حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • شهر جدید علوی در ریل پیشرفت و آبادانی
    13 ساعت قبل

    شهر جدید علوی در ریل پیشرفت و آبادانی

    دریانیوز//مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید علوی، گفت: شهر جدید علوی در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گرفته است.

    همت مسئولان، چاره‌ساز حل مشکلات هرمزگاني‌ها
    1 روز قبل

    همت مسئولان، چاره‌ساز حل مشکلات هرمزگاني‌ها

    دریانیوز// سال 1402 با تمامی اتفاقات خوب و بد به پایان رسید و مهیای آغاز سال جدید می‌شویم. در این سالی که پشت سر گذاشته‌ایم تلاش زیادی از سوی مجموعه روزنامه دریا صورت گرفت تا بتواند صدای رسای مردم استان باشد و مشکلات و معضلات موجود در جامعه را به گوش مسئولان استانی و کشوری برساند تا شاهد مرتع شدن آنها باشیم.

    ۱۴۰۲ ، سالي پُر از مطالبات مردمي  که محقق نشد
    1 روز قبل

    ۱۴۰۲ ، سالي پُر از مطالبات مردمي که محقق نشد

    دریانیوز// سال ۱۴۰۲درحالی رو به پایان است که در این‌سال در روزنامه دریا بارها مطالبات مردمی را پیگیری و منتشر کردیم، اما متأسفانه بسیاری از آنها که بصورت سلسله وار گزارش ها، یادداشت ها و سرمقالات را به این موضوعات هم اختصاص دادیم، اما به نتیجه دلخواه نرسید و مشکلات برطرف نشد و خواسته های مردمی محقق نشد که نشان داد برخی از مسئولان‌برخلاف تاکیدات رهبرمعظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری، دغدغه رفع مشکلات مردم را ندارند که اين شرايط منجر به افزایش مشکلات مردم و نارضایتی‌شان شده است.

    آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکن ملی و تهاتر اراضی بین شهرداری و راه وشهرسازی
    2 روز قبل

    آغاز ساخت ۵ هزار واحد مسکن ملی و تهاتر اراضی بین شهرداری و راه وشهرسازی

    دریانیوز// مسکن و معیشت مهمترین دغدغه مردم است که دولت در این حوزه برنامه هایی را اعلام و اجرایی نمود، اما در اجرا با چالش هایی مواجه شد.

    آقای دادستان ! لطفا مداخله کنید
    2 روز قبل

    آقای دادستان ! لطفا مداخله کنید

    دریانیوز// در دو دهه اخیر که سلسله گزارش هایی را از وضعیت نابهنجار محلات حاشیه ای و بافت فرسوده در شهر بندرعباس منتشر کرده ایم ، یکی از موضوعاتی که همواره به عنوان دغدغه ساکنان این مناطق مطرح کرده ایم، موضوع صدور اسناد مالکیت برای ساکنان جهت استفاده از آن برای اخذ تسهیلات نوسازی بافت فرسوده بوده است که دولت در چند مرحله اعلام کرد برای املاک در برخی از محلات سند صادر می شود.

    چرا ماه مبارک رمضان ماه مهماني خداست؟
    2 روز قبل

    چرا ماه مبارک رمضان ماه مهماني خداست؟

    دریانیوز// در بین ماه‌های سال قمری، ماه مبارک رمضان، از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چنانکه در دعای مخصوص آن می‌خوانیم: «..و هذا شهر عظمته و کرمته و شرفته و فضلته علی الشهور...» و رمضان، ماهی است که او را عظمت و کرامت و شرافت، و فضیلت دادی، نسبت به ماه‌های دیگر.»

    لزوم‌نظارت بر جمعه بازار  ۲۲ بهمن‌بندرعباس
    2 روز قبل

    لزوم‌نظارت بر جمعه بازار ۲۲ بهمن‌بندرعباس

    دریانیوز// مدتی است که جمعه بازار کارگزاری بندرعباس به بازارچه ۲۲بهمن بندرعباس منتقل شده و شرایط بهتری نسبت به مکان قبلی فراهم شده است و مکانش بزرگتر است، اما نیاز به نظارت بر این جمعه بازار وجود دارد.

