حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 18 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری از جرم
    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۶:۱۳
    شناسه : 15471
    بازدید 167
    2
    دریانیوز// کودکی که به همراه مادرش چند سال قبل مورد زورگیری قرارگرفته شده بودند، بعد از گذشت سال‌ها از این حادثه و اکنون که در کلاس اول ابتدایی درس می‌خواند، بعد از آن حادثه دچارشوک شده و لکنت زبان دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کودکی که به همراه مادرش چند سال قبل مورد زورگیری قرارگرفته شده بودند، بعد از گذشت سال‌ها از این حادثه و اکنون که در کلاس اول ابتدایی درس می‌خواند، بعد از آن حادثه دچارشوک شده و لکنت زبان دارد.

    متاسفانه گهگاهی شاهدزورگیری های خشن در مناطق مختلف هستیم که بایستی برخوردها با زورگیران و مخلان امنیت افزایش یابد و شرایط بگونه ای نباشد که مجرمان با تکرار جرائم وعلی رغم برخوردهای قانونی ، اما وقتی به جامعه برمی گردند، اقدام به جرم وناامنی و سرقت و زورگیری و سلب آسايش و آرامش و امنیت از مردم کنند که نشان می دهد برخوردها بازدارندگی لازم را نداشته اند.

    از طرفی دیگر به موضوع پیشگیری از وقوع جرم بایستی بیشتر توجه شود. تاریکی بسیاری از کوچه ها و معابر و خیابان ها در مناطق مختلف استان و حتی مرکز هرمزگان را بارها متذکر شده ایم . برخی از کوچه ها و خیابان ها را بایستی کوچه ها و خیابان های وحشت در این شهر خواند.

    کوچه دلاوران در کوی فرهنگیان ، خیابان‌آموزگار در کوی نیایش و…. که هفته گذشته نیز یادداشتی در این زمینه منتشر کردیم و یا دوربرگردان هایی که از روشنایی مناسب برخوردار نیستند، معابر شهرک پیامبر اعظم(ص) و بیشتر از همه می توان به کوچه ها و معابر محلات حاشیه ای و بافت فرسوده این شهر اشاره کرد که بسیاری از کوچه ها در تاریکی مطلق بسر می برند و حتی ساکنان گلایه مندند که اگر خودشان هم اقدام به نصب لامپ جلوی خانه شان کنند، توسط اراذل وسارقان و…. شکسته شده ویا به سرقت می رود که ضرورت دارد تیرهای برق این کوچه ها را روشن کنند.

    تاریکی و خاموشی ها باعث افزایش ناامنی و سرقت ها و زورگیری ها شده و تشکیل پرونده های قضایی بیشتر را به همراه دارد که در این بخش، حوزه پیشگیری از جرم قوه قضائیه ضرورت دارد از دستگاه های متولي بخواهد تا روشنایی مناطق مختلف بخصوص معابر و کوچه ها در محلات و خیابان های سطح شهرها و…تامین شود تا منجر به ارتقای امنیت شود .

    متأسفانه اثرات زورگیری و سرقت ها و ترس و هراسی که اراذل و اوباش و قمه کش ها و… ایجاد می کنند، بر روح و روان مردم و بخصوص کودکان تا پایان عمرشان هم باقی می ماند که بایستی تشدید برخوردها و مجازات ها را مردم شاهد باشند وهم‌چنین اقدامات پیشگیرانه افزایش یابد. برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان نيز بایستی اقدامات عملی اثرگذار ونه شعاری انجام شود تا اثرات آن ملموس باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.