حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اما واگرهای طرح نهضت ملی مسکن
    ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۲۳
    شناسه : 4281
    بازدید 1575
    11
    درحالیکه اعلام شده بود کادر بهداشت و درمان و بخصوص پرستاران که در دو و نیم سال اخیر و با شیوع کرونا ازجان گذشتگی زیادی داشتند و تعدادی از کادر سلامت استان هرمزگان نیز در این مسیر آسمانی شدند و به شهادت رسیدند، از حمایت های ویژه ای در حوزه های مختلف از جمله مسکن برخوردار می شوند، اما برخی از پرستاران برای ثبت نام و خانه دار شدن با مشکلاتی مواجهند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: درحالیکه اعلام شده بود کادر بهداشت و درمان و بخصوص پرستاران که در دو و نیم سال اخیر و با شیوع کرونا ازجان گذشتگی زیادی داشتند و تعدادی از کادر سلامت استان هرمزگان نیز در این مسیر آسمانی شدند و به شهادت رسیدند، از حمایت های ویژه ای در حوزه های مختلف از جمله مسکن برخوردار می شوند، اما برخی از پرستاران برای ثبت نام و
    خانه دار شدن با مشکلاتی مواجهند. به کادر بهداشت ودرمان استان اعلام شده بود در گام نخست بایستی در سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند وسپس از طرف شرکت تعاونی دانشگاه علوم پزشکی امورات مربوط به خانه دار شدن شان انجام می شود که متاسفانه درخواست برخی از آنها در سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن مورد موافقت قرار نگرفته است و آنها نمی توانند خانه دار شوند.

    این درحالیست که تا پیش از این اعلام شده بود با در نظرگرفتن امتیازات ویژه ای، این قشر خانه دار می شوند که با این شرایط برخی از آنها از خانه دار شدن محروم می شوند و ضرورت دارد متولیان مسکن استان برای رفع این مشکل و خانه دار شدن پرستاران و کادر بهداشت ودرمان تدبیری بیندیشند. استاندار هرمزگان هم بارها تاکید داشتند دستگاه های مختلف اجرایی وادارات وسازمانها هم تعاونی های تخصصی مسکن برای کارکنان شان تشکیل دهند تا راحت تر و زودتر بتوانند از طریق طرح نهضت ملی مسکن خانه دار شوند. از یک طرف بایستی زمینه خانه دار شدن همه این متقاضیان فراهم شود واز طرفی دیگر موانع موجود برطرف شود. متاسفانه بدلیل عدم اجرای هیچ طرح مسکنی در هشت سال دولت قبلی، مردم با مشکلات زیادی مواجه شدند و قیمت مسکن افزایش چندبرابر یافت وحبابی شد و مسکن به رویای دست نایافتنی برای مردم تبدیل شد.

    در دولت سیزدهم که قرار شده است سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود وسهمیه استان ها نیز مشخص شده است، بایستی شرایط ثبت نام ها سهل تر شود و مردم و متقاضیان به بهانه های مختلف از دریافت مسکن محروم نشوند و رد درخواست نخورند تا تمامی افراد فاقد مسکن و یا کسانی که تاکنون از زمین وتسهیلات دولتی استفاده نکرده اند، بتوانند در سامانه، ثبت نام نموده و از این مسکن بهره مند شوند. اینکه در شرایط ثبت نام آمده است:»متقاضی و افراد تحت سرپرستی، فاقد زمين مسكوني يا واحد مسكوني (از۱/۱/۸۴ به بعد) بوده و از تاريخ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ از هیچ‌یک از امكانات نهادهاي عمومي غيردولتي مربوط به تأمين مسكن شامل زمين، واحد مسكوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسكوني استفاده نكرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)»، عادلانه بنظر نمی رسد.

    اگر کسی بعد از سال ۸۴ یک خانه کوچک هم داشته باشد و تاکنون از خانه و تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشد، نمی تواند در این طرح شرکت کند، ولی اگر کسی قبل از سال ۸۴ حتی دارای چندین خانه هم باشد، می تواند در این طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کند که عادلانه نیست وبایستی شرایطی فراهم شود تا همه بتوانند برای یک مرتبه در زندگی شان از مسکن وتسهیلات دولتی استفاده کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.