    طرزتهیه خوشمزه ترین سبزی پلو با ماهی و فوت و فن های آن
    2 روز قبل

    طرزتهیه خوشمزه ترین سبزی پلو با ماهی و فوت و فن های آن

    دریانیوز// سبزی پلو با ماهی، غذایی است که اغلب ما ایرانی‌ها به طعم آن علاقه داریم و این غذا را برای پذیرایی در مهمانی‌ها یا شب نوروز انتخاب می‌کنیم. طرز تهیه سبزی پلو با ماهی نکات و فوت و فن‌هایی دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید یک غذای مجلسی و حرفه‌ای را در منزل تهیه کرد. این غذا در سفره شب عید نوروز هم جایگاه ویژه‌ای دارد و اغلب ایرانی‌ها، سبزی پلو با ماهی را سنت شب سال نو می‌دانند. اما دستور تهیه سبزی پلو با ماهی چگونه است؟

    عملیات آبرسانی به ۲ شهر و ۲۲ روستای بندرعباس و خمیر آغاز شد
    2 روز قبل

    عملیات آبرسانی به ۲ شهر و ۲۲ روستای بندرعباس و خمیر آغاز شد

    دریانیوز// مراسم کلنگ‌زنی پروژه بزرگ آبرسانی به ۲ شهر علوی و تازیان و ۲۲ روستای شهرستان های بندرعباس و خمیر با حضور مهدی دوستی استاندار، محمد آشوری و احمد مرادی نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل آبفای هرمزگان آغاز شد.

    پروین اعتصامی؛ شاعری بلند پایه و باوقار
    4 روز قبل

    پروین اعتصامی؛ شاعری بلند پایه و باوقار

    دریانیوز// از میان شعرای معاصر، کمتر کسی توانسته است مانند پروین اعتصامی در دل ها رسوخ کند و باز کمتر کسی توانسته است به قدر او مقبول عامه باشد. در فاصله کوتاهی دیوان اشعارش چندین بار چاپ و منتشر شد و هر بار از طرف مردم مورد استقبال قرار گرفت.

    استقبال گسترده مردم  از نمایشگاه ها در بندرعباس
    4 روز قبل

    استقبال گسترده مردم از نمایشگاه ها در بندرعباس

    دریانیوز// امسال برخلاف سال های گذشته ، در اقدامی قابل تحسین نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در چند نقطه از شهر بندرعباس در اسفند ماه راه اندازی شده تا مردم راحت تر بتوانند اقلام و اجناس مورد نیازشان را تامین کنند که از متولیان مربوطه قدردانی می شود .

    الحاق ۵ آمبولانس جديد به اورژانس هرمزگان
    4 روز قبل

    الحاق ۵ آمبولانس جديد به اورژانس هرمزگان

    دریانیوز// رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتي و درمانی هرمزگان از اختصاص ۵ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس هرمزگان به ارزش ۴۱۹ میلیارد ریال در آستانه نوروز خبر داد.

    اقدام جهادی ستاد اجرایی  فرمان امام (ره) برای بیماران
    5 روز قبل

    اقدام جهادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای بیماران

    دریانیوز// هزینه های سنگین دارو ودرمان از یک طرف و کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص در استان هرمزگان باعث شده است که بیماران‌ زیادی که بیشتر آنها از قشر محروم جامعه هستند، نتوانند خودشان‌را درمان کنند و یا روند درمان شان را تکمیل کنند و جان‌شان در معرض خطر قرار می گیرد و گاهی برخی از این بیماران بدلیل عدم توان در درمان، جان شان را ازدست می دهند.

