حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چالش های درمانی هرمزگان برطرف شود
    ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۴۸
    شناسه : 14970
    بازدید 167
    2
    دریانیوز// رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران به مواردی تامل برانگیز اشاره کردند که ضرورت دارد مسئولان استانی و کشوری برای رفع مشکلات و چالش های حوزه بهداشت ودرمان استان یاریگر دانشگاه علوم‌پزشکی باشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران به مواردی تامل برانگیز اشاره کردند که ضرورت دارد مسئولان استانی و کشوری برای رفع مشکلات و چالش های حوزه بهداشت ودرمان استان یاریگر دانشگاه علوم‌پزشکی باشند.

    موضوع اول کمبود پزشک و پرستار در استان است که بسیاری از پزشکان و پرستاران که در یکی دو دهه اخیر به استان آمده اند و یا از سهمیه استخدامی استان استفاده کرده اند، از هرمزگان رفته اند. ۸۰۰ پزشک متخصص در یک دهه اخیر به استان آمده اند و نمانده اند . در حال حاضر استان با کمبود شدید پزشک بخصوص پزشک متخصص و فوق تخصص و پرستار مواجه است و بایستی شرایط ماندگاری شان از جمله امکانات رفاهی ، مسکن، درآمد مناسب و… برایشان فراهم تا ماندگاری شان افزایش یابد.

    از طرفی دیگر بایستی بر روی جذب دانشجوی بومی در دانشگاه های استان و اختصاص سهمیه مناطق محروم از هرمزگان‌ در سایر دانشگاه های کشور متمرکز شد تا نیروی موردنیاز مراکز بهداشتی و درمانی استان تامین شود. در همین راستا اقدامی که‌باید انجام شود و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز آغاز کرده است،این‌است که دانش آموزان را با رشته های حوزه بهداشت و درمان آشنا کنند تا دانش آموزان رشته های مورد نیاز استان که بازار کار هم دارند ،در انتخاب رشته دانشگاهی شان انتخاب کنند و از آن طرف هم بایستی حتما سهمیه بومی و مناطق محروم به استان اختصاص یابد تا کمبودها برطرف شود .

    از طرفی دیگر با راه اندازی بیمارستان های جدید در استان که دو هزار نفر کادرپرستاری هم نیاز داریم ، بایستی از هم اکنون پیگیری های لازم برای جذب شان صورت گیرد و همچنین تربیت کادر پرستاری بصورت جدی در برنامه ریزی متولیان‌ مربوطه قرار گیرد. وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی بایستی حمایت های لازم را جهت تامین و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی استان های محروم مانند هرمزگان داشته باشند تا مردم و‌بیماران مجبور نباشند برای درمان به سایر استان های کشور بروند.

    موضوع دوم کمبود تجهیزات و آمبولانس است که بر خدمترسانی به مردم بسیار اثرگذار است که در این بخش صنایع و خیرین و نهادهای انقلابی بایستی مشارکت کنند. گویا یک دستگاه آمبولانس اهدایی خیرین هم در گمرک است و ترخیص نشده است و انتظار می رود هرچه سریعتر این آمبولانس هم ترخیص شود تا به بیماران خدمات‌رسانی کند. همچنین آمبولانس های فرسوده قابل تعمیر هم بایستی زودتر تعمیر شوند . کمبود آمبولانس باعث می شود بیماران به موقع به مراکز درمانی منتقل نشوند و گاهی برخی از آنها جان شان را هم ازدست دهند.

    موضوع دیگر بدهی ۳۰میلیارد تومانی بیمه ها به داروخانه هاست که باعث شده داروخانه ها برای خرید دارو با مشکل مواجه شوند و کمبودهای دارویی در استان تشدید شود و بایستی بیمه ها پرداختی به داروخانه ها را به روز کنند تا این چالش هم برطرف شود. از آن طرف ضرورت دارد داروخانه های شبانه روزی نیز در استان افزایش یابند تا بیماران برای تهیه دارو در ساعات و روزهای تعطیل با مشکل مواجه نشوند.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.