حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • خرید مردم، عامل حضور خودروهای میوه ‌فروش در سطح شهر
    ۰۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۴:۴۸
    شناسه : 3613
    بازدید 1943
    30
    مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری بندرعباس در گفتگو با دریا عنوان‌کرد در شماره‌های گذشته در مورد دستفروش، انواع دستفروشی و معضلاتشان صحبت کردیم. گفته شد که بندرعباس شهری است مهاجر پذیر و دستفروشان از قشرهای مختلف در آن به چشم می خورد و حتی عنوان شد، خودروهای میوه فروش در نقاط مختلف شهر حضور دارند و ترافیک زیادی را بوجود آورده اند. که این موضوع باعث گلایه بسیاری از شهروندان شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : سعیده دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز:  در شماره‌های گذشته در مورد دستفروش، انواع دستفروشی و معضلاتشان صحبت کردیم. گفته شد که بندرعباس شهری است مهاجر پذیر و دستفروشان از قشرهای مختلف در آن به چشم می خورد و حتی عنوان شد، خودروهای میوه فروش در نقاط مختلف شهر حضور دارند و ترافیک زیادی را بوجود آورده اند. که این موضوع باعث گلایه بسیاری از شهروندان شده است. در گزارش قبلی با عمران قریشی معاون پیشگری و رفع تخلفات شهرداری بندرعباس صحبت کردیم و مطالبی در خصوص معایب و مشکلات برخورد با ماشین های میوه فروش بیان شد. در این شماره با مهرداد اتابک مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری بندرعباس در خصوص معضل خودروهای میوه فروش در سطح شهر بندرعباس صحبت کرده ایم.
    مهرداد اتابک مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس گفت: خودروهای میوه فروش در بندرعباس معضلات متعددی را بوجود آورده اند. البته باید اول این مسئله را بیان کنیم که در زمینه جمع آوری خودروهای میوه فروش باید فرهنگ سازی شکل گیرد. اتابک اظهار داشت: بسیاری از همشهریان ما از وجود دستفروشان و خودروهای میوه فروش، ترافیک بوجود آمده، سد معبر و گاهی حتی برخورد نامناسب فروشندگان گله مندند.

    اما چند متر آن طرف تر خودشان از همین خودروهای میوه فروش در حال خرید هستند. باید این مسئله آسیب شناسی شود و عموم مردم خودشان بپذیرند که ایجاد سد معبر و ترافیک شدید، خیلی مهم تر از میوه‌هایی است که به سهولت به دستمان برسد و یا نهایتاً ۵۰۰ تومان ارزان تر از جاهای دیگر خریداری کنیم. وی افزود: حمایت مردم از خودروهای میوه فروش عامل اصلی حضور بیشتر این افراد در سطح شهر بندرعباس است. تا وقتی تقاضا باشد این روال ادامه خواهدداشت. با اینکه قیمت میوه ها هیچ تفاوتی با بازار روز و میوه فروشان سطح شهر ندارد. این تفاوت وجود دارد که میوه ها از صبح تا شب در گرمای ۵۰ درجه بندرعباس زیر نور مستقیم آفتاب و شرجی قرار دارند و هیچ کیفیتی ندارند و از نظر سلامت هم مشکل دارند. در وهله اول باید خود مردم در مکان های شلوغ و پرتردد خرید نکنند تا حق کسی ضایع نشود. حجم میوه های خودروهای میوه فروش در حد میوه فروشی های محلات است. در صورتی که نه عوارض پرداخت می کنند، نه مالیات، نه اجاره مغازه و… و این مسئله حق میوه فروشان دیگر و عموم مردم را ضایع می‌کند. اتابک در ادامه در خصوص وظیفه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: بخش اصلی کار ما در شهرداری مقابله، پیشگیری و رفع تخلف سد معبر می باشد.

    ۵۰ درصد نظارت و پیگیری سد معبر در خیابان با شهرداری است. در کنار ما سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری در بخش ساماندهی خودروهای میوه فروش، مشاغل فصلی و فروشندگان میوه فعالیت داشته و حمایت می کند. در خصوص ساماندهی ماشین های میوه فروش برنامه ریزی در شهرداری انجام شده که به زودی عملی می شود. مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه عنوان کرد: ما در زمینه رفع تخلفات و سد معبر با اقشار مختلفی روبرو هستیم. در یک سال می توانیم با جدیت بگوییم ۲۰ یا ۳۰ مورد درگیری بین ماموران رفع تخلفات و دستفروشان داشته ایم که در بسیاری از موارد نیروهای ما دچار آسیب می شوند. بسیاری از مردم از این امور ناآگاه هستند و همیشه تمامی انتقادات به سمت شهرداری است.اتابک همچنین افزود: بعداز تذکرات متعدد به خودروهای میوه فروش و اقدامات اولیه بسیاری از این افراد حاضر به همکاری نیستند و با آسیب شناسی که توسط کارشناسان انجام شده است. تصمیم بر آن شد که ماموران شهرداری هم با این افراد رودررو نشوند. شهرداری با همکاری دادستانی حکم توقیف بسیاری از ماشین ها را گرفته است.

    تاکنون ۳۵ ماشین حکم توقیف آنان به صورت قانونی صادر شده است و بقیه موارد هم در لیست انتظار هستند. در زمینه توقیف خودروهای میوه فروش باید پلیس راهور و نیروی انتظامی برای توقیف و انتقال آن ها به پارکینگ با ماهمکاری بیشتری داشته باشند که اگر این امر میسر شود راحت تر می توانیم مسئله را ساماندهی کنیم.مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری بندرعباس در انتها در خصوص نقاط آسیب پذیر و مسئله ساز خودروهای میوه فروش در سطح شهر بندرعباس گفت: ورودی و خروجی شهر بندرعباس، میدان باهنر و بلوار علی ابن ابیطالب، خیابان راه آهن جزء موارد مشکل ساز و پر ترافیک به حساب می آیند. در واقع شهرداری مخالف دستفروشان و ماشین‌های میوه فروش و کاسبی آنها نیست ، بلکه باید حقوق شهروندی هم رعایت شود و مردم هم در آرامش باشند و ترافیکی بوجود نیاید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.