    مشارکت سیمان هرمزگان و انجمن گچ استان در طرح کاشت یک میلیارد نهال
    5 روز قبل

    مشارکت سیمان هرمزگان و انجمن گچ استان در طرح کاشت یک میلیارد نهال

    دریانیوز// در راستای منویات مقام معظم رهبری برای سرسبزی کشور و در راستای طرح کاشت یک میلیارد نهال، تفاهم‌نامه‌های سه‌جانبه توسعه‌ای، اصلاحی و احیایی منابع‌طبیعی در بندرخمیر به ارزش ۱۰ میلیارد ریال امضا شد.

    لزوم افزایش نظارت بر باشگاه ها
    5 روز قبل

    لزوم افزایش نظارت بر باشگاه ها

    دریانیوز// برخی از باشگاه های ورزشی در بعضی از رشته ها و در زمان آموزش ، آهنگ های غربی پخش می کنند که گاهی سروصدای آن تا بیرون از باشگاه و تا چندین متر آن‌طرف تر هم می رسد ، که ضرورت دارد این‌باشگاه ها مورد بازدید و تذکر دستگاه های نظارتی و متولیان‌ مربوطه قرار گرفته و درصورت تکرار تخلف ، با آنها برخوردهای قانونی صورت گیرد.

    آرمان های شهدا فراموش نشود !
    6 روز قبل

    آرمان های شهدا فراموش نشود !

    دریانیوز// 22 اسفند روز بزرگداشت شهداست. شهادت در راه خدا برترین مرگ است و شهید در مقایسه با دیگران برترین جایگاه و بالاترین منزلت را نزد پروردگار دارد. خداوند متعال در قرآن کریم، منزلت شهید را این گونه توصیف می‌کند: «... ولاتحْسبنّ الذّین قتلوا فی سبیل اللّه أمواتاً بل أحیاءٌ عنْد ربّهم یرْزقون؛و کسانی را که در راه خدا کشته شده‌اند،مرده مپندارید؛ بلکه اینان زنده و نزد پروردگارشان متنعم‌اند».

    خودسازي؛ بزرگترين درس ماه رمضان
    6 روز قبل

    خودسازي؛ بزرگترين درس ماه رمضان

    دریانیوز// بزرگترین درس ماه رمضان، خودسازی است و اوّلین و مهم ترین قدمِ خودسازی هم این است که انسان به خود و به اخلاق و رفتار خود با نظر انتقادی نگاه کند.رمضان، ماه خودسازی و همدلی بندگان خدا است، ماهی که جنبه‌های فردی و اجتماعی آن در گستره وسیعی از جامعه جریان دارد و دستاوردهای معنوی آن در توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نمایان است.

    ماه رمضان بهترین فرصت برای تعمیق موضوعات دینی و مذهبی بین نسل جوان
    6 روز قبل

    ماه رمضان بهترین فرصت برای تعمیق موضوعات دینی و مذهبی بین نسل جوان

    دریانیوز// رمضان نام یکى از ماههاى قمرى و تنها ماه قمرى است که نامش در قرآن آمده است و یکى از چهار ماهى است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است، مگر جنبه دفاع داشته باشد

    ضرورت توجه نمایندگان‌  به توصیه های رهبری
    1 هفته قبل

    ضرورت توجه نمایندگان‌ به توصیه های رهبری

    دریانیوز// مردم با حضور باشکوه شان در انتخابات مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی ،نقشه‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را نقش بر آب کردند و نمایندگان شان را در انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفندماه سال جاری انتخاب کردند.

    راه‌های تربیت دینی فرزند
    1 هفته قبل

    راه‌های تربیت دینی فرزند

    دریانیوز// یکی از دغدغه‌های اصلی و رایج بسیاری از والدین، تربیت صحیح و دینی فرزندان، است. آشنایی پدران و مادران با اصول تربیت دینی سبب می‌شود مسیر بسیار همواری پیش روی‌ آنان گشوده شود. به‌طور کلی، تربیت دینی به معنای شکوفایی فطرت‌های الهی در رفتار، گفتار و اخلاق انسان است.

    اقتصادی