حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کمبود نیروی انسانی در بهداشت و درمان هرمزگان
    ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴
    شناسه : 14886
    بازدید 184
    2
    دریانیوز// در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مجوز استخدام۲۰۰۶ نیروی انسانی را اخذ کرد، امامتاسفانه در آزمون استخدامی این دانشگاه حتی همین تعداد نیز شرکت نکردند وبخشی از سهمیه استان جذب نشدند .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مجوز استخدام۲۰۰۶ نیروی انسانی را اخذ کرد، امامتاسفانه در آزمون استخدامی این دانشگاه حتی همین تعداد نیز شرکت نکردند وبخشی از سهمیه استان جذب نشدند .

    استان هرمزگان از گذشته با کمبود پزشک، پرستار و…. در حوزه بهداشت و درمان مواجه است و با بازنشسته شدن هر ساله بخشی از کادر فعال ، این کمبودهابیشتر شده و از آن طرف فشار زیاد بر کادر فعال فعلی باعث بیماری وازکارافتادن و کاهش بازدهی شان می شود که بایستی برای تربیت نیروی انسانی موردنیاز حوزه سلامت استان تدبیری اساسی اندیشید.

    باید از دوران تحصیل در مدارس، دانش آموزان را با رشته های موردنیاز بهداشت و درمان استان آشنا نمود تا در دانشگاه ها در این‌رشته ها تحصیل کنند وسهمیه هایی برای دانش آموزان هرمزگانی برای ورود به دانشگاه های استان و خارج از استان درنظرگرفته شود تا این دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در استان خدمت کنند.از آن طرف هم باید مدارس بهداری و…را در شهرستان های مختلف استان برای تربیت بخشی از نیروی انسانی موردنیاز استان راه اندازی کرد تا دانش آموزان در رشته های مرتبط تحصیل کنند. در دانشکده های علوم پزشکی مرکز وغرب وشرق استان نیز بایستی دانشجویان در رشته های مورد نیاز استان تحصیل کنند و جذب شده تا بومیان ماندگار در استان به مردم هرمزگان خدمت کنند.

    بایستی اولویت بر تربیت و همچنین استخدام نیروهای بومی استان و حتی شهرستان‌ها باشد تا مانند گذشته برخی غیربومیان از سهمیه استان استفاده نکنند و پس از استخدام از هرمزگان‌خارج نشوند و به استان و شهر خودشان برنگردند که بخشی از کمبود نیروی انسانی در استان به همین دلیل است که غیربومیان از سهمیه استخدامی هرمزگان در یکی دو سه دهه گذشته استفاده کردند واز استان انتقالی گرفتند و رفتند و فشار بیشتر بر کادر فعلی آمد و میزان خدمات‌دهی به مردم استان کاهش یافته و باعث افزایش نارضایتی ها شده و این موضوع و کمبود امکانات و…باعث شد بسیاری از بیماران برای درمان به سایر استان های کشور بروند و به همین‌دلیل بایستی اولویت بومیان در استخدام ها موردتوجه قرار گیرد و تربیت نیروی انسانی موردنیاز نیز باجدیت پیگیری شود.

    از آن طرف انتظار می رود امسال نیز سهمیه دیگری برای جذب نیروی انسانی موردنیاز حوزه سلامت استان اختصاص یابد تا بخشی از نیروی انسانی موردنیازمان جذب شود.باتوجه به اینکه قرار است چندین مرکز بهداشتی و درمانی واز جمله بیمارستان ها امسال در استان راه اندازی شوند، انتظار می رود از هم‌اکنون برای جذب نیروی انسانی موردنیازشان تدابیر لازم اتخاذ گردد. صنایع و خیرین هم در تامین تجهیزات و امکانات موردنیاز مشارکت کنند تا کمبودی در این‌بخش ها نداشته باشیم و‌بیماران به غیراز رنج بیماری ، دغدغه ای دیگر برای درمان نداشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.