حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • انواع لایسنس های ویندوز که باید بیشتر بشناسید
    ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
    شناسه : 14810
    بازدید 178
    2
    دریانیوز// استفاده از لایسنس ویندوزمی‌تواند سیستم عامل را به صورت رسمی فعال کند. برای این کار، ابتدا باید ویندوز را از وب‌سایت رسمی مایکروسافت دانلود کرده و سپس وارد بخش فعال‌سازی ویندوز شوید تا لایسنس خود را وارد کنید. مراحل فعال‌سازی به آسانی انجام می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی از ویندوز خود استفاده کنید.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     

    دریانیوز// استفاده از لایسنس ویندوزمی‌تواند سیستم عامل را به صورت رسمی فعال کند. برای این کار، ابتدا باید ویندوز را از وب‌سایت رسمی مایکروسافت دانلود کرده و سپس وارد بخش فعال‌سازی ویندوز شوید تا لایسنس خود را وارد کنید. مراحل فعال‌سازی به آسانی انجام می‌شوند و شما می‌توانید به راحتی از ویندوز خود استفاده کنید.

    در راهنمای استفاده از لایسنس ویندوز، به طور جامع در مورد نحوه استفاده و فعال‌سازی لایسنس این محصول مایکروسافت توضیح داده می‌شود. باید توجه داشت که این راهنما به ویندوز ۱۰ اشاره می‌کند، اما روش کار برای ورژن‌های دیگر ویندوز نیز با تغییراتی کم در جزئیات مشابه است. به همراه بنیان سافت باشید.

    منظور از لایسنس ویندوز چیست؟
    کدهای فعال‌سازی ویندوز، که به عنوان لایسنس شناخته می‌شوند، اجازهٔ فعال‌سازی ویندوز را می‌دهند. این کدها از نوع مجوزهایی هستند که برای فعال‌سازی سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌شوند. هر کد محصول ویندوز شامل ۲۵ کاراکتر است که برای تشکیل آن استفاده می‌شود. این کدهای محصول، هر کدام برای یک دستگاه خاص و یکتا هستند و هیچ دو کد محصولی نمی‌توانند یکسان باشند. لایسنس‌های ویندوز به سه نوع تقسیم می‌شوند:

    لایسنس (Retail)
    لایسنس (OEM)
    لایسنس (Volume)
    بر اساس راهنمای استفاده از لایسنس ویندوز، نوع (Retail) با یک نسخه خرده فروشی از ویندوز که از یک استور یا یک سایت آنلاین خریداری می‌کنید، دریافت خواهد شد. این کلیدها یا در داخل بسته بندی محصول قرار می‌گیرند یا در صورت خرید دیجیتالی از طریق ایمیل دریافت می‌شوند. کلیدهای (OEM)، همانطور که از نامشان پیداست، از قبل روی کامپیوترهای شخصی (OEM) جدید نصب شده اند.

    این کلیدهای دیجیتال به مادربرد دستگاه متصل می‌شوند، بنابراین نمی‌توان آنها را مثل کلیدهای سخت‌افزاری معمولی بین کامپیوترها جابجا کرد. به عنوان مثال، اگر مادربرد را در یک کامپیوتر (OEM) جایگزین کنید، باید یک لایسنس جدید برای فعال‌سازی ویندوز در آن کامپیوتر بخرید. لایسنس حجمی برای شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی مناسب است که چندین سیستم کامپیوتری دارند.

     

    چگونه از لایسنس ویندوز استفاده کنیم؟
    مایکروسافت به همه اجازه می‌دهد که  نسخه ویندوز ۱۰ اورجینال را به صورت رایگان دانلود و بدون نیاز به کلید محصول نصب کنند. با استفاده از راهنمای استفاده از لایسنس ویندوز، می‌توانید مستقیماً این سیستم‌عامل را از وب‌سایت مایکروسافت دانلود کنید. یک ابزار موجود است که روی سیستم‌های ویندوز قابل اجراست و به شما کمک می‌کند یک درایو USB برای نصب ویندوز ۱۰ یا دانلود فایل ISO آن ایجاد کنید.

