حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان هرمزگانی آغاز شد
    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
    شناسه : 8074
    بازدید 1278
    4
    به صورت علی الحساب؛ دریانیوز // سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان از پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان هرمزگانی خبر داد‌ و گفت: این پرداختی از ۲۵ اردیبهشت ماه به صورت علی الحساب به کشاورزان آغاز شده و پرداخت مابه‌التفاوت قیمت گندم به حساب کشاورزان بعد از تعیین شدن قیمت نهایی و ابلاغ آن به استان صورت می‌پذیرد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان از پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان هرمزگانی خبر داد‌ و گفت: این پرداختی از ۲۵ اردیبهشت ماه به صورت علی الحساب به کشاورزان آغاز شده و پرداخت مابه‌التفاوت قیمت گندم به حساب کشاورزان بعد از تعیین شدن قیمت نهایی و ابلاغ آن به استان صورت می‌پذیرد.
    عبدالله رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه دریا ؛ با بیان اينکه گندم یکی از کالاهای استراتژیک و اساسی کشور است، اظهار کرد: این محصول مهم می‌تواند نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی کشور ایفا کند.
    وی در ادامه افزود: از ابتدای شروع خرید تضمینی گندم که از فروردین ماه سالجاری آغاز شده تاکنون ۵۴ هزار تُن از کشاورزان هرمزگانی خریداری شده که از این مقدار ۲۳ هزار تُن آن ثبت سامانه سیفا شده است.

    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان، خاطر نشان کرد: از ۲۳ هزار تنُی که ثبت سامانه سیفا شده، ۱۲ هزار تُن فایل آن به بانک‌ جهت پرداخت ارسال و در وجه کشاورزان گندم کار پرداخت شده است.رضایی با اشاره به اینکه این پرداختی به صورت علی الحساب به قیمت هر کیلوگرم ۱۱ هزا و ۵۰۰ تومان است، گفت:بعد از مشخص شدن قیمت نهایی گندم و ابلاغ آن به استان مابه‌التفاوت آن به حساب کشاورزان پرداخت خواهد شد.
    * افزایش ۲۰ هزار تُنی نسبت به سال گذشته خواهیم داشت وی بیان کرد: روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت و سال گذشته ۴۲ هزار تُن گندم با نرخ تضمینی از گندم کاران استان خریداری شد؛ اما در سال جاری با توجه به افزایش سطح زیر کشت گندم در هرمزگان ، پيش‌بينی ها نشان می‌دهد امسال بیش از ۶۰ هزار تُن گندم از کشاورزان پرتلاش خریداری شود.

    رضایی با بیان اينکه تولید گندم در هرمزگان نسبت به سال گذشته افزایشی ۲۰ هزار تنی خواهد داشت ابراز کرد: شهرستان‌های حاجی آباد و میناب بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان دارند که در این رابطه شهرستان میناب بیشترین افزایش تولید گندم نسبت به سال گذشته خود را دارد و اگر این افزایش حاصل شود نیاز معادل سه ماه هرمزگان به این محصول مهم و حیاتی تامین خواهد شد.سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان تغییر الگوی کشت، بالا رفتن دانش و آگاهی کشاورزان، پیگیری مروجین بخش کشاورزی و افزایش نرخ تضمینی گندم و … را دلایل افزایش تولید گندم در هرمزگان دانست.
    * اعلام و ابلاغ نشدن قیمت نهایی گندم دلیل تاخیر در پرداخت وی گفت :خریداری گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان موجب کاهش واردات، تامین امنیت غذایی ، جلوگیری خروج ارز از کشور، حمایت از کشاورزان، حذف دلالان و واسطه‌ها و… می شود و این امر هم جزء برنامه و سیاست های دولت خدمتگزار است.رضایی ضمن عذرخواهی از کشاورزان زحمتکش استان بابت تاخیر در پرداخت قیمت گندم دلایل عدم پرداخت را اعلام و ابلاغ نشدن نرخ نهایی تضمینی گندم به این اداره کل عنوان کرد.

    این مقام مسئول در پایان، افزود: در هرمزگان ۱۴ مرکز درشهرستان‌های پارسیان، میناب، بستک، رودان و حاجی آباد آماده خریداری گندم و دانه روغنی کلزا از کشاورزان پرتلاش استان هستند.درستکار در پایان با بیان اينکه چون قیمت نهایی خرید گندم از سوی دولت اعلام می‌شود، گفت: هنوز این قیمت رسما به استان اعلام نشده است و در هفته‌های آتی مشخص خواهد شد و این اداره کل جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.