حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • اجرای طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه هرمزگان
    ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
    شناسه : 9177
    بازدید 1732
    25
    مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خبرداد دریانیوز// مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت:طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم در هرمزگان برگزار می شود.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت:طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم در هرمزگان برگزار می شود.

    حجت السلام والمسلمین سیدعباس مسعودی افزود: این طرح در ۴۵ بقعه متبرکه استان برگزار می شود و۸۰ نفر مبلغ از قم به هرمزگان برای تبلیغ می آیند. مسعودی افزود : همچنین در خیمه های معرفت در بقاع متبرکه، مشاوره های خانوادگی و مذهبی و احکام و ارتباط گیری با نوجوانان و جوانان و… و با توجه به جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب ارائه می شود. وی اظهارداشت : تعویض پرچم بقاع متبرکه یک روز قبل از محرم نیز در بقاع متبرکه استان انجام شد. مسعودی گفت: برنامه شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه در روز جمعه برگزار می شود. وی تصریح کرد : همایش رهروان زینبی در پنج بقعه شاخص سیدمظفر (ع) بندرعباس و قشم، سیدسلطان محمد و قطب الدین حیدر(ع) رودان و سیدمحمد(ع) حاجی آباد برگزار می شود. مدیرکل اوقاف وامورخیریه هرمزگان تصریح کرد:برنامه احلی من العسل باهمکاری آموزش و پرورش با حضور نوجوانان حسینی در بقاع متبرکه برگزار می شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: برنامه چهارپایه خوانی در بقاع متبرکه برگزار می شود و از طرفی بایستی فرهنگ روضه خوانی خانگی و قرائت قرآن در خانه ها نهادینه شود.
    وی اظهار داشت : کربلا پیام های ارزشمندی داشته است وبایستی رشادت های امام حسین علیه السلام و رجزخوانی آن حضرت و خطبه های حضرت زینب(س) که انقلاب ساز بوده اند، بیان شود. وی گفت : برپایی مراسم شهادت امام سجاد(ع) برگزار می شود وخطابه های آن حضرت بیان می شود. مسعودی گفت: در تاسوعا و عاشورا و شام غریبان ویژه برنامه هایی در بقاع متبرکه استان اجرا می شود.به گفته وی در سال گذشته ۴۰ وقف در استان داشتیم و انتظار می رود این تعداد در سال جاری بیش از ۷۰ وقف باشد.
    وی در پاسخ به خبرنگار روزنامه دریا در خصوص عملکرد وبرنامه های اوقاف در حوزه آسیب های اجتماعی نیز گفت : مرکز قرآنی در بقاع متبرکه به مراکز افق تبدیل شده اند که فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی دارند و آسیب های اجتماعی و آسیب دیدگان اجتماعی و نیازمندان، بی سرپرست ها و بدسرپرستان را در قالب طرح شمیم خدمت شناسایی نموده و آموزش و اشتغالزایی و زمینه تولید و فروش محصولات را برایشان فراهم می کند.
    به گفته مسعودی در سال گذشته ۲۰۰نفر آموزش دیدند و برایشان در ۵۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شد و پنج بازارچه خیریه نیز برپا شد تا خانواده ها به خودکفایی برسند. وی تصریح کرد : در طرح قرار دوازدهم نیز که دوازدهم هر ماه برگزار می شود، باهدف ترویج فرهنگ مهدویت وبا کمک مهدی یاوران، بسته های معیشتی که مردم تامین می کنند، با پیوست فرهنگی بین نیازمندان توزیع می شود. مسعودی خاطر نشان کرد :تامین یک جهیزیه به ارزش یک میلیارد ریال، آزادی ۸ زندانی جرایم غیرعمد، کمک به ترک اعتیاد چهار بیمار معتاد، اعزام ۴۲ زائر اولی و تامین مایحتاج ۴۲ نوزاد را در قالب این طرح داشتیم و همچنین گروه های جهادی یاردوازدهم در آبرسانی، تعمیرخانه نیازمندان و… مشارکت می کنند. وی گفت: طرح قرآنی مرکز افق نیز در حال برگزاری است و برنامه های فرهنگی بقاع نیز برعهده مراکز افق است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.