حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چهارشنبه سوری چهارشنبه سوزی نشود
    ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۴۳
    شناسه : 7185
    بازدید 1255
    12
    دریانیوز// در این سال‌ها آیین کهن چهارشنبه‌سوری که یکی از جشن‌های باستانی ایران است، جای خود را به چهارشنبه‌سوزی داده است و هرساله تعدادی از هموطنان جان‌شان را از دست می دهند و یا دچار جراحاتی می شوند که تا پایان عمر زجر می کشند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در این سال‌ها آیین کهن چهارشنبه‌سوری که یکی از جشن‌های باستانی ایران است، جای خود را به چهارشنبه‌سوزی داده است و هرساله تعدادی از هموطنان جان‌شان را از دست می دهند و یا دچار جراحاتی می شوند که تا پایان عمر زجر می کشند.

    رئیس سازمان اورژانس کشور هم گفته است:‌ متاسفانه شاهد آن هستیم که یک مراسم سنتی که از سالیان گذشته برای مردم وجود داشته تا با هم معاشرت کنند، الان به میدان جنگ تبدیل شده و این برای جهانیان عجیب است.میعادفر از ۱۷۲ مورد نقص عضو، ۸۹۰ مورد آسیب چشمی، سه مورد تخلیه چشم، ۸۵۰ مورد سوختگی درجه دو و سه در چهارشنبه سوری سال گذشته خبر داد و گفت: ۸۰ درصد از آسیب دیدگان آقایان بودند و تعدادی هم خانم‌ها بودند و جالب اینکه بیشترین آسیب دیدگی‌ها در سن شش تا ۱۸ سال قرار داشتند که این یعنی خانواده‌ها مراقب فرزندان نیستند و آن‌ها را رها کردند. از ۲۸۰۰ نفری که در چهارشنبه سوری سال گذشته آسیب دیدند ۱۳۰۵ نفر در سن ۶ تا ۱۸ سال بودند.

    رئیس سازمان اورژانس کشور به آسیب‌های غیرمستقیم این موضوع نیز اشاره کرد و گفت: «سالمندی که در منزل در حال استراحت است به دلیل شنیدن صدای انفجار مهیب دچار عارضه مغزی و قلبی می‌شود و برخی مادران باردار هم در این ایام پایانی سال دچار زایمان زودرس می‌شوند و اینها آسیب‌هایی است که ممکن است به ما گزارش نشود، اما وجود دارد.» در استان هرمزگان و شهر بندرعباس در گذشته در چهارشنبه سوری ها حوادثی نداشتیم، اما از سالی که یکی از شهرداران وقت در دهه۸۰ اماکنی را برای چهارشنبه سوری اعلام و اطلاع رسانی گسترده‌ای داشت، در همان سال بیشترین حادثه چهارشنبه سوری را در کشور داشتیم و بعد از آن هرساله شاهد حوادث مرگبار و جراحتی هستیم.

    انتظار می رود امسال تدابیر شدید امنیتی را در استان و بخصوص شهر بندرعباس شاهد باشیم تا کسی جانش را در چهارشنبه سوری از دست ندهد و میزان آسیب ها به حداقل برسد واز آن طرف با مخلان امنیت و آسایش شهروندان که به بهانه چهارشنبه آخرسال، چهارشنبه سوری را به چهارشنبه‌سوزی تبدیل می کنند، برخورد شدید شود تا عبرتی باشد برای کسانی که به توصیه‌های پلیس و… توجهی ندارند. در برخی از اماکن شهر مانند ساحل بندرعباس و…. بایستی تدابیر بگونه ای باشد که کسی نتواند امنیت دیگران را به مخاطره انداخته و خانواده‌ها را نگران کنند. از شب ها و روزهای گذشته صدای ترقه و… از برخی مناطق شهر شنیده می شود که احتمالا امشب به اوج خواهد رسید و بایستی تدابیر پیشگیرانه و برخوردها با قانون شکنان نیز به اوج برسد تا آسایش و امنیت شهروندان در معرض خطر قرار نگیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.