حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تلخ‌کامی مهر ماهی خانواده‌ها با گرانی لوازم مدرسه
    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
    شناسه : 4381
    بازدید 1575
    5
    فصل تابستان رو به اتمام است و مهر ماه در حال آغاز شدن است. فصل بازگشایی مدارس می‌رسد و دانش‌آموزان خود را کم‌کم مهیای حضور در مدارس می‌کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: فصل تابستان رو به اتمام است و مهر ماه در حال آغاز شدن است. فصل بازگشایی مدارس می‌رسد و دانش‌آموزان خود را کم‌کم مهیای حضور در مدارس می‌کنند. پس از دوسال غالب بودن شرایط کرونایی بر کشور، امسال شرایط به گونه‌ای است که دانش‌آموزان می‌توانند سال تحصیلی را به صورت حضوری آغاز کنند. پس از دو سال حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های غیرحضوری و آنلاین، امسال سال تحصیلی را در کلاس‌های درس آغاز خواهند کرد. دو سال گذشته بسیاری از خانواده‌ها دغدغه اصلی هر ساله که تهیه لوازم مدرسه بود را نداشتند اما امسال باز این دغدغه به جان آنها افتاده است. با نگاهی به قیمت لوازم التحریر و فرم مدارس می‌توان دریافت که برای هر دانش آموز هزینه زیادی توسط خانواده ها برای تهیه وسایل مدرسه باید انجام شود. تهیه فرم مدارس، کیف، کفش، لوازم التحریر و دیگر لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان، هزینه زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. با یک حساب سرانگشتی قیمت یک لباس برای دانش آموزان پسر مبلغی در حدود ۴۲۰ تا ۵۷۰ هزار تومان می‌توان در نظر گرفت و این مبلغ برای دانش آموز دختر رقمی معادل ۴۰۰ تا ۵۳۰ هزار تومان می‌باشد.

    هزینه یک کیف نیز مبلغی در حدود ۲۲۰ تا ۴۰۰ هزار تومان باید در نظر گرفت و قیمت کفش نیز کمتر از ۲۰۰ هزار تومان برای دانش‌آموزان نخواهد بود. لوازم التحریر نیز با توجه به شرایط دانش آموزان و نوع لوازمی که تهیه می شود متفاوت بوده و برای هر دانش آموز به طور تقریبی در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود که در مجموع این مبالغ، برای هر دانش‌آموز بیش از یک میلیون تومان برای تهیه وسایل مدرسه مورد نیاز خواهد بود. از سوی دیگر بسیاری از خانواده ها برای رساندن فرزندان به مدرسه باید از سرویس مدارس استفاده نمایند که ماهیانه نیز مبلغی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به عنوان سرویس مدارس باید پرداخت نمایند. این در شرایطی است که بسیاری از خانواده ها از شرایط مالی و اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند و تهیه این لوازم و همه وسایل دانش‌آموزان برای آنها سخت است و باید برای حمایت از خانواده ها پیش از شروع مدارس چاره‌ای اندیشیده می‌شد.اگر خانواده‌ای دو یا سه فرزند محصل داشته باشد، علاوه بر هزینه تهیه لوازم مدرسه، ماهیانه مبلغی بیش از یک میلیون تومان هزینه سرویس مدارس باید توسط خانواده‌ها پرداخت شود.

    امسال نیز پس از چند سال وقفه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا ویژه بازگشایی مدارس در محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی بندرعباس برپا شد اما قیمت‌ها برای خانواده‌ها سنگین است و تهیه بسیاری از لوازم برای آنها سخت و دشوار است. تمام مشکلاتی که در زمان برپایی نمایشگاه وجود دارد همچنان پابرجاست. ترافیک سنگین در محل نمایشگاه و پارک کردن خودروها در دو سمت خیابان به نحوی که یک خودرو می‌تواند از آنجا عبور کند و اگر خودرویی توقف کرد، عبور و مرور مختل می‌شود. حضور دستفروشان در بیرون از نمایشگاه که رفت و آمد مردم را مختل کرده است از جمله مواردی است که هرساله با آغاز به کار نمایشگاه عرضه کالا در سه راه جهانبار بندرعباس شاهد آن هستیم.

    چنین مواردی باید پیش از آغاز به‌کار نمایشگاه چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. داشتن یک پارکینگ بزرگ در این محل برای پارک خودروها بسیار ضروری است. همچنین باید از حضور دستفروشان در بیرون از نمایشگاه جلوگیری به عمل آید چرا که برخی از این افراد محصولاتی که در داخل نمایشگاه وجود دارد را عرضه می‌کنند که این موضوع باعث وارد شدن ضرر به فروشندگانی است که در داخل نمایشگاه هزینه اجاره محل را پرداخت می‌کنند و همان محصولات را عرضه می‌کنند. اما قیمت لوازم و وسایل مدرسه هر ساله دغدغه اصلی خانواده‌ها برای آغاز سال تحصیلی است که فشار زیادی را به آنها وارد می‌کند و برخی از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن توان خرید این وسایل، مجبور به ترک تحصیل می‌شوند. امیدواریم روزی برسد که خانواده‌ها این دغدغه را دیگر نداشته‌باشند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.