حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • ماجرای حاشیه دار انتصابات
    ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۳۳
    شناسه : 7251
    بازدید 1449
    7
    دریانیوز// انتصاب مدیران یکی از چالش هایی است که همواره در هرمزگان مطرح بوده است و تبعیض و بی عدالتی را در انتصابات در دولت های مختلف شاهد بودیم که بیشترشان انتصابات کاملا سیاسی بوده است.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز// انتصاب مدیران یکی از چالش هایی است که همواره در هرمزگان مطرح بوده است و تبعیض و بی عدالتی را در انتصابات در دولت های مختلف شاهد بودیم که بیشترشان انتصابات کاملا سیاسی بوده که این روند از گذشته تاکنون ادامه دارد و به توانمندی ها وتخصص و تعهدها چندان توجه نشده است. گاهی برخی گویا تصور می کنند که در هرمزگان قحط الرجال است و بایستی مدیران دستگاه های اجرایی و حتی صنایع را از خارج از استان بیاورند (نیروی انسانی صنایع هم اتوبوسی از سایر استان ها به هرمزگان آورده شده اند).

    بیشتر اوقات نیز مدیران ضعیف وبدون تجربه مفید مدیریتی را بر مسند مدیریت می گمارند که خروجی مناسبی نداشته اند و نتیجه اش را در کسب رتبه نخست هرمزگان در فقر و فلاکت وبیکاری و گرانی شاهدیم. در حوزه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان از بعد از انقلاب تاکنون هیچ مدیر بومی، سکان این اداره کل را بدست نگرفته است و سازمان آموزش فنی و حرفه ای به توانمندی نیروهای هرمزگانی اعتماد واعتقاد ندارد و از طرفی دیگر در سال های اخیر هم که با واگذاری مراکز و کارگاه های دولتی فنی وحرفه ای به بخش خصوصی، آموزش های مهارتی رایگان را برای بومیان سخت کرده اند و به همین دلیل هم هرمزگان در بیکاری، فقر و فلاکت در جایگاه نخست کشوری ایستاده است و نیروهای ماهر مورد نیاز صنایع و… کمتر تربیت شده اند.

    آیا واقعا در چهاردهه اخیر در هرمزگان یک مدیر بومی تربیت نشده است تا سکان مدیریت اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان را برعهده بگیرد؟ در حوزه امور مالیاتی کیش نیز شنیده می شود با لابی یکی از نمایندگان استان های همسایه هرمزگان، مدیری از استانی دیگر بر این اداره گمارده اند که استاندار هرمزگان و نمایندگان مجلس نباید نسبت به این موضوع وانتصاب  بی تفاوت باشند.

    مگر از استان هرمزگان نمی توانستند مدیر امورمالیاتی کیش را منصوب کنند که حتی مدیر کل امور مالیاتی استان هم اجازه انتصاب مدیر امورمالیاتی کیش را هم ندارد وسازمان امورمالیاتی بایستی تصمیم بگیرد و آن هم نمایندگان استان های دیگر برای هرمزگان تصمیم می گیرند و از رئیس سازمان امور مالیاتی بخواهند که مدیر همشهری خودشان را منصوب کنند؟ در حوزه صنایع استان که خود را ایالتی خودخوانده می خوانند، بیشتر مدیران شان از گذشته تاکنون از سایر استان ها آورده شده اند و این مدیران هم پرسنل شان را از استان های خودشان در یکی دو سه دهه اخیر آورده اند و این فرایند همچنان ادامه دارد و هرمزگان بایستی همچنان پرچمدار بیکاری در کشور باشد و جوانانش از اجبار به سمت مشاغل کاذب و قاچاق بروند و جان شان را هم در این مسیر ازدست دهند.

    انتظار می رفت در دولت سیزدهم این تبعیض  و بی عدالتی ها در انتصابات مدیران و همچنین استخدام ها به پایان برسد که متاسفانه اینگونه نشده است و همان روند ادامه دارد. تا وقتی که این روند ادامه یابد، هرمزگان همچنان در فقر و فلاکت و بیکاری رتبه نخست را خواهد داشت و هرمزگانی ها از این روند گلایه مند خواهند بود و ضرورت دارد در انتصابات و استخدام ها تجدیدنظر شود. هرمزگان که در جایگاه های نخست درآمدزایی است، از آن طرف در رتبه نخست فقر، فلاکت وبیکاری است که این تناقض غیرقابل توجیه است.

    این وضعیت درآمدزایی هرمزگان علی رغم محرومیت و فقر و فلاکت و بیکاریش، باعث شده است که هرمزگان را استان برخوردار بخوانند ودر تصمیمات اتخاذ شده توسط وزارتخانه ها، با برخوردار خواندن هرمزگان تصمیم گیری می شود که در حوزه وزارت ارشاد و دستورالعمل صادره تقسیم آگهی های دولتی بین نشریات در سال جاری شاهد بودیم که تصمیم گیری براساس استان های برخوردار بود. اما اینکه تاکید داریم تاحدامکان از مدیران توانمند، متخصص، مجرب و متعهد و بومی استفاده شود، به این دلیل است که بیشتر مدیران بومی به وضعیت استان آشنایی داشته و با دلسوزی می توانند وظایف شان را بهتر انجام دهند.

    اتفاقا دیروز صبح که برای پیگیری موضوعی ساعت ۸صبح به اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان رفته بودم، متوجه شدم مدیرکل ارشاد در جمع کارکنانش سخنرانی چند دقیقه ای دارند و برایم جالب بود که از عملکرد مثبت همکارانش در برخی حوزه ها ومناطق استان تمجید می کرد و کاستی ها را به پای خودش می گذاشت واز همکارانش هم حلالیت و طلب بخشش داشت.

    این نوع برخورد همراه با قدرشناسی و صمیمت مدیر با همکارانش باعث می شود که آنها نیز تلاش کنند تا حد امکان به وظایف شان عمل کنند. البته این اداره کل مانند بسیاری از ادارات استان ازجمله اداره کل امورمالیاتی و آموزش و پرورش هرمزگان(کمبود چهار هزار معلم) و… باکمبود نیروی انسانی مواجه است و ضرورت دارد این کمبودها برطرف شود. انتظار می رود تغییرات مدیریتی در استان در سال آتی بر اساس شایسته سالاری با اولویت بومیان باشد تا این استان از چرخه استفاده از مدیران ناکارآمد خارج شود و رتبه نخست فقر و محرومیت و بیکاری را در کارنامه نداشته باشد .

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.