حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • موانع پیاده‌رو برداشته شد
    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۶
    شناسه : 15742
    بازدید 156
    5
    پس از انتشار گزارش و یادداشت در روزنامه دریا دریانیوز// پیاده‌روها یکی از قسمت‌های مهم شهری هستند که استفاده از آن برای همه عابران باید به سهولت انجام شود. سال گذشته اما در برخی از مناطق شهر بندرعباس شاهد نصب موانع فلزی در پیاده‌روها بودیم و این امر موجب شده بود که برخی شهروندان از جمله افراد دارای نیازهای ویژه نتوانند از این پیاده‌روها استفاده نمایند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پیاده‌روها یکی از قسمت‌های مهم شهری هستند که استفاده از آن برای همه عابران باید به سهولت انجام شود. سال گذشته اما در برخی از مناطق شهر بندرعباس شاهد نصب موانع فلزی در پیاده‌روها بودیم و این امر موجب شده بود که برخی شهروندان از جمله افراد دارای نیازهای ویژه نتوانند از این پیاده‌روها استفاده نمایند.

    نمونه آن نیز در پیاده‌رو ورودی بازار روز بندرعباس بود که این امر مشکلاتی را برای عابران پیاده ایجاد کرده بود. پس از انتشار این مطلب از سوی روزنامه دریا اکنون شاهد این هستیم که موانع نصب شده در این نقطه شهر برداشته شده‌است و به جای آن، در کنار پیاده‌رو گلدان‌هایی گذاشته شده تا موتورسیکلت‌ها نتوانند در این مکان پارک نمایند. هر چند که این موانع نیز برای ممانعت از پارک موتورسیکلت‌ها بوده، اما شهروندان زیادی نیز دچار مشکل شده بودند.

    درست است که جان عابران باید حفظ شود اما برای این امر راهکارهای درست باید استفاده شود و گذاشتن گلدان در این مکان، هم باعث جلوگیری از تردد و پارک موتورسیکلت‌ها شده و هم زیبایی بصری ایجاد می‌کند. از سوی دیگر اما در دیگر نقاط شهر که این موانع نصب شده و مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نموده‌است همچنان پابرجا هستند و نیاز است که این پیاده‌روها نیز برای استفاده همه عابران به خصوص افراد دارای نیازهای ویژه بازگشایی و این موانع برداشته شود و برای جلوگیری از تردد و پارک موتورسیکلت‌ها چاره دیگری اندیشیده شود.

    موضوع دیگری که باید به آن اشاره شود این است که شهر بندرعباس با کمبود پارکینگ و جای پارک به ویژه در مرکز شهر مواجه است این امر موجب شده تا شهروندان در پارک وسیله نقلیه خود با مشکل مواجه شوند. این موضوع باعث شده تا موتورسواران ترجیح دهند موتور خود را در پیاده‌رو پارک نمایند و مشکلاتی نیز برای عابران ایجاد شود. اگر برای پارک موتورسیکلت‌ها نیز در این محدوده از شهر فضایی در نظر گرفته شود قطعاً شاهد پارک موتور در پیاده‌روها نخواهیم بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.