حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نان سنتی در استان گران نمی شود
    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۶:۰۰
    شناسه : 1158
    بازدید 1793
    16
    معاون هماهنگی اقتصادی استانداری هرمزگان : مسوولان اقتصادی هرمزگان در نشستی با حضور رسانه های استان بیان داشتند که طرح هوشمندسازی یارانه ها و حذف یارانه پنهان به نفع اقشار ضعیف جامعه و دهک های پایین اقتصادی است و از این طریق می‌توان، کمک بیشتر و بهتری برای پرداخت یارانه‌ها به جامعه هدف کرد.
    ارسال توسط : منبع : خبرگزاری ایرنا
    پ
    پ

    دریانیوز: مسوولان اقتصادی هرمزگان در نشستی با حضور رسانه های استان بیان داشتند که طرح هوشمندسازی یارانه ها و حذف یارانه پنهان به نفع اقشار ضعیف جامعه و دهک های پایین اقتصادی است و از این طریق می‌توان، کمک بیشتر و بهتری برای پرداخت یارانه‌ها به جامعه هدف کرد. در این نشست خبری که با مدیریت معاون هماهنگی اقتصادی استانداری هرمزگان و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیران کل جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی استان با جمعی از فعالان رسانه ای استان برگزار شد، بیان شد که شیوه هدفمندی یارانه ها به مصرف کننده حقیقی نهایی به شیوه جدیدی خواهد بود اما مردم قرار نیست هزینه ای بابت این تغییر شیوه پرداخت کنند و قاعدتا این هدفمندی در میان مدت و بلندمدت به نفع تولید کنندگان ما هم خواهد بود.

    نان به همین قیمت باقی می ماند

    معاون هماهنگی اقتصادی استانداری هرمزگان در این نشست خبری در خصوص شایعه های مبنی بر گرانی نان گفت: قیمت نان سنتی در استان افزایش پیدا نمی کند و طبق شیوه نامه ای که وزارت اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن وتجارت و جهاد کشاورزی اعلام کردند نرخ نان به همین قیمتی که اکنون هست به دست مردم خواهد رسید. علی فیروزی در خصوص قیمت نان های حجیم افزود: آرد مصرفی واحدهای صنعتی با نانوایی‌های سنتی متفاوت است و در این مورد هم هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و به طور قطع دولت برای آن برنامه ریزی می‌کند.وی بیان داشت: اجرای طرح سهمیه بندی یارانه ها براساس اعلام وزارت اقتصاد و دارایی به صورت هدفمند به نانواها داده می‌شود و با سهمیه بندی یارانه‌ها از افزایش قاچاق کالاهای اساسی جلوگیری می‌شود. معاون هماهنگی اقتصادی استانداری هرمزگان یادآورشد: بیشترین حجم یارانه ها در حوزه کالاهای اساسی در حال توزیع است و منجر به این شده که بسیاری از کالاهای اساسی تا نزدیک به ۲ برابر اندازه مصرفی که سازمان خوارو بار جهانی توزیع و اعلام می کند، بالا برود.

    معاون استاندار هرمزگان یادآورشد: در مثال در حوزه روغن و در حوزه سایر اقلام اساسی نیز مثل برنج، شکر، آرد و گندم هم همین اتفاق رخ داده است و به قطع ما بواسطه تفاوت قیمتی که برای آرد در کشور ما و کشورهای همسایه وجود دارد، این اتفاق منجر به این شده که آرد و این موضوع به راحتی قابل کنترل نباشد و قاچاق گسترده ای هم در این خصوص درجریان باشد. وی گفت: اصلاح این قیمت ها مدنظر دولت مردمی بوده و استان هرمزگان هم به عنوان یکی از ۳۱ استان کشور تابع سیاست هایی ابلاغی از سوی دولت است اما این بدان معنانیست که تنها نظاره گر باشیم که قرار است چه اتفاق هایی بیافتد.فیروزی ادامه داد: در استان هرمزگان هم به طور قطع دستگاه هایی همچون جهادکشاورزی، صنعت، معدن وتجارت و دیگر دستگاه های دخیل تنظیم و توسعه بازار هستند و از هم اکنون به این موضوع ورود کرده‌اند. وی اضافه کرد: بحث گرانی و نبود روغن در فروشگاه‌های زنجیره ای و مغازه در چند روز اخیر مختص استان هرمزگان نیست بلکه در کل کشور بوده است که طی سه چهار روز گذشته اقدام های خوبی برای تامین این کالا در سطح استان صورت گرفته و هیچ تلاطمی به لحاظ مقداری که باید در بازار داشته باشد را نخواهیم داشت. فیروزی گفت: کانال های توزیع و هدایت شده به هیچ عنوان اجازه احتکار را به هیچ کس نخواهند داد و با کسانی که بخواهند احتکار کنند چون با قوت مردم بازی می کنند، کوتاهی نخواهد شد و تمام دستگاه های مسوول در استان هم مکلف شدند که این کار را انجام دهند لذا در فروشگاه‌هایی زنجیره ای و قابل رصد توزیع روغن بیشتر خواهد شد و مردم می توانند از این فروشگاه ها روغن را به اندازه کافی تهیه کنند.

