حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • تجدید بیعت نسل امروز و دیروز با شهدای گمنام
    ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۴:۴۳
    شناسه : 12289
    بازدید 1234
    4
    قهرمانان گمنام و خوشنام بر دستان بندرعباسی ها تشییع شدند دریا نیوز// از هفته گذشته که استان هرمزگان بوی عطر حضور شهدای گمنام و خوشنام گرفته است، حضور این شهدا در مراسمات و مناطق مختلف استان و شهرمان، زینت بخش مراسمات شد و مردم با شهدای گلگون کفن تجدید میثاق وبیعت کردند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز// از هفته گذشته که استان هرمزگان بوی عطر حضور شهدای گمنام و خوشنام گرفته است، حضور این شهدا در مراسمات و مناطق مختلف استان و شهرمان، زینت بخش مراسمات شد و مردم با شهدای گلگون کفن تجدید میثاق وبیعت کردند. اوج مراسم استقبال از شهدای گمنام را در صبح یکشنبه همزمان با شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) شاهد بودیم که زن و مردم و پیر وجوان ودر یک کلام نسل دیروز وامروز به استقبال شهدا آمدند و برای شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) نیز اشک ماتم ریختند. این شهدای عزیزمان همان شهدایی هستند که سربند یازهرا(س) بر سر می بستند و بر لباس شان می نوشتند می روم تا انتقام سیلی زهرا (س) را بگیرم. این شهدا خالصانه جان شان را فدای اسلام کردند تا با خون و جان شان از این دین مبین حفاطت کنند و راهی که مخلصانه رفتند، ادامه خواهد یافت و هیچگاه فراموش نمی شود.
    اما در روزی که قرار بود، مراسم استقبال بندرعباسی ها از شهدای گمنام برگزار شود، گرچه قرار بود مراسم از ساعت ۹ صبح روز شهادت آغاز شود، اما ارادتمندان حضرت زهرا(س) و شهدا ودتر از این موعد به میدان امام (ره) روبروی پارک شهید دباغیان بندرعباس آمده بودند و چشم انتظار حضور شهدا بودند. خودروهای حامل تابوت پیکر مطهر شهدا دیرتر از ساعت ۹ رسیدند و همگان اشک ریزان به استقبال شهدا رفتند تا به یاد شهادت مظلومانه و تشییع غریبانه و شبانه بانوی دو عالم حضرت زهرا (س)، این شهدای عزیز را بر دستان شان، اما باشکوه و نه غریبانه تشییع کنند و با آنها پیمان ببندند که یاد و راهشان را ادامه می دهند و آرمان های شهدا در کشور ادامه خواهد یافت. هزاران نفر به استقبال شهدا آمدند و تشییع کنندگان شهدا را بر دستان شان تشییع کردند تا به دنیا و دشمنان بگویند راه شان، راه شهداست و توطئه های دشمنان توسط شهدا و رهروان شهدا بی اثرخواهد شد و این مردم همواره در کنار رهبر و مقتدای شان استوار ایستاده اند و از خاک شان دفاع می کنند و به هیچ اجنبی اجازه نخواهند داد خیال تعرض را به این خاک پاک در سر بپرورانند و بر اساس آموزه های دینی مان، کشورمان و رزمندگان مان حامی مظلومان در سراسر جهان هستند. در مراسم استقبال از شهدا هر قشری را می توانستید ببینید. از دهه هشتاد ونودی ها تا دهه چهل و پنجاهی ها و با هر سلیقه و گرایش سیاسی و…، اما همه به استقبال شهدا آمدند.
    جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس به استقبال یاران یروزشان آمدند. خانواده معظم شاهد و ایثارگر هم که در خط مقدم استقبال و تشییع کنندگان بودند. کودکان و نوجوانان هم پرشور به همراه جوانان و میانسالان از شهدای خوشنام وطن شان استقبال کردند. نسل دیروز و امروز مستقبلین اصلی شهدای مان بودند و شهدا را متعلق به خود می دانند و راه و آرمان شان را فراموش نمی کنند. البته مسئولان هم به استقبال شهدا آمدند که مسئولان باید بدانند و به خودشان همواره متذکر شوند که صندلی امروزشان با خون همین شهدا به آنها رسیده است وبایستی این صندلی برای خدمت به مردم و دین مان باشد تا فردا شرمنده شهدا نشوند که از مسیر و آرمان شهدا منحرف شده اند.
    ظلام هرمزگان بر قهرمانان خوشنام وطن تسنیم هم نوشت: صبح یکشنبه همزمان با سراسر کشور، آیین تشییع پیکر مطهر ۵ شهید گمنام در هرمزگان برگزار شد.صبح یکشنبه مصادف با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همزمان با سراسر کشور، مردم بندرعباس میزبان پیکر مطهر ۵ شهید خوشنام بودند.هزاران بندرعباسی در این روز با حضوری حماسی و بی مانند نشان دادند قهرمانان خوشنام وطن که برای دفاع از آب و خاک و ناموس وطن جان خود را بی چشم‌داشت نثار کردند، در قلب‌هایشان زنده هستند.
    مردم ولایتمدار هرمزگان اعم از شیعه و سنی در هر قشری و در هر سن و سالی به ویژه نسل جوان دوشادوش هم آمدند تا پیکر مطهر شهدا را به آغوش کشیده و اعلام کنند این شهدا را همچون عضوی از خانواده خود دوست دارند و برایشان احترام زیادی قائل هستند.
    بندرعباس در غم شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یکپارچه سیاهپوش بود و همزمانی شهادت بانوی دو عالم و تشییع پیکر این شهدا حال و هوایی وصف ناشدنی به شهر داده بود.مردم بندرعباس که در نزدیکی پارک شهید دباغیان به منظور شرکت در آیین استقبال و تشییع شهدا تجمع کرده بودند، پس از رسیدن پیکر مطهر شهدا، با روضه خوانی و مداحی و مرثیه سرایی و با اجتماعی بی نظیر، این شهدا را تا مسجد جامع بندرعباس (مصلی) بر دوش گرفته و تشییع کردند.پیکر مطهر این شهدا در مناطق مختلف استان از جمله روستای شمیل، فاریاب رودان، شهرداری بندرعباس، شهرک شهید سلیمانی و تیپ مردم پایه سپاه امام سجاد(ع) استان تدفین می شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.