    مراحل نصب را شروع کنید و ویندوز ۱۰ را مانند معمول نصب کنید. یکی از اولین صفحاتی که مشاهده می‌کنید از شما می‌خواهد که کلید محصول یا لایسنس خود را وارد کنید تا بتوانید ویندوز را فعال کنید. با این حال، فقط می‌توانید روی لینک (I don’t have a product) در پایین پنجره کلیک کنید تا ویندوز مراحل نصب را ادامه دهد. ممکن است بعداً از شما خواسته شود که کلید را وارد کنید.

    مطابق با راهنمای استفاده از لایسنس ویندوز شما اکنون می‌توانید (Windows 10 Pro) یا (Windows 10 Home) را نصب کنید. به خاطر داشته باشید که اگر قصد دارید بعداً برای ارتقاء به نسخه پولی هزینه پرداخت کنید، ارتقاء به (Windows 10 Home) ارزان تر خواهد بود، بنابراین ممکن است بخواهید نسخه هوم را نصب کنید. هر نسخه ای که انتخاب کنید، ویندوز ۱۰ به طور معمول نصب می‌شود.

    مراحل بعد از نصب ویندوز
    بعد از اینکه ویندوز ۱۰ را بدون کلید نصب کردید، ویندوز هنوز فعال نیست. با این حال، نسخه غیر فعال ویندوز ۱۰ محدودیت زیادی ندارد. در ابتدا، تفاوتی را متوجه نخواهید شد. در نهایت، ویندوز یک واترمارک در گوشه سمت راست پایین مانیتور نشان خواهد داد. همچنین عبارت (Windows isn’t activated. Activate Windows now) را مشاهده خواهید کرد.

    ویندوز ۱۰ شما برای همیشه به کار خود ادامه خواهد داد. به غیر از واترمارک، هیچ پیامی دیگری وجود ندارد. همه به روزرسانی‌های سیستم را دریافت خواهید کرد و می‌توانید کارهای معمول خود را با ویندوز انجام دهید.

     

    راهنمای استفاده از لایسنس ویندوز
    شما می‌توانید برای ارتقاء یک نسخه غیراصلی از ویندوز به نسخه دارای مجوز، هزینه پرداخت کنید. بر این اساس به بخش (Settings) ویندوز بروید و مسیر (Update & Security > Activation) را طی کنید. دکمه (Go to Store) را خواهید دید که اگر ویندوز مجوز نداشته باشد، شما را به ویندوز استور می‌برد. در استور می‌توانید مجوز رسمی ویندوز را خریداری کنید که کامپیوتر شما را فعال می‌کند.

    قیمت نسخه هوم ویندوز ۱۰ در حدود ۱۲۰ دلار و نسخه پرو در حدود ۱۲۰ دلار است. این یک خرید دیجیتالی است و بلافاصله باعث می‌شود ویندوز فعلی شما فعال شود. شما نیازی به خرید مجوز فیزیکی ندارید. خرید از ویندوز استور به دلیل تحریم برای کاربران ایرانی امکان پذیر نیست.

    بنابراین می‌توانید برای خرید لایسنس ویندوز از این لینک اقدام کنید. سپس به بخش (Windows Activation) بروید. اکنون می‌توانید کلید محصول را در محل مورد نظر وارد کنید تا ویندوز فعال شود. همچنین واترمارک ویندوز از بین می‌رود.

    سخن نهایی
    در راهنمای استفاده از لایسنس ویندوز گفتیم که کلیدهای فعال سازی ویندوز که به عنوان لایسنس شناخته می‌شوند، نوعی مجوز هستند و برای فعال سازی ویندوز کاربرد دارند.
    شما ابتدا باید ویندوز را از سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنید، سپس وارد بخش (Windows Activation) شوید و در نهایت لایسنس خود را وارد کنید.
    فعال نبودن ویندوز با یک واترمارک نمایش داده می‌شود. هر وقت لایسنس را در قسمت (Activation) وارد کنید، واترمارک ناپدید خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.