    وی ابرازداشت: البته روغن خوراکی هم به اندازه کافی هست و هیچ کمبودی در کالای اساسی در کشور وجود ندارد و توزیع این کالاهای اساسی را هوشمندانه می کنیم تا بتوانیم از همه اصلاح اقتصاد کشور و هدفمند کردن یارانه ها استفاده کنیم. معاون استاندار هرمزگان همچنین در خصوص طرح هوشمندسازی یارانه ها هم اظهارداشت: بخشی از اختیارات این طرح در اختیار استان است اما بخش بزرگ آن سیاست های ملی بوده که باید صبر کنیم چرا که در ابعاد ملی توسط شخص رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور و وزیران مربوطه به این موضوع رسیدگی می شود و تمام اطلاع رسانی هم از طریق سخنگوی اقتصادی دولت در این حوزه اتفاق خواهد افتاد در نتیجه آنچه که به عنوان سیاست های کلی به ما ابلاغ شده است و همین طور اقدام هایی که برای کانالیزه کردن شبکه توزیع و به جهت اینکه احتکاری اتفاق نیافتد و مشکلی پیش نیاید را اطلاع رسانی می کنیم. فیروزی ادامه داد: توزیع نسبت بالایی از این کالاهای اساسی اتفاق افتاده است، یعنی به هر میزانی که نیاز واقعی بازار باشد و به احتکار نرسد به طور قطع در اختیار مردم خواهد بود و مردم از این بابت خیالشان راحت باشد که به اندازه کافی حجم کافی از کالاهای اساسی هم در استان و هم در کشور وجود دارد لذا از این بابت مشکلی نخواهد بود.

    هیچ گونه تغییر قیمتی در خصوص قیمت آرد در هرمزگان نداریم

    معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان هم گفت: هیچ گونه تغییر قیمتی در خصوص قیمت آرد نان‌هایی که یارانه نوع یک استفاده می‌کنند، در استان نداریم و طبق همان قیمت قبلی به مردم ارائه می شود.مسعود رمضان پور افزود: به اندازه کافی آرد در انبارهای استان هرمزگان ذخیره سازی شده است تا مردم هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.وی بیان داشت: از آغاز اجرای طرح نظارت بر بازار هرمزگان (از اسفند پارسال تاکنون)، ۱۱ هزار واحد صنفی در استان بازرسی شده اند که با همکاری تعزیرات حکومتی تعدادی از واحدهای متخلف پلمب شده اند. معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

    طرح نظارت بر فعالیت‌ بازاریان هرمزگان

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان هم در این نشست با اشاره به اینکه ناظران این سازمان و همچنین جهادکشاورزی در حوزه نظارتی با کمک ستاد تنظیم بازار و طبق دستوری که استاندار ابلاغ کردند، اقلام اساسی را به شکل سیستمی نظارت می کنند، گفت: مساله بعدی اثرات این تصمیم ها بر مشاغل مستقیم با این بخش ها است که آن ها هم در حال بررسی است و بازهم برای اطمینان به مردم استان حوزه نظارتی مان را تقویت کردیم و طرح نظارتی بر فعالیت های بازاریان استان ویژه این ایام را خواهیم داشت. خلیل قاسمی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ هم برای پاسخگویی به ابهام ها و شبهه های مردمی، به صورت شبانه روزی فعال است، بیان داشت: از رسانه ها خواستاریم که هم به اطلاعیه ها و گزارش هایی که روابط عمومی های استانی در حیطه وظایف خودشان اعلام خواهند کرد و هم مباحثی که از طریق سخنگوی اقتصادی دولت یا وزارتخانه های مربوطه بیان می شود، برای مردم و فعالان اقتصادی اطلاع رسانی کنند.

    وی بیان داشت: همچنین همان طوری که این آرامش و اقدام هایی که در سطح استان با مدیریت استاندار هرمزگان انجام می شود، دغدغه هایی که در ذهن رسانه ها و مردم هست به طور قطع پیش بینی و برنامه ریزی شده و امیدواریم که به خوبی در سطح استان به فراخوری که دولت و ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ خواهند کرد ما هم بتوانیم اجرا کنیم و اثرات و تبعاتی که هست را به حداقل برسانیم .رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: خرید و فروش بیشتر کالاها براساس قیمت واقعی، انجام می شود و به طور قطع به آن شکلی که سیاه نمایی می شود، این وضعیت منتفی است. به گزارش ایرنا، قاسمی گفت: سامانه ۱۲۴ همچنین پایش بازار را به لحاظ دغدغه ای که رسانه ها و مردم دارند، به شکل شبانه نوروزی ثبت و ضبط می کند و همچنین قرار است یک سامانه جدیدی نیز برای همین کار طراحی شود که این دغدغه به حداقل برسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.