حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هوشمند سازی  خدمات شهرداری بستک
    ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۵:۰۳
    شناسه : 6289
    بازدید 1401
    9
    شهردار بستک خبر داد دریانیوز// برای رسیدن به شهری ایده آل به همکاری و مشارکت همه همشهریان نیاز داریم
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دریانیوز  // بَستَک از شهرهای استان هرمزگان با قدمتی تاریخی و سیاسی که در گذشته مرکز حکومت جهانگیریه بوده ‌است .

    بستک پیشینه تاریخی و سیاسی طولانی دارد. دارای بیش از دویست روستا بوده، شهر بَستَک در جنوب ایران و در فاصله‌ای نزدیک به بندرلنگه، در زمان‌های نه چندان دور، نقش مهمی در فرهنگ کرانه‌های خلیج فارس داشت.

    در حال حاضر بستک یکی از شهرهای فرهنگی و سیاسی مهم در غرب هرمزگان است. در سال جاری در انتخاب شهردار بستک کش و قوس های فراوانی بود اما بالاخره آبان ماه سال جاری مرتضی ایرانمنش به عنوان شهردار بستک انتخاب شد.در دو ماه گذشته و حضور این شهردار بر کرسی ریاست، خبرهای زیادی از بستک منتشر شده است؛ بر همین اساس به سراغ مرتضی ایرانمنش شهردار جوان بستک رفتیم تا هم بیشتر با ایشان آشنا شویم و هم از برنامه های در حال اجرا و برنامه های آینده این شهردار مطلع شویم.

    ایرانمنش خود را اینگونه معرفی می کند: مرتضی ایرانمنش هستم متولد سال۱۳۷۱ اهل بستک . کارشناسی حقوق خوانده ام و ارشد حسابداری . به مدت یک سال نایب رئیس شورای اسلامی شهر بستک بوده ام ، همچنین عضو هیئت مدیره کانون استاد کاران کارگران ساختمان هرمزگان، رئیس هئیت روستایی شهرستان بستک و مدیرعامل شرکت تعاونی خدماتی ارمغان امید بستک.نماینده کارگر در هئیت حل اختلاف کارگری غرب استان هرمزگان را در کارنامه کاری خود دارم.بستک از قدیم به عنوان نگین منطقه جنوب بوده که همواره بزرگان، مفاخر و مشاهیری زیادی در این شهر زندگی کرده اند. ازشهر بستک همواره به عنوان شهر علم و ادب در بین مردم یاد شده است.از گذشته دور تاکنون مردم شهر بستک چه د ر خود شهرستان زندگی کرده اند و یا خارج از هرمزگان و یا خارج از کشور سعی در حفظ آداب و رسوم و فرهنگ خود داشته اند. بعد از کسب عنوان شهردار سعی بر آن شد تا با مشورت و همفکری با خود مردم شهرسعی بر رفع مشکلات شود.

    در همه زمینه ها از نظرات خود مردم استفاده شده است و همچنین با متخصصین فرهنگی، اجتماعی، سیاسی در زمینه های مختلف جلسات متعددی برگزار شد؛ تا بتوانیم برنامه ها را اصولی تر پیش برده و هر چه سریع تر مشکلات اساسی شهر را برطرف کنیم. شهر بستک را به جایگاه اصلی خود برسانیم. اما یکی از پروژه های احداث پل ارتباطی خیابان صولت با اعتباری بالغ بر۴۳ میلیارد ریال بوده است. این پل ما بین دو محله قرار دارد و راه دسترسی را بسیار راحت می کند.

    در مواقع بارندگی و سیل به دلیل کوچک بودن دهانه پل، حجم زیاد آب گنجایش عبور از دهانه پل را نداشته ودر محله پایین دست که محله مسجد جامع قدیم می باشد خسارت زیادی به
    خانه های شهروندان و زیرساختهای شهری وارد می کرد.

    تعریض و احداث پل جدید با گنجایش ۳ برابری عبور آب را در دستور کار قرار دادیم.یکی دیگر از پروژه های در حال اجرا ، آسفالت معابر و خیابان های شهر را داریم که به علت خاکی بودن بسیاری از معابر شهر و دغدغه های شهروندان در فاز اول ۸۰ هزار متر مربع از معابر شهر با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال آسفالت آن انجام گرفته است و در فاز دوم ۳۲ هزار مترمربع اجرای آسفالت در دستور کار داریم .

    احداث پارک های محله ای با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال را در محلات شهر جدید و میرزاآباد انجام داده ایم که از دغدغه های اصلی شهروندان این محله بوده است. چمن مصنوعی زمین ورزشی محله میرزاآباد یکی دیگر از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم بوده که با مشارکت شهرداری و نماینده محترم غرب هرمزگان انجام گرفته و اعتبار چمن آن از منابع در اختیار نماینده تامین گردیده است.

    همچنین احداث دفتر جدید شورای شهر را داشته ایم، از آن جهت که شورای شهر بعد از زلزله سال ۹۲ شهر بستک مکان مناسبی به عنوان دفتر شورا جهت پیگیری امورات شهروندان و برگزاری جلسات با معتمدین، بزرگان، مدیران استانی و شهرستان را نداشته اند و در شهرداری بستک به صورت موقت مستقر بودند، احداث دفتر جدید شورای شهر با اعتباری بالغ ۴ میلیارد ریال با نمای معماری سنتی بستکی انجام گرفته شد.

