حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • حضور امام جمعه در محلات
    ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۴۱
    شناسه : 4119
    بازدید 1371
    8
    دریانیوز: نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در اقدامی قابل تحسین از محلات دوهزار و چاهستانی های بندرعباس بازدید و با ساکنان دیدار و گفتگو کردند و با مشکلات و درخواست های شان بیش از پیش آشنا شدند که انتظار می رود این حضور در محلات دیگر نیز ادامه یابد و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، خدمات رسان، نظارتی و... در این مناطق به درخواست های ساکنان مناطق مختلف و از جمله محلات حاشیه نشین و فرسوده و قدیمی پاسخ دهند و دستگاه های متولی مشکلات این مناطق را برطرف کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در اقدامی قابل تحسین از محلات دوهزار و چاهستانی های بندرعباس بازدید و با ساکنان دیدار و گفتگو کردند و با مشکلات و درخواست های شان بیش از پیش آشنا شدند که انتظار می رود این حضور در محلات دیگر نیز ادامه یابد و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی، خدمات رسان، نظارتی و… در این مناطق به درخواست های ساکنان مناطق مختلف و از جمله محلات حاشیه نشین و فرسوده و قدیمی پاسخ دهند و دستگاه های متولی مشکلات این مناطق را برطرف کنند.

    بحمدالله شهردار فعلی برخلاف شهرداران سابق که برخی از آنها بیشتر فعالیت های شان سیاسی و انتخاباتی بود و کمتر به مشکلات محلات رسیدگی می کردند و نتیجه اش هم تداوم فقر و محرومیت در محلات است، عزم شان را جزم کرده اند تا برای رفع مشکلات محلات اقدام نمایند و نیاز است سایر دستگاه ها نیز یاریگر شهرداری باشند تا زنگارهای فقر و محرومیت از این مناطق زدوده شود و ساکنان عدالت در خدمات‌رسانی، اماکن فرهنگی، ورزشی، تفریحی، فضای سبز و پارک را شاهد باشند.
    متاسفانه عملکرد شهرداری در گذشته بگونه ای بود که شهروندان بندرعباسی و بخصوص ساکنان محلات از بسیاری از امکانات و خدمات محروم بودند و بدلیل تخلفاتی که برخی از شهرداران مناطق و کارکنان شهرداری در حوزه های مختلف داشته اند، در سال های اخیر و هفته گذشته بازداشتی هایی هم داشتیم که ضمن تشکر از دستگاه های قضایی و امنیتی، انتظار می رود پاکسازی کاملی در این بخش صورت پذیرد و مدیران و کارکنان که اختلاس، کلاهبرداری، تعدی به اموال دولتی و… را دارند و حق شهروندان را ضایع می کنند، پروبال شان چیده شود و این سیستم در سلامت کامل به مردم خدمت‌رسانی کند.

