حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نمای کامپوزیتی  و تمام شیشه ای ساختمان ؛ هر دو خطرناک
    ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۳۲
    شناسه : 5202
    بازدید 1427
    7
    هشدار به سازندگان املاک رئيس گروه طراحی شهری و زیباسازی شهرداری بندرعباس، استفاده از کامپوزیت و تمام شیشه ای را در نمای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری خطرناک خواند و بر ممنوعیت استفاده از آنها تاکید کرد .
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: رئيس گروه طراحی شهری و زیباسازی شهرداری بندرعباس، استفاده از کامپوزیت و تمام شیشه ای را در نمای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری خطرناک خواند و بر ممنوعیت استفاده از آنها تاکید کرد . هادی جعفری در گفتگو با خبرنگار دریا ؛ اظهار داشت: از شش سال گذشته نیز مجموعه‌ای از ضوابط را با همراهی اساتید دانشگاه و نظام مهندسی ساختمان درخصوص انضباط نمای ساختمان تدوین کردیم. جعفری اظهارداشت : این موضوع در شهرداری و شورای شهر مصوب شد و طبق اسناد بالادستی شورای عالی معماری وشهرسازی ایران و کمیسیون سیما و منظر اداره کل راه وشهرسازی هرمزگان، تاییدیه اش اخذ گردید و از آن زمان به مناطق شهرداری، نظام مهندسی و سایر متولیان امر به عنوان مرجع صدور پروانه ساختمانی و کنترل اجرای ساختمان ابلاغ کردیم .

    جعفری خاطرنشان کرد: یکی از آیتم های ضوابط مورد اشاره عدم استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان است، البته موضوعات دیگر مانند رنگ، تناسب نما با اقلیم و فرهنگ و … هم مورد تاکید قرار دارد.وی استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان را بدلیل قابلیت اشتعال آن در زمان آتش سوزی بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: در ساختمان های شخصی ساز در سال های اخیر از کامپوزیت استفاده نمی شود، اما برخی از ساختمان های دولتی با توجه به اینکه مراحل تایید نقشه ها و کنترل آنها با سایر دستگاهها است، از کامپوزیت استفاده کرده اند که بدلیل تردد عموم مردم و بار تجمعی در این ساختمان ها، خطرش بسیار بیشتر است.رئيس گروه طراحی شهری و زیباسازی شهرداری بندرعباس البته بازتاب نور و همسان نبودن کامپوزیت با شرایط اقلیمی شهر بندرعباس، عدم ماندگاری طولانی مدت و فرسودگی و ازبین رفتن رنگ و عدم نصب اصولی را از دیگر دلایل ممنوعیت استفاده از این مصالح در نمای ساختمان خواند و گفت: شایسته است در نماها به معماری بومی استان و شاخصه های هویت بخش توجه شود وبدلیل سهولت در اجرا از کامپوزیت استفاده نشود.

    البته استفاده گسترده از شیشه هم مناسب نیست و هدررفت انرژی و خطراتی را نیز به همراه دارد. وی بر رعایت دقیق مقررات ملی ساختمان و مجموعه ضوابط تدوین شده در مراحل طراحی و ساخت تاکید کرد و گفت: توصیه می شود در اجرای نمای ساختمان از آجرهای نوین با رنگ ها وابعاد مختلف، ورقه های سمنت برد ویا سازه های نوین استاندارد استفاده شود.جعفری افزود: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با سازمان نظام مهندسی ساختمان و در جهت بهبود کیفیت اجرای ساختمان مقرر گردیده در حوزه نظارت ها، نظارت سازه ومعماری از همدیگر تفکیک شود، زیرا رعایت این موضوع موجب ارتقای کیفیت معماری ساختمان خواهد شد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.