حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • از استاندار یزد یاد بگیرید
    ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۱۵
    شناسه : 8245
    بازدید 1396
    5
    دریانیوز//استاندار یزد گفته است طرح نهضت ملی مسکن را در یزد براساس تاکید و خواسته رئیس جمهور بصورت ویلایی اجرا می کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//استاندار یزد گفته است طرح نهضت ملی مسکن را در یزد براساس تاکید و خواسته رئیس جمهور بصورت ویلایی اجرا می کنند.

    اثرات اجرای این طرح ملی بصورت ویلایی و یک طبقه و زندگی در خانه های ویلایی بر روح و روان ساکنان و رفاه و آسایش شان بر هیچکس پوشیده نیست و تدبیر مدیریتی باعث می‌شود از این ظرفیت و فرصت استفاده بهتری شود و خانه‌های مناسب‌تری ساخته شود. در حالیکه بیش از بیست ماه از آغاز ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در کشور می‌گذرد، اما در شهر بندرعباس به بهانه عدم الحاق اراضی موردنیاز به شهر، بندرعباسی‌ها همچنان منتظرند تا کلنگ آغاز این طرح به زمین بخورد.

    از آن طرف هم اعلام شده است که ۱۵ هزار واحد بصورت آپارتمانی در بندرعباس احداث می شود که از سال گذشته تاکنون چندین مرتبه این وعده تکرار شده است.

    با توجه به اینکه هزینه ساخت مسکن بصورت آپارتمانی از ویلایی و یک طبقه سازی بیشتر است و زمان زیادتری هم بایستی صرف احداث شود و حداقل یک سال ونیم تا دوسال طول می کشد تا مجتمع های آپارتمانی ساخته شود و این درحالیست که واحدهای مسکونی یک طبقه کمتر از شش ماه ساخته می‌شود و آسایش و رفاه بیشتری را ساکنان با زندگی در املاک ویلایی دارند و فرزندان شان می‌توانند در حیاط خانه بازی و تفریح کنند و بر روحیه‌شان اثرمثبتی دارد که در راستای سیاست فرزندآوری، به این بخش هم می‌توان توجه ویژه نمود، در همین راستا پیشنهاد می‌شود حال که اعلام شده ۱۹۰۰ هکتار اراضی موردنیاز به شهر بندرعباس الحاق شده است، این طرح ملی بصورت ویلایی در بندرعباس اجرا شود و قطعات ۲۵۰ تا ۳۰۰متری به متقاضیان واگذار شده و درصورت نیاز اراضی مازاد نیز الحاق شود تا مردم خانه دار شوند و قیمت های حبابی زمین و مسکن و رهن و اجاره نیز شکسته شده و رضایت عمومی افزایش یابد.

    با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و تورم و افزایش قیمت ها، ضرورت دارد مسئولان استان اجازه تداوم تاخیر در اجرای این پروژه را ندهند و سریعتر عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس وارد فاز اجرا شود و درصورتیکه واگذاری زمین با فوریت به متقاضیان آغاز شود و تسهیلات نیز پرداخت شود، بطور حتم تا پایان سال جاری هزاران واحدمسکن یک طبقه ساخته شده و بی خانه ها صاحب خانه می شوند ودر املاک خودشان ساکن می شوند و تب مسکن اندکی کاهش می یابد.

    اما تداوم روند فعلی باعث افزایش فشار به مستاجران و بی‌مسکن‌ها و بدمسکن ها می شود و خیابان نشینی و کوچه‌نشینی و… علاوه بر زندگی اشتراکی و… دور از انتظار نیست که با تدبیر مناسب مسئولان استان می توان بر این مشکل فائق آمد و خانواده های زیادی خانه دار می شوند.

    در این حوزه نیز پیشنهاد می شود به تمامی کارمندان و کارگران فعال در بخش های مختلف زمین اعطاء شود تا آنها نیز خانه دار شوند. بحمدالله کمبود زمین خدادادی وجود ندارد و با واگذاری اراضی مازاد ادارات و اراضی شمال و جنوب اتوبان شهیدرجایی و شرق و شمال میدان میوه وتره بار و دانشگاه هرمزگان و… می توان به نیاز مسکن متقاضیان واجدشرایط پاسخ داد و بحران مسکن در بندرعباس فروکش خواهد نمود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.