حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3082 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چند کلامی در مورد یک معلم  و چهره‌ی  ماندگار
    ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۳۹
    شناسه : 15395
    بازدید 175
    3
    در بیان بزرگداشت مقام معلم دریانیوز// استاد غلام وکیلی ادیبی دانا و نویسنده و شاعری توانمند و آشنا با سبک ها و آثار ادبی است.
    ارسال توسط : نویسنده : سعید نصیری منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استاد غلام وکیلی ادیبی دانا و نویسنده و شاعری توانمند و آشنا با سبک ها و آثار ادبی است.

    ایشان بعنوان یک معلم و چهره ای فرهنگی که تاریخ دانشسرای تربیت معلم از او به نیکی یاد می‌نماید و بسیار آموزگارانی که از او آموختند و افتخار می‌کنند که شاگرد چنین استادی بودند. ایشان ادبیات را به حقیقت معنا می‌داند. شاگرد استادانی چون دکتر ضیاالدین سجادی، دکتر تویسرکانی، دکتر محمد جعفر محجوب، دکتر مشایخی، دکتر ثمینه‌ی باغچه بان، جلال آل احمد و … برجسته گان آن دوره ی پر فروغ ادبی بوده‌اند. استاد غلام وکیلی در نویسندگی و شعر بدون اغراق جز چهره‌های ماندگار ایران زمین و هرمزگان می باشد.

    غزل های او بسیار قابل تحسین است، دو بیتی های او بدون تردید در رقابتی جانانه با خیلی از دوبیتی سراهای میهن عزیزمان است و می‌توان گفت حرفی برای گفتن دارد و گوی سبقت را چه بسا برباید. اثری خلق نموده که در انتظار چاپ است و جز بی بدیل ترین آثار ادبی کشورمان خواهد بود اشعاری در همان وزن و سبک در استقبال از اشعار شعرای بزرگی چون حافظ، سعدی، فردوسی، ملک الشعرای بهار و غیره.. سروده اند که شگفت زده می نماید هر شنونده خوش ذوق و اهل ادب و علاقمند به شعر را …
    از جمله کتاب های شعر او ، کلودنگ ، کعبه جان ، آواز کمنزیل، نجوای عشق ، ساحل نگاه، سکوت ساحل. کتاب هایی همچون ؛ تاریخ آموزش و پرورش هرمزگان ، گهره گوهر ماندگار . این انسان فرهیخته را باید تا سایه شان بر چهره ی فرهنگ و ادب این دیار است درک کرد و دمی با او هم کلام شد. و از طریق مطالعه آثارش بیش از پیش با این فرهیخته ی میهن مانوس گردیده و با اندیشه‌های سترگ و والای او آشنا شد. اشعار ملی میهنی او بسیار فاخر و ارزشمند هستند بطور نمونه اشعاری که در وصف خلیج فارس سروده اند. سروده ی این شاعر گرانقدر در وصف حکیم ابوالقاسم فردوسی و شاهنامه را می توان بعنوان یک شاهکار ادبی و در نوع خود بی بدیل نام برد.
    دوبیتی های محلی و فارسی او سرشار از پند و حکمت است و دلنشین و دلربا .. ایشان هم اینک بیش از صدها بیت شعر آماده چاپ و انتشار دارند که امیدواریم به زودی شاهد آثار ارزشمند و پر محتوای این استاد گرانقدر در کتاب فروشی ها و کتابخانه های میهنمان و استان هرمزگان باشیم.

    شایسته است که برای بهر ه مندی بیشتر از اشعار این چهره ی فاخر ادبی در جوامع تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی در سطح کلان ( شورا و کارگروه تعیین محتوای درسی )، مدیران آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد استان و سایر مسئولان ذیربط نسبت به پیشنهاد چند قطعه شعر این استاد ارزشمند در محتوای کتاب درسی مرتبط اهتمام جدی داشته باشند.

    در پایان ضمن تبریک بزرگداشت مقام معلم به تمام معلمان، استادان و فرهنگیان مهین عزیزمان و به ویژه در استان هرمزگان، برای این معلم ادیب و شاعر کشورمان از خداوند متعال سلامتی و توفیق خواستارم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.