    در زمینه معابر هم، زیرسازی معابر خاکی را در تمام محلات و معابر شروع کرده ایم تا حدالامکان رضایت شهروندان و امیدواری مردم به پیشرفت شهر بیشتر از قبل باشد و رفت و آمدشان راحت تر صورت گیرد.در بحث ورزشی به علت استعدادهای فراوانی که در شهر بستک وجود دارد و کشف این استعدادها و همچنین تمایل شورای شهر و شهرداری برای حمایت از جوانان و ورزشکاران، باشگاه ورزشی شهرداری را تأسیس کرده ایم.

    تا جوانان شهر بستک بتوانند به راحتی از امکانات این باشگاه استفاده کنند و استعدادهای درخشان ورزشی شهر کشف شود.در بحث فرهنگی شهر بستک که یکی از بحث های مهم برای شهرداری و تمام مردم است به مناسبت های مختلف جشنواره های مختلف فرهنگی هنری داشته ایم و همچنین طرح پاکسازی محله به محله با شعار «شهر پاک» را شروع کرده ایم و جمع آوری نخاله ها و پاکسازی محلات و همچنین زیرسازی معابر را با حضور نمایندگان محلات در طرحی با نام شهردار محله انجام داده ایم.

    در این طرح یک فرد به عنوان نماینده مردم محله، پیگیر امورات محله می شود و مستقیم با شهردار درباره دغدغه ها و مشکلات مردم در ارتباط است و کارهایی که واقعاً برای هر محله اولویت دارد به نظر خود مردم و با همکاری شهردار محله به صورت اختصاصی در همان محله انجام گیرد. اما اقداماتی که توسط شورای شهر و شهرداری پیگیری شده عبارت است از: احداث دیوارهای حفاظتی کانال های رودخانه فصلی سطح شهر بوده ، که به علت سیل خیز بودن شهر بستک همواره شهروندان نگرانی و استرس خسارت به جان و اموالشان از طریق این کانال ها را دارند. لذا احداث دیوار حفاظتی به طول ۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در حال انجام می باشد که ۵۰ درصد آن انجام گرفته است ، بعد از گذشت چند دهه این اولین باراست که این مقدار از متراژ انجام گرفته شده است. که جا دارد از نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی مهندس جباری، استاندار محترم و شورای شهر بابت پیگیری هایشان تشکر و قدردانی نمایم.

    اما در خصوص برنامه هایی که در آینده برای شهر بستک داریم : حذف تیرهای برق خیابان امام خمینی(ره)در دستور کار داریم که ۷۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد و همچنین تعریض و بلوار کشی ورودی شهر بستک از سمت لار را در دستور کار داریم که امیدواریم با پیگیری ها و هماهنگی های مهندس جباری نماینده غرب هرمزگان به زودی محقق گردد. در راستای درآمد پایدار و افزایش توانمندی شهرداری و ارائه خدمات بهتر به همشهریان احداث کارخانه آسفالت را خواهیم داشت. چه بسا معابر خاکی زیادی در شهر بستک وجود دارد و شهروندان همواره از این مشکل گلایه مند هستند و باید آسفالت گردد.

    یکی از دغدغه های شهروندان عدم ترمیم نوار حفاری گاز بوده است که در سنوات قبل حفاری شده بود، مردم شهر خصوصاً در مواقع بارندگی با مشکلات زیادی روبرو بودند که به یکی از مطالبات شهروندان تبدیل شده بود ؛ در حال حاضر استارت ترمیم نوار حفاری زده شده است و امیدواریم بتوانیم بخش اعظم این نوار حفاری را پر نموده تا بخشی از این مشکلات مرتفع گردد.باید این نکته را هم عنوان کنیم که با توجه به تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان و هم چنین صرفه جویی در وقت و هزینه های مردم، یکی دیگر از مواردی که در اولویت اصلی شهرداری بستک قرار گرفته، هوشمند سازی خدمات شهرداری است که در این راستا سامانه ای طراحی گردیده و در حال بارگزاری اطلاعات می باشد که تا چند ماه آینده شهروندان از این خدمات بهره مند خواهد شد.

    برخی از خدمات شامل صدور پروانه، ساخت ، پایان کار، پرداخت آنلاین عوارض و…..می باشد.در انتها باید این مطلب را عنوان کنیم که برای رسیدن به شهری ایده آل به همکاری و مشارکت همه همشهریان نیاز داریم. ما تمام توان خود را برای رفع مشکلات، ایجاد اشتغال، شهری زیبا و پاک خواهیم گذاشت؛ هم چنین از آنجایی که بستک شهری با مردمانی با فرهنگ و تمدن بسیار و دارای شاعران و هنرمندان زیادی بوده و هست برای حفظ فرهنگ و سنن و معرفی شهر بستک به جهانیان تمام توان خود را خواهیم گذشت. آماده پذیرفتن تمام انتقادات از سوی همه شهروندان هستیم .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.