی و دانشگاه هرمزگان وجود دارد که برگزاری این همایش های مرتب باموضوع دریامحوری نویدبخش این است که عرصه علم و عمل توامان در مسیر شکوفایی علمی و اقتصادی استان قراردارد.عبادی زاده همچنین از انجمن ماهی شناسی کشور که در برگزاری این کنفرانس مشارکت کردند تا استفاده حداکثری از دریا صورت گیرد، قدردانی کرد.

    نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت کشور در کنار سواحل زندگی می کنند ؛ اظهار داشت : ۵هزار کیلومتر نوار ساحلی را در کشور داریم که ظرفیت قابل توجهی است که بایستی از آن استفاده کرد.وی تاکید کرد: کشورهای دیگر که از ظرفیت دریا به میزان کمتری بهره مندند، اما میزان استفاده شان از دریا بیشتر از ماست که ما نیز بایستی از این ظرفیت اقتصادی استفاده کنیم و بدون توجه به ظرفیت دریا ، نیل به تمدن نوین اسلامی ممکن نیست.عبادی زاده گفت: درحال حاضر به سمت علمی کردن و استفاده از دستاوردهای نوین علمی و استفاده حداکثری از دریا گام برمی داریم.

    وی افزود: شیلات مزیتی اقتصادی است که بایستی این ظرفیت فراموش نشود.درعرصه شیلات و صید وصیادی از گذشته تاکنون از روش‌های سنتی استفاده می کنیم که کافی نیست و بایستی از علم و دانش در تقویت اقتصادی دریا براساس فرمایش رهبر معظم اقتصادی با مشارکت مردم بهره برد.وی گفت: تنهاراه غلبه برمشکلات اقتصادی کشور ، اعتماد به مردم است که بایستی در تولید و تجارت از تجربیات دانشمندان و دانشگاهیان و نخبگان برای افزایش تولید و تجارت استفاده نمود.

    امام جمعه بندرعباس با تأکید براینکه دولتمردان بایستی تصدی شان را این بخش ها کاهش داده و به صفر برساند، اظهار داشت: دولت فقط بایستی نقش نظارتی ، هدایت ، حمایت و سیاست‌گذاری داشته باشد.وی گفت: مقررات و قوانین دست و پاگیرو بروکراسی و کاغذبازی بایستی حذف شده و شرایط تولید و فعالیت اقتصادی تسهیل شده و زمینه مشارکت مردم افزایش یابد و بایستی شرایط کسب و کار نیز بهبود یابد.وی گفت: نیازمند مدیران ریسک پذیر و شجاع در عرصه اقتصادی وتولید وتجارت هستیم تا ترک فعل هم نکنند .

    وی بر لزوم حمایت دولت از تعاونی های تولید، توزین و تجارت تاکید کرد.عبادی زاده اظهار داشت : اگر می خواهیم جهش تولید با مشارکت مردم مورد تاکیدرهبری معظم انقلاب محقق شود ؛ بایستی توان خرید مردم هم جهت استفاده از تولیدات افزایش یابد.وی بر توجه به دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه اقتصاد دریاپایه تاکید کرد. آمادگی مجلس برای اصلاح وتصویب قوانین حوزه اقتصاد دریامحور نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از بانیان برگزاری این کنفرانس علمی گفت: امیدواریم استان هرمزگان که داراي پایگاه اقتصاد دریامحور است و ۶۰ درصد فعالیت های دریایی کشور در این استان است ، از این ظرفیت خدادادی و بی نظیر در صیدوصیادی، تجارت، گردشگری و…. بیشتر استفاده شود.

    احمد مرادی تاکید کرد: از ظرفیت دریا علاوه بر مسائل امنیتی ،باید از ظرفیت اقتصادی، معیشت مردم گردشگری ، صید وصیادی اش و…. استفاده کرد.این نماینده مردم هرمزگان با اعلام آمادگی برای پیگیری جهت رفع موانع قانونی در حوزه اقتصاد دریامحور، گفت: درصورتیکه نیاز به اصلاح یا تصویب قانون باشد ، بطور حتم پیگیری خواهیم کرد.

