حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چرا محدودیت و سلیقه گرایی  در عرضه گوشت؟
    ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
    شناسه : 6880
    بازدید 1283
    6
    دریانیوز// درحالیکه مسئولان اعلام کرده اند توزیع گوشت منجمد و وارداتی را بدون محدودیت توزیع می کنند وهیچگونه محدودیتی در این حوزه وجود ندارد، اما برخی از فروشگاه های زنجیره ای اقدام به محدودیت در عرضه این گوشت به مشتریان شان می کنند و باعث نارضایتی شهروندان شده اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالیکه مسئولان اعلام کرده اند توزیع گوشت منجمد و وارداتی را بدون محدودیت توزیع می کنند وهیچگونه محدودیتی در این حوزه وجود ندارد، اما برخی از فروشگاه های زنجیره ای اقدام به محدودیت در عرضه این گوشت به مشتریان شان می کنند و باعث نارضایتی شهروندان شده اند.

    چندماه قبل یکی از فروشگاه های زنجیره ای در منطقه رسالت بندرعباس خودسرانه اقدام به عرضه محدود گوشت به شهروندان می کرد که با اطلاع فرماندار بندرعباس و حضور ایشان دقایقی پس از اطلاع در این فروشگاه، پیگیری و دستورات لازم را داشتند و مشکل برطرف شد و همان زمان ایشان عنوان کرد اقلام مورد نیاز به میزان لازم تامین شده و هیچگونه محدودیتی نیز نباید در عرضه به مردم وجود داشته باشد.

    اتفاقا دوشنبه شب گذشته که به شعبه دیگر این فروشگاه زنجیره ای در منطقه پشت شهر بندرعباس رفته بودم، مشاهده کردم باری دیگر این فروشگاه در عرضه گوشت منجمد به مشتریان محدودیت ایجاد نمود و به مشتریان بیشتر از چهارکیلو گوشت نمی داد؛ درحالی‌که گوشت گوساله وبره منجمد در این فروشگاه وجود داشت وبا توجه به اینکه وزن گوشت بالاست و شاید برخی شهروندان بخواهند سه ، چهار یا پنج بسته گوشت بردارند و وزنش بیشتر از چهارکیلو می شود و درکنار یخچال نگهداری گوشت هم اطلاعیه ای در معرض دید مشتریان قرار ندارد که بیشتر از چهارکیلو گوشت به مشتریان داده نمی شود ومردم گوشت به میزانی که نیاز دارند را بر می دارند و زمانی که می خواهند در کنار صندوق حساب کنند، به آنها گفته می شود که بیش از چهار کیلو نمی توانند گوشت بردارند وبایستی مقدار بیش از این میزان را به یخچال برگردانند که اقدام نامناسبی است و باعث شرمنده شدن مشتری می شود.

    دوشنبه شب هم مانند دفعه قبل با فرماندار بندرعباس تماس گرفتم وایشان ضمن اظهار تاسف از این نوع برخورد با مشتریان و مردم گفت که هیچ محدودیتی در تحویل گوشت به فروشگاه ها در شهرستان بندرعباس وجود ندارد و فروشگاه ها نیز نباید محدودیتی در عرضه گوشت به مشتریان داشته باشند واگر مدیر این فروشگاه چنین اقدامی را انجام داده است، سهمیه اش را قطع می‌کنیم . موضوع مهم این است که بدلیل گرانی گوشت ومرغ و ماهی، بسیاری از شهروندان مجبور شده اند این اقلام را از سفره شان حذف کنند وبا عرضه گوشت منجمد، برخی ها می خواهند گوشت مورد نیاز خانواده را تامین کنند که علی رغم عدم وجود محدودیت دولت در این بخش و عرضه بدون محدودیت گوشت به فروشگاه ها، اینکه متصدیان فروشگاه ها بخواهند در عرضه آن محدودیت ایجاد نموده وباعث نارضایتی شهروندان شوند قابل تامل است و ضرورت دارد متولیان مربوطه و دستگاه های نظارتی در این حوزه نظارت داشته باشند.

    قیمت مرغ هم از کیلویی ۶۶هزارتومان در بندرعباس فراتر رفته است و نیاز است تا مرغ منجمد کیلویی ۴۸هزار تومانی بصورت گسترده در استان توزیع شود تا مردم برای خرید مرغ مشکلی نداشته باشند. گرانی مرغ و گوشت باعث شده که برخی ضایعات گوشت و مرغ که قبلا به درون سطل زباله ریخته می شد را بخرند. چند هفته قبل شاهد بودم مرغ هایی که بنا به خواست مشتری تکه شده و پوست و ضایعاتش جدا می شد، همان پوست و ضایعات را مشتریان دیگری کیلویی ۱۵ هزار تومان می خریدند که نشان می دهد مردم توان خرید گوشت ومرغ گران را ندارند و بایستی تدبیری در این بخش اندیشیده شده و از سلیقه گرایی هم در عرضه مرغ و گوشت جلوگیری شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.