حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • بازارمسکن بندرعباس در حباب
    ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۷:۳۱
    شناسه : 4863
    بازدید 1353
    8
    بازار مسکن بندرعباس همچنان در حباب قرار دارد وهیچ عزمی برای ساماندهی این بازار وجود ندارد. قیمت سازی های کاذب حبابی و غیرمنطقی همچنان ادامه دارد وبرخی ها همچنان بدنبال افزایش قیمت ها هستند ونبودنظارت در این بخش، کارشان را راحت تر کرده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بازار مسکن بندرعباس همچنان در حباب قرار دارد وهیچ عزمی برای ساماندهی این بازار وجود ندارد. قیمت سازی های کاذب حبابی و غیرمنطقی همچنان ادامه دارد وبرخی ها همچنان بدنبال افزایش قیمت ها هستند ونبودنظارت در این بخش، کارشان را راحت تر کرده است.
    بی تدبیری دولت قبل در عدم اجرای هیچگونه طرح مسکنی به مدت هشت سال در کشور و افتخار تاسف بار به عدم ساخت حتی یک واحد مسکن در آن دولت منجر به وضعیت فعلی شده که افراد فاقد مسکن و مستاجران با مشکلات زیادی مواجهه هستند تا جاییکه مشکلات خانوادگی، طلاق، آسیب های اجتماعی و… را نیز بدنبال داشته است. برخی از بنگاه داران املاک وارد عرصه ساخت و ساز شده اند و املاک ویلایی و زمین های با قیمت مناسب را قبل از رسیدن به مشتری می‌خرند و اقدام به ساخت وساز می کنند وبرخی از سازندگان مسکن هم بنگاه‌دار املاک شده اند که این تداخل صنفی باعث شده اند هر دو بدنبال افزایش حبابی قیمت مسکن باشند و مسکن با قیمت مناسب، منطقی و غیرحبابی به مصرف کننده نرسد که فعالیت دلالان مسکن نیز قیمت را حبابی تر کرده است و دلالان در سایه امن بی نظارتی و بدون پرداخت مالیات و عوارض و… ، مسکن را روزبه روز با شگردهای مختلف حبابی تر می کنند و هیچ نظارتی بر این بخش وجود ندارد وفشار بیشتری بر بی خانمان ها و مستاجران وارد می شود.
    ثبت نام با نه ماه ونیم تاخیر و اجرای دیرهنگام طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس باعث شد این طرح که می توانست بازار مسکن را با افزایش تولید، متعادل کند، به نتیجه دلخواه نرسد ودرحال حاضر هم مشخص نیست وضعیت اجرای این طرح ملی در بندرعباس چگونه است و در چه مرحله ای قرار دارد. برخی از ثبت نام کنندگان از روند پالایش گلایه مند هستند واز عدم پاسخگویی متولیان مربوطه هم ناراضی هستند. درصورتیکه در روند پالایش ثبت نام کنندگان و اجرای طرح تسریع شود و واحدهای مسکونی زودتر به مردم تحویل داده شود، بطور حتم بخش زیادی از نیاز مسکن جامعه برطرف شده و نبض بازار از دست دلالان، سازندگان و مشاوران املاک خارج شده و حباب بخش خریدوفروش و رهن واجاره از بین رفته وقیمت ها و اجاره بها منطقی و واقعی می شود.
    قیمت سازی هایی که توسط برخی از همین دلالان، مشاوران املاک و سازندگان در فضای مجازی و… صورت می گیرد، باعث شده که قیمت های مسکن غیرواقعی شود و مردم از خانه دار شدن با این شرایط قیمتی ناامید شوند. بیانات رهبرمعظم انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت در حوزه های مختلف قابل توجه وتامل است. ایشان در حوزه مسکن نیز مدتی قبل فرمودند:عرض کردیم که در برنامه‌های اقتصادی اولویّتهایی وجود دارد، بعضی را گفتیم؛ مثلاً بخش مسکن یکی از اولویّتها است. مسکن خیلی مسئله‌ی مهمّی است. اوّلاً خود حرکت در بخش مسکن، ایجاد اشتغال می‌کند ؛ ورود در قضیّه‌ی مسکن، برای یک تعداد زیادی از افرادی که کارشناس این مسائل هستند، شغل ایجاد می‌کند .
    ثانیاً در مسئله‌ی مسکن، ما وابستگی نداریم به خارج؛ زمینش مال خودمان است، مصالحش مال خودمان است، طرّاحی اینها مال خودمان است. بنابراین، به مسئله‌ی مسکن باید رسید. ما در قضیّه‌ی مسکن خیلی عقبیم، نتایجش را هم دارید می‌بینید: قیمت خانه و اجاره‌ی خانه سرسام‌آور است، مردم واقعاً در زحمتند. یکی از اولویت‌های قطعی در مسائل اقتصادی، بخش مسکن است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.