حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سلامت هرمزگان در انتظار تحول
    ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۵:۳۲
    شناسه : 8348
    بازدید 1267
    9
    دریانیوز//آنطور که استاندار هرمزگان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده اند در آبانماه سال جاری بیمارستان های 531 تختخوابی شهدای سلامت بندرعباس، بیمارستان کودکان 112 تختخوابی اهدایی پالایشگاه نفت بندرعباس و بیمارستان 160 تختخوابی میناب با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//آنطور که استاندار هرمزگان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده اند در آبانماه سال جاری بیمارستان های ۵۳۱ تختخوابی شهدای سلامت بندرعباس، بیمارستان کودکان ۱۱۲ تختخوابی اهدایی پالایشگاه نفت بندرعباس و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می شود که راه اندازی این سه بیمارستان و همچنین بهره برداری از بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره در جوار بیمارستان شهیدمحمدی بندرعباس در بهمن سال آینده باعث افزایش هزار تخت به تخت های بیمارستانی استان شده و به استانداردهای تخت بیمارستانی نزدیک می شویم که بخش از خلاء های درمانی استان در حوزه بستری و خدمات اورژانسی برطرف می شود و در واقع انقلابی درمانی را در استان شاهد خواهیم بود و می توان گفت دولت سیزدهم در این حوزه موفق عمل کرده است و مردم قدردان این خدمت دولت خواهند بود.

    برای رفع کمبود نیروی انسانی در بخش بهداشت ودرمان و پشتیبانی نیز قرار است بیش از دوهزار نفر در سال جاری در استان جذب شود و نیروهای مورد نیاز بیمارستان های جدید نیز قرار است بصورت جداگانه استخدام شوند. انتظار می رود تا حد امکان بومیان در اولویت استخدام باشند و هیچ نیروی انسانی بومی ثبت نام کننده، از قافله استخدام ها عقب نماند.

    از طرفی دیگر برای تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه بهداشت و درمان و صنایع و… در استان ضرورت دارد که در مدارس دانش آموزان ترغیب و تشویق شوند که این رشته های دانشگاهی مورد نیاز استان که زمینه اشتغال شان نیز فراهم است را انتخاب کنند تا نیروهایی ماندگار تربیت شوند تا اینکه نیروهای غیربومی از خارج استان نیایند واز سهمیه استان استفاده کنند و بعد درخواست انتقال دهند و از استان بروند و کمبود نیروی انسانی را مانند حال حاضر باعث شوند. همچنین بایستی مشکل مسکن پزشکان و کادر بهداشت ودرمان استان برطرف شود تا دغدغه ای در این حوزه نداشته باشند و در استان ماندگار شوند.

    متاسفانه در حال حاضر با کمبود پزشک در استان مواجهیم و بخشی از پزشکان به سایر استان ها و کشورهای دیگر مهاجرت می کنند و کمبودها روزبه روز بیشتر می شود. در شرایط فعلی نیاز است که با سرعت دانشگاه های علوم پزشکی در شرق و غرب استان نیز راه اندازی شوند ونیروهای مورد نیاز در حوزه های مختلف بهداشت و درمان و پزشک و پرستار و… از بومیان استان تربیت شوند ودر استان مورد استفاده قرار گیرند تا بحران کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه سلامت هرمزگان برطرف شود.

    برای کمبود تجهیزات بهداشت و درمانی استان نیز بایستی تدبیری اندیشیده شود. متاسفانه وضعیت فعلی بهداشت و درمان استان چندان مساعد نیست و بیماران برای درمان بایستی به سایر استان ها بروند ویا در انتظار طولانی مدت در استان بمانند و از طرفی هم برای پرداخت هزینه های سنگین درمان، برخی بیماران با مشکل مواجهند که ضرورت دارد مراکز درمانی خیریه نیز جهت ارائه خدمات درمانی به بیماران محروم در مناطق مختلف استان راه اندازی شود تا بخاطر مشکلات مالی، بیماران از درمان محروم نشوند.

    صنایع و بنگاه های اقتصادی فعال در استان از جمله بنادر،گمرکات، فولادها و آلومینیوم، پالایشگاه گاز و… نیز بایستی در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان در حوزه بهداشت و درمان فعال‌تر عمل کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.