حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسکن ملي بندرعباس  به ساحل ساخت و ساز می رسد؟
    ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
    شناسه : 14906
    بازدید 1138
    2
    دریانیوز// ساخت چهارمیلیون واحدمسکن در کشور، مهمترین برنامه دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم بود که باعث امیدواری اقشار مختلف به صاحب خانه شدن گردید و در همین راستا طرح نهضت ملی مسکن در کشور اجرایی شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ساخت چهارمیلیون واحدمسکن در کشور، مهمترین برنامه دولت سیزدهم برای خانه دار شدن مردم بود که باعث امیدواری اقشار مختلف به صاحب خانه شدن گردید و در همین راستا طرح نهضت ملی مسکن در کشور اجرایی شد.

    طرح نهضت ملی که در مهرماه۱۴۰۰ در کشور کلیدخورد و از متقاضیان ثبت نام شد، اما گویا شهر بندرعباس تافته جدابافته بود و از بندرعباسی ها ثبت نام نشد و اعلام گردید که متقاضیان می توانند در شهرک علوی ثبت نام کنند که پس از اعتراضات گسترده نسبت به این جانمایی، بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، در نیمه تیر۱۴۰۱ از بندرعباسی ها نیز ثبت نام شد و در مرداد ۱۴۰۲ پس از الحاق اراضی در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس، تسطیح اراضی شروع شد و قرار بود چندماه بعد و حداکثر تا قبل از زمستان و یا اوایل زمستان سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه و ساخت و ساز۱۵هزار واحد مسکن در این منطقه آغاز شود که تاکنون وعلی رغم وعده های مختلف برای شروع ساخت و ساز ، اما این طرح ملی و امیدوارکننده برای خانه دار شدن مردم بلاتکلیف مانده است.

    این‌بلاتکلیفی باعث ناامیدی مردم از خانه دار شدن شد و برخی از ثبت نام کنندگان اقدام به فروش امتیاز مسکن ملی خود کرده اند وهرچند این اقدام غیرقانونی است، اما در حال انجام بوده و حتی در پلتفرم های مجازی ، آگهی های خریدوفروش امتیاز مسکن ملی بندرعباس قابل مشاهده است. از طرفی دیگر اگر ساخت وساز این پروژه در سه سال قبل آغاز شده بود واز بندرعباسی ها در همان سال ۱۴۰۰ثبت نام شده بود و ساخت مسکن ملي در این شهر آغاز شده بود، سهم آورده متقاضیان بسیار کمتر از امروز بود که با افزایش چندبرابر قیمت مصالح، کارگر و… ، بالطبع قیمت ساخت مسکن نیز افزایش می یابد.

    هرچند ادعا شده بود در ساخت این پروژه با مشارکت چینی ها ودرکمترین زمان ممکن واحدهای مسکونی ساخته و به مردم تحویل می شود، اما این وعده محقق نشد. بارها این موضوع را متذکر شدیم که بنظر می رسد نفوذ و مافیای مسکن اجازه ساخت وساز این پروژه را نمی دهند و ضرورت دارد دستگاه های نظارتی به پرونده مسکن ملي بندرعباس ورود کنند تا این طرح ملی به سرانجام برسد که توجهی نشد و این روند باعث ناامیدی مردم از خانه دارشدن و افزایش حبابی قیمت مسکن و حتی رهن واجاره شد.

    قرار بود شهریور سال گذشته سامانه اجاره در استان راه اندازی شود تا املاک پس از ارزیابی کارشناسان و اعلام ارزش ملک ، رهن واجاره صورت گیرد که هنوز این سامانه هم علی رغم وعده های بسیار ، اما راه اندازی نشد. بسیاری از اقشار نه تنها از خانه دار شدن ناامید شده اند، حتی توان رهن واجاره خانه را هم ندارند و به اجاره اشتراکی ، زندگی در روستا و… رو آورده اند و هیچ نسخه شفابخشی برای رفع مشکل مسکن مردم بندرعباس پیچیده نشد و این شرایط باعث شد مهمترین طرح دولت برای خانه دار شدن مردم ، در شهر مهاجرپذیر بندرعباس بلاتکلیف بماند .

    حال که تغییر مدیریتی در راس اداره کل راه و شهرسازی استان را شاهدیم، انتظار می رود روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس نیز تغییر کند و‌سایر دستگاه ها نیز همراهی لازم را با اجرای این طرح داشته باشند و مسئولان عمرانی استان نیز موانع اجرای این پروژه را برطرف نمایند تا در سال جاری واحدهای مسکونی ساخته و به مردم تحویل داده شود. همچنین به مبحث صنعت شهرها نیز در بندرعباس بایستی توجه شود و واحدهای مسکونی کارکنان وکارگران صنایع هرچه زودتر احداث شوند تا مالکان شان‌در املاک خودشان ساکن شوند و بازار رهن و اجاره در بندرعباس آرام گیرد و اجاره های حبابی در این‌شهر ازبین برود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.