    حال که امام جمعه بندرعباس نیز از محلات بازدید دارند، شهردار وسایر مدیران با دلگرمی بیشتری می توانند برای عمران وآبادانی محلات و رفع مشکلات این مناطق در حوزه های مختلف اقدام کنند.
    بایستی به بازگشایی معابر در این مناطق توجه ویژه ای شود تا اینکه میزان امنیت و خدمات‌رسانی به ساکنان افزایش یابد و خودروهای آتش نشانی، آمبولانس، پلیس و… راحت تر بتوانند وارد محلات شوند وامدادرسانی و گشت زنی داشته باشد. همچنین بازگشایی معابر باعث می شود تا شبکه جمع آوری فاضلاب در محلات تکمیل شود. با بازگشایی معابر، کوچه هایی که به پاتوق معتادان، مواد و مشروب فروشان و اراذل و اوباش و… تبدیل شده اند، این مامن ازبین خواهد رفت که البته برای پاکسازی محلات بایستی تدابیر مناسب تری هم درحال حاضر توسط متولیان مربوط اندیشیده شود.
    متاسفانه در برخی کوچه ها زن ومرد و پیر وجوان و حتی کودکان نیز نظاره گر استعمال و تزریق والدین معتاد و سایر معتادان هستند و گاهی الگوگیری می کنند وخانواده ها مجبورند این صحنه ها ببینند ودانش آموزان در زمان رفت وآمد به مدرسه نیز نظاره گر این صحنه ها خواهند بود. متاسفانه به راحتی در محلات مواد ومشروب در دسترس قرار دارد و زنان و نوجوانان و گاهی کودکان نیز مصرف کننده می شوند ویا از کودکان و نوجوانان برای انتقال مواد ومشروب استفاده شده که تاکنون به این آسیب اجتماعی چندان توجهی توسط متولیان مربوطه نشده است.
    مشکل صدور سند املاک در محلات بایستی بطور کامل برطرف شود تا ساکنان بتوانند با تسهیلات نوسازی، اقدام به بازسازی املاک شان که در حال ریزش هستند، کنند و زیر آوار املاک فرسوده مدفون نشوند. همچنین در این مناطق خانواده های فقیر و محرومی زندگی می کنند که برای معیشت، درمان، مدرسه فرزندان شان و… درمانده شده اند ونیاز به حمایت جدی و فوری دارند. از طرفی دیگر زنان بدسرپرست و فرزندان شان بیشترین مشکلات را در محلات دارند و مورد حمایت هیچ دستگاهی نیستد.
    بایستی دستگاه های متولی ارتباط شان را با خانواده ها بیشتر کنند و مشکلات شان را جویا شوند و برای رفع این مشکلات اقدام اساسی داشته باشند. اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و امور اجتماعی استانداری نقش مهمی در این حوزه دارند.
    برخی سربازان فراری هم در این محلات هستند که بایستی به خدمت بروند و خدمت شان را به اتمام برسانند. برای اشتغال حاشیه نشینان نیز بایستی حمایت هایی صورت پذیرد تا در همان محلات وجاهای دیگر شغلی داشته باشند که اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان باید در این حوزه جدیت بیشتری داشته باشد که متاسفانه برخی از کارگاه ها و تمام مراکز دولتی فنی وحرفه ای که آموزش هایش رایگان بود را به بخش خصوصی واگذار کرده اند و در محلات چندان از آموزش های مهارتی اشتغال آفرینی در کارگاه های مجهز دولتی خبری نیست که مدتی ماه قبل هم امام جمعه بندرعباس از عملکرد اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خطبه های نماز جمعه بشدت انتقاد کردند.
    انتقاد نماینده ولی فقیه در استان از این نهاد نشانه دلسوزی ایشان نسبت به جوانان و مردم استان است که بدلیل ضعف در ارائه آموزش های مهارتی، جوانان به مشاغل کاذب، قاچاق، سوختبری و… رفته و برخی از آنها هم جان شان را از دست می دهند و در آتش و زنده زنده می سوزند که اگر آموزش های فنی وحرفه ای در محلات و روستاها و شهرهای بزرگ و کوچک بخوبی برگزار می شد، بطور حتم میزان مشاغل کاذب و… نیز کاهش می یافت و خانواده های کمتری داغدار می شدند وزنان بیوه و فرزندان شان یتیم نمی شدند که متاسفانه در این حوزه علی رغم کوتاهی و قصوری که صورت گرفته، اما دستگاه های نظارتی نیز سکوت کرده اند.

    انتظار می رود امام جمعه بندرعباس از سازمان آموزش فنی وحرفه ای و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخواهند تا این تبعیض و بی عدالتی و اجحافی که در حق هرمزگانی ها در حوزه مهارت آموزی روا شده است برطرف گردد و هرمزگانی ها مجبور نباشند آموزش های مهارتی را در آموزشگاه های آزاد گران آموزش ببینند و کارگاه ها و مراکز دولتی دوباره به این بخش برگردد و آموزش های رایگان مهارتی برگزار شود و در محلات و روستاها تمامی متقاضیان و نوجوانان و جوانان و زن و مرد را تحت پوشش قرار دهند.
    چرا جوانان در محلات بجای حرفه ای آموزی، مجبورند وقت شان را به بطالت بگذرانند و بعد هم وارد مشاغل نامناسب شوند و برچسب قاچاقچی و… بخورند؟ بازدیدهای نماینده ولی فقیه در استان از محلات و روستاها ومناطق محروم باعث می شود عمق محرومیت را بیش از پیش درک کنند و بطور حتم افزایش مطالبات بحق مردم استان را نیز ایشان از مسئولان خواهند داشت. بایستی تبعیض و بی عدالتی و رتبه برتر در فقر و فلاکت، بیکاری و گرانی در هرمزگان کم رنگ تر شده و عدالت در حوزه های مختلف در استان با اراده دولتمردان در حوزه های مختلف جاری وساری گردد .

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “حضور امام جمعه در محلات”
    1. دست شمادردنکنه شاید شما صدای ما رو برسونین به مسیولین امر

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.