حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • یک وجب زمین در زمان حضورم در راه وشهرسازی به شهر بندرعباس الحاق نشده بود
    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۴:۲۲
    شناسه : 6552
    بازدید 1314
    6
    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان دریانیوز// پس از انتصابم پیگیر الحاق زمین به شهر بندرعباس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و... شدیم
    ارسال توسط : منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز // مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت : در زمان حضورم در اداره کل راه وشهرسازی حتی یک وجب زمین به شهر بندرعباس الحاق نشده بود و به همین دلیل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس با مشکل مواجه شدیم و پس از انتصابم پیگیر الحاق زمین به شهر بندرعباس برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و… شدیم .

    به گزارش خبرنگار دریا ؛ عباس کمالی در نشست خبری رئیس و اعضای شورای هماهنگی راه وشهرسازی استان افزود : برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس بدلیل نبود زمین و عدم الحاق، شهر جدید علوی مطرح شده بود که استقبال نشد. کمالی اظهار داشت : از زمان حضورم در راه وشهرسازی پیگیر الحاق زمین به شهر بندرعباس هستیم. اراضی ۳۵۰ هکتاری ، ۱۵۰ هکتاری و ۲۰۰هکتاری پنجه علی برای الحاق در حال پیگیری و الحاق ۱۰۰۰هکتاری شمال شهرک توحید بندرعباس در حال مطالعه هستیم که نیاز به مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی دارد.

    کمالی در پاسخ خبرنگار دریا درخصوص تاخیر و توقف اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس که منجر به ناامیدی مردم از اجرای این طرح وگلایه متقاضیان مسکن ثبت نام کننده در این طرح ملی شده است و عملیات الحاق زمین به شهر بندرعباس و اجرای طرح به کندی پیش می رود، اظهار داشت : برای الحاق بیش از صد هکتار زمین بایستی در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح و تصویب شود و ۲۰۰هکتار اراضی پنجه علی بندرعباس همچنان در شورای برنامه ریزی بایستی مصوب شود وسپس به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال و مصوبه اخذ گردد.

    وی در خصوص واگذاری اراضی مازاد ادارات به راه وشهرسازی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز خاطرنشان کرد : تاکنون اداراتی که زمین مازاد زیادی دارند، همکاری نداشته و واگذاری انجام نشده است و از طرفی اداراتی که زمین های شان کم است، هم مقرر شده است که این زمین ها به کارکنان همان ادارات جهت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن واگذار شود و کارکنان واجد شرایط، خانه دار شوند .

    مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت : در زمان حضورم در اداره کل راه وشهرسازی حتی یک وجب زمین به شهر بندرعباس الحاق نشده بود و به همین دلیل با مشکل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس مواجه شدیم و به همین دلیل در حال پیگیری جهت الحاق زمین به شهربندرعباس هستیم تا در سال های آینده مشکلی نداشته باشیم.

    کمالی افزود : از صد هزار نفر ثبت نام کننده در طرح نهضت ملی مسکن در استان، ۱۴هزار نفر تایید شده اند که حدود ده هزار نفر در بندرعباس هستند. مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت : در بندرعباس در شهرک پیامبراعظم(ص) بیشترین تمرکز مسکن را داریم. عباس کمالی افزود : در شهر جدید علوی آماده واگذاری زمین ۲۵۰ متری را داریم. کمالی اظهار داشت : در حوزه نهضت ملی مسکن رتبه دوم کشور را داریم. وی خاطرنشان کرد: تعاونی های ادارات تجمیع می شوند تا پروژه های نهضت ملی مسکن اجرا کنند.

    قائم مقام وزیر راه شهرسازی در هرمزگان گفت: ۴۳ درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده است که بیش از سه هزار هکتار را متشکل می شود. کمالی افزود : متقاضیان سنددار شدن املاک تصرفی قبل از سال ۹۴ به دفاتر پیشخوان دولت در بندرعباس ودر شهرستان ها به ادارات راه وشهرسازی مراجعه کنند که تا ۲۰۰متر با تعرفه دولتی ومنطقه ای و مابقی بصورت کارشناسی محاسبه می شود که
    تاکنون ۶۳۰۰ نفر برای اخذ سند اقدام کرده اند و
    پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به ده هزار نفر برسد.وی گفت: ۹۱ پروژه با ۳۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه ادارات وزارت راه وشهرسازی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
    وی خاطرنشان کرد : ۱۹ پروژه آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی شان شروع می شود.کمالی اظهار داشت : ۲۸پروژه از پروژه ها نیز تا پایان سال به ارزش ۳۶۵ میلیارد تومان به بهره برداری
    می رسد. وی خاطرنشان کرد : در دهه فجر ۱۳ پروژه راه و ساختمان وبا ۵۳۶ میلیارد تومان در حوزه راه وشهرسازی به بهره برداری می رسد. مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت : در مسکن مهر و نهضت ملی مسکن بیش از ۹۰۰ پروژه مسکونی با ۸۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

    وی افزود: با مسئولان راه آهن مذاکراتی جهت مطالعه احداث ریل ساحلی بندرعباس تا جاسک و چابهار داشتیم. مدیرکل راهداری استان نیز گفت : روکش آسفالت جاده بندرعباس تا چاه شیرین و از آنجا تا رودان تا ۲۰ روز آینده آغاز می شود و دست اندازهای روی زیرگذر دهنو و… برطرف می شود. مدیرکل فرودگاه های هرمزگان نیز گفت: تغییر مکان فرودگاه بندرعباس یکی دو ساله انجام نمی شود و زمان ‌بر است .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.