    مرادی اظهارداشت: در برنامه های پنج ساله توسعه به آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس توجه شده است و بایستی حداقل ۲۰ میلیارد دلار از این حوزه درآمد داشته باشیم که این درآمد به اندازه ای خواهد بود که بتوانیم با آن دو پالایشگاه ۳۰۰هزار بشکه ای را راه اندازی کنیم.وی افزود: تولید ۲۰۰هزارتن پرورش ماهی در قفس، تکلیف مجلس به دولت بود که فقط حدود ۲۰ هزار تن تولید داشتند و وزیر جهاد کشاورزی بهانه تولید قفس، تور و بچه ماهی در خارج از کشور را داشتند که به آنها ثابت کردیم در کشور خودمان توان تولید قفس و تور را داریم و کیفتش بهتر از خارجی هاست که توسط شرکت های دانش بنیان و شرکت های توانمند داخلی تولید شده اند.

    وی گفت: رهبری معظم انقلاب تاکید برجلب مشارکت مردم در اقتصاد و تولید دارند و به همین دلیل هم تاکید داریم که اقتصادمان نباید دولتی باشد.مرادی گفت: رسیدن به هشت درصد رشد اقتصادی فقط با جلسه و همایش و….میسر نیست و بایستی مشارکت مردم و دانشگاهیان نیز در این بخش افزایش یابد و از ظرفیت شان بیشتر استفاده شود.مرادی گفت: درکشور آمایش سرزمین نداریم و موجب می شود هر شخصی قدرت چانه زنی داشت، خواسته اش محقق شود‌.وی با اشاره به ظرفیت ۶۰درصدی تجارت و بازرگانی و صیدوصیادی و ۱۰۰درصدی حمل و نقل در هرمزگان و وجود ۲۴۰۰کیلومتر ساحل در این استان ، گفت: اما اینکه ۳۰۰هزار نفر در این استان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشد ، جای تامل دارد.

    وی با انتقاد از عدم حضور رئيس سازمان شیلات ایران در این کنفرانس که شب قبل از برگزاری کنفرانس نیز بصورت تلفنی با ایشان هم صحبت کرده بود، این غیبت را اجحاف در حق جامعه شیلاتی و صیدوصیادی استان خواند و تاکید کرد کشور به مدیران شجاع و نترس و….نیاز دارد‌.وی گفت: در گذشته ۱۰۰درصد مردم استان از ماهی و میگو استفاده می کردند، اما الان بدلیل گرانی آبزیان ، سبد غذایی بیشتر مردم استان از ماهی و میگو خالی شده است.

    وی باری دیگر تاکید کرد: آمادگی داریم در بخش هایی که در حوزه اقتصاد دریامحور نیاز به اصلاح یا تصویب قوانین باشد ، از طریق مجلس پیگیری های لازم را داشته باشیم.مرادی در پایان ‌از محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان و تیم مدیریتی شان در اتاق بازرگانی هرمزگان و استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در حوزه اقتصادی قدردانی کرد و گفت: اتاق بازرگانی در مسیر علمی و صحیح حرکت می کند ومجمع نمایندگان استان نیز همراه اتاق بازرگانی است.

    رئیس انجمن ماهی شناسی ایران نیز در این مراسم گفت: این‌انجمن‌در سال ۹۹با مجوز وزارت علوم‌ آغار بکار کرد و تاکنون یازده کنفرانس را برگزار کرده که دو کنفرانس بصورت بین‌المللی برگزارشد .وی اظهار داشت : یازدهمین کنفرانس مان در حوزه اقتصاددریا محور و کنفرانس علمی ماهی شناسی با همکاری دانشگاه هرمزگان و اتاق بازرگانی هرمزگان در بندرعباس برگزار شده است و برگزاری کنفرانس های دریامحور را در استان های ساحلی ادامه می دهیم.

    رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان نیز در این مراسم گفت: دومین برنامه مشترک با دانشگاه هرمزگان در حوزه اقتصاددریامحور در چندماه اخیر را برگزار کرده ایم.محمدرضا صفا همچنین باقدردانی از حمایت های نماینده ولی فقيه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: حجت الاسلام والمسلمین محمدعبادی زاده همراه یاور و حامی فعالان اقتصادی بوده و نظرات ارشادی شان گره گشای فعالان اقتصادی است.

    رئیس دانشگاه هرمزگان نیز با قدردانی از اتاق بازرگانی در همراهی با این دانشگاه جهت برگزاری این کنفرانس ها گفت: در این کنفرانس آخرین دستاوردهای علمی حوزه آبزیان و دریا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .وی افزود: این دانشگاه بر اساس اسنادبالادستی ، سند توسعه دریامحور که مورد توجه و اقبال قرار دارد که می تواند تحولی را در حوزه دریا رقم بزند را دنبال می کنیم و رشته های دانشگاهی و واحدهای درسی را متناسب با نیاز استان و دریامحوری داریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.