حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • وقتی علم رباتیک به کمک مدیریت شهری وارد میدان می شود
    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۵۷
    شناسه : 13670
    بازدید 1226
    7
    ساحل بندرعباس در تسخیر ربات ها؛ دریانیوز// تعدادی از دانش آموزان شهربندرعباس که دوره های مختلف آموزش رباتیک را طی کرده اند با برنامه ریزی مربیان خود رباتهایی را طراحی کرده اند که با کمک آنها می توان امور مدیریت شهری و انجام خدمات مختلف را آسان تر کرد با سجاد خسروی مربی این دانش آموزان گفتگویی خواهیم داشت.
    ارسال توسط : نویسنده : محمد زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// تعدادی از دانش آموزان شهربندرعباس که دوره های مختلف آموزش رباتیک را طی کرده اند با برنامه ریزی مربیان خود ربات هایی را طراحی کرده اند که با کمک آنها می توان امور مدیریت شهری و انجام خدمات مختلف را آسان تر کرد با سجاد خسروی مربی این دانش آموزان گفتگویی خواهیم داشت.

    دریا: با سلام عرض ادب لطفاً بفرمایید شما چه کاری انجام می دهید و علم رباتیک به دنبال رفع کدام نیاز است ؟
    ما و تعدادی از دوستان که همگی معلم هستند یا سابقه کار معلمی را دارند در زمینه ارائه خدمات علمی و آموزشی فعالیت می کنیم. همکاران ما با شناخت و آگاهی از اهمیت علم و جایگاه دروس مهارتی آموزش‌های تخصصی و مهارتی مختلفی را ارائه می‌دهند ویکی از این مهارت‌ها علم رباتیک است که نتیجه آن را در سازه‌هایی که بچه ها طراحی و تولید کرده بودند دیدید.

    دریا: لطفا بفرمایید امروز در رویداد پاکسازی ساحل چه اتفاقی رخ داد؟
    امروز اولین رویداد پاکسازی ساحل با ربات به مهارت دانش‌آموزان ما در ساحل بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد و تعدادی از دانش آموزان موسسه موفق شدند ربات هایی را طراحی کنند که قابلیت جمع‌آوری زباله های سطح ساحل را داشته باشند، این موضوع نوید جایگزینی ربات ها در جمع‌آوری زباله‌ها و تفکیک آن را بجای انسان در آینده ای نزدیک را می‌دهد.

    در این رویداد که با حضور مسئولین مطرح استان برگزار شد دانش آموزان ربات های خود را به سطح ساحل برده و به جمع آوری زباله ها مشغول شدند. همچنین دانش آموزان ما در پایان این برنامه علمی توسط سازمان شهرداری بندرعباس و اداره کل محیط زیست استان هرمزگان مورد تقدیر و تشویق قرار گرفتند.

    دریا : مخاطبان شما بیشتر چه کسانی هستند؟
    مخاطبان ما بیشتر دانش آموزان دوره دوم دبستان تا مقطع دبیرستان هستند که علاوه بر استفاده از بسته‌های آموزشی و مهارتی می توانند در دوره‌های تخصصی ما نیز شرکت کنند و سطح علم و مهارت خود را افزایش دهند.

    دریا: استقبال و واکنش بچه ها از فعالیت های مهارتی و آزمایش های علمی چطور است؟
    در دوره رباتیک بچه ها خیلی مشتاق هستند که دوره ها را ادامه بدهند و به سطح های عالی برسند و این برایشان خیلی خوشایند است که با دست خودشان چیزی را خلق کنند و نتیجه کارهای علمی و دقیق خود را ببینند. ما در پایان هر سطح مسابقات داخلی از سازه‌های بچه ها برگزار می‌کنیم تا بچه ها دست سازه‌‎های رباتیک خود را به مرحله آزمون بگذارند و در آن زمان شور و هیجان خاصی بر کارگاه ما حاکم می شود چرا که هر کس سعی می‌کند تمام تلاشش را بکند تا بهترین ایده و بهترین کار را به نمایش بگذارد. امروز و در حاشیه برگزاری این رویداد علمی هم خود شما شاهد تلاش و جدیت آنها در کارشان بودید که چگونه سعی می کردند نتیجه مطلوب را کسب کنند.

    دریا: آینده علم رباتیک را چطور می بینید؟
    آموزش هایی که ما به دانش آموزان ارائه می دهیم مراحل و سطوح مقدماتی این علم است که مسیر های پیشرفت و موفقیت فراوانی برای آن وجود دارد. علم رباتیک در صنعت، کشاورزی ، پزشکی و علوم بسیار حساس است و جایگاه خودش را به عنوان یک عامل اصلی نشان داده است و نیاز به توضیح زیادی نیست.

    نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که کشور ما به افرادی دانا، کار آمد و متخصص نیاز دارد تا بتوانند مدیران برجسته ای برای استان و کشور باشند و طبیعتا هیچ هدفی نمی تواند بالاتر از این برای والدین باشد که فرزندشان بتواند مراحل موفقیت را قدم به قدم طی کنند. یکی از اهداف مهم ما در برگزاری چنین رویدادهایی بالا بردن انگیزه و امید بچه ها نسبت به موفقیت شان است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.