حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳ Tuesday, 21 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3093 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم مشارکت صنایع در بازسازی ۳۰۰مدرسه فرسوده
    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۰۱
    شناسه : 15291
    بازدید 194
    3
    دریانیوز// استان هرمزگان همواره با کمبود معلم و مدرسه مواجه بوده است و اثرات این کمبودها در ادوار مختلف نیز در ضعف بنیه آموزشی دانش آموزان استان و ترک تحصیلی شان و...مشهود است و محرومیت تاریخی هرمزگان متاثر از کمبود نیروی انسانی تحصیلکرده تاثیرگذار در سطح استانی و ملی هم می باشد که این شرایط باعث شد هرمزگان در فقر و فلاکت و محرومیت رکوردار شود که در حوزه آموزشی هم همواره در محرومیت بسر برده ایم و فقر و کمبود معلم و اماکن آموزشی و تجهیزات آموزشی و... را نمی توان نادیده گرفت.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استان هرمزگان همواره با کمبود معلم و مدرسه مواجه بوده است و اثرات این کمبودها در ادوار مختلف نیز در ضعف بنیه آموزشی دانش آموزان استان و ترک تحصیلی شان و…مشهود است و محرومیت تاریخی هرمزگان متاثر از کمبود نیروی انسانی تحصیلکرده تاثیرگذار در سطح استانی و ملی هم می باشد که این شرایط باعث شد هرمزگان در فقر و فلاکت و محرومیت رکوردار شود که در حوزه آموزشی هم همواره در محرومیت بسر برده ایم و فقر و کمبود معلم و اماکن آموزشی و تجهیزات آموزشی و… را نمی توان نادیده گرفت.

    اما در دولت سیزدهم و بخصوص در یکی دوسال اخیر و با تغییر رویکرد و دیدگاه نسبت به آموزش و پرورش استان تلاش هایی برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز صورت گرفته و آنطور که مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد، زمینه جذب سه هزار نفر معلم در استان فراهم شده است و مجوزهای خاص نیز برای استان صادر شده که به استخدام ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان می توان اشاره کرد.

    ۹۰۰معلم هم در دانشگاه فرهنگیان جذب شده اند که در سال های آینده وارد مدارس می شوند. در حوزه پرورشی ، تربیت بدنی و… نیز تعدادی معلم استخدام می شوند، اما ضرورت دارد برای آموزش قرآن در مدارس از مربیان قرآن استفاده شود تا بتوانند قرآن را صحیح و با رعایت تجوید و…به دانش آموزان آموزش دهند و قاری و حافظ قرآن نیز در مدارس تربیت شوند که متاسفانه به این بخش کمتر توجه شده است و به همین دلیل بیشتر دانش آموزان پس از اخذ دیپلم حتی قادر نیستند قرآن را صحیح و با تجوید بخوانند و حافظ و قاری قرآن تربیت نمی شوند، مگر اینکه خودشان در مکتب خانه ها ، موسسات و خانه های قرآنی آموزش دیده باشند که در این حوزه بایستی در جذب معلم قرآن از ظرفیت مربیان قرآن آموزش دیده استفاده شود و یا اینکه معلمانی که قرار است قرآن را آموزش دهند ، دوره های مربیگری قرآن را نیز بگذرانند و بایستی در تمام کلاس های قرآن مدارس از معلمانی استفاده شود که دوره مربیگری قرآن را گذرانده باشند.انتظار می رود با روند فعلی آموزش و پرورش استان و حمایت های استاندار هرمزگان‌از این‌بخش، کمبود معلم در مدارس شهری و روستایی با استفاده بیشتر از ظرفیت بومیان هر منطقه ، برطرف شود.

    در بخش ساخت وساز مدارس و مقاوم سازی مدارس فرسوده نیز اقدامات خوبی آغاز شده و ۸۰۰کلاس درس در سفر بهمن ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان افتتاح شد، اما گویا همچنان ۳۰۰مدرسه نیاز به مقاوم‌سازی‌ یا بازسازی دارند که انتظار می رود صنایع و خیرین و نهادهای انقلابی بیش از گذشته با دولت برای بازسازی این مدارس و احداث مدارس جدید در استان همراهی داشته باشند.

    برخی از صنایع مانند فولادکاوه که وابسته به بنیاد مستضعفان است ، انتظار می رود برای بازسازی و ساخت مدارس جدید در این منطقه محروم و برای مستضعفان اقدام بیشتری نماید و حداقل بازسازی نیمی از این ۳۰۰مدرسه را برعهده بگیرد تا مردم از موهبت های بنیاد مستضعفان به عنوان یک نهاد انقلابی و صنایع و بنگاه های اقتصادی مربوط به بنیاد بیش از پیش بهره مند شوند.

    در حوزه تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس و همچنین تامین موادغذایی ۲۴۰مدرسه شبانه روزی استان که با کمبود تجهیزات آموزشی ، موادغذایی و نبود گوشت و مرغ و.‌‌.. مواجهند نیز انتظار می رود صنایع و خیرین مشارکت بیشتری داشته باشند ، زیرا سرانه دولتی با توجه به افزایش قیمت موادغذایی و… جوابگوی نیازهای شان نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.