حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • آب وبرقی ها موافق فرزندآوری هستند ؟
    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۵۴
    شناسه : 15567
    بازدید 184
    2
    دریانیوز// به برخی مشترکین برق در هرمزگان پیام داده شده است : مشترک گرامی شناسه قبض برق ....،شما جزء ۱٪ مشترکین پرمصرف کشور هستی.برای مدیریت مصرف برقت، از کولر پنجره‌ای استفاده نکن و دمای کولر گازی رو روی ۲۴ درجه تنظیم کن تا هزینه کمتری پرداخت کنی.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// به برخی مشترکین برق در هرمزگان پیام داده شده است : مشترک گرامی شناسه قبض برق ….،شما جزء ۱٪ مشترکین پرمصرف کشور هستی.برای مدیریت مصرف برقت، از کولر پنجره‌ای استفاده نکن و دمای کولر گازی رو روی ۲۴ درجه تنظیم کن تا هزینه کمتری پرداخت کنی.

    گرچه صرفه جویی و استفاده بهینه از انرژی های مختلف از جمله برق، آب، بنزین و گازوییل ، گاز و…. اصلی مهم است وبایستی فرهنگ سازی شود، اما نباید یک نسخه واحد برای تمام خانواده ها و تمام مناطق کشور پیچیده شود. یکی از گلایه ها و انتقاداتی که در دو دهه اخیر و پس از سهمیه بندی بنزین مطرح شد و مورد بی توجهی قرار گرفت این بود که اختصاص سهمیه بنزین برای مناطق گرمسیر و معتدل و سردسیر نباید یکسان باشد که متاسفانه همچنان یکسان است.

    ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی و ۱۰۰لیتر بنزین ۳۰۰۰ تومانی در مناطق گرمسیری مانند هرمزگان که بایستی کولر خودروها در دو سوم سال روشن باشد، در چند روز و حداکثر یک هفته ای توسط بسیاری از رانندگان استفاده می شود وبعد از آن بایستی رانندگان ساعت ها در صف های چندصدمتری و کیلومتری جایگاه های سوخت در انتظار بمانند تا بنزین را در برخی جایگاه ها با کارت آزاد جایگاه بزنند که این انتظار به هدررفت وقت شهروندان و شب بیداری ها و هدررفت سوخت(خودروها ساعت ها بصورت روشن در انتظار سوختگیری می مانند و آهسته در صف های طولانی به جلو می روند) هم می شود و به این بخش توجهی نشده است.

    در این حوزه نیز برای تمامی انواع خودروها در سراسر کشور یک سهمیه واحد سوخت اختصاص یافته و به موضوع تولید خودروهایی که مصرف سوخت کمتری دارند و تسهیل ترافیک و…نیز توجه نشده است.در حوزه استفاده از آب و برق هم بایستی به چند موضوع توجه کرد واز آن غفلت نشود. درحال حاضر یک نسخه واحد برای میزان استفاده از آب و برق توسط خانواده ها پیچیده شده است و خانواده های کم جمعیت و پرجمعیت مجاز هستند به یک میزان از آب وبرق استفاده کنند تا جزو پرمصرف ها قرار نگیرند و هزینه های شان پلکانی محاسبه نشود.

    اما هیچگاه تعداد نفرات یک خانواده و اندازه ملک و… در محاسبه هزینه ها و قبوض آب و برق لحاظ نمی شود. آیا خانواده ای که فقط زن و شوهر هستند یا مجردی زندگی می کنند ویا خانواده ای که یک یا دو فرزند دارند و خانواده های پرجمعیت و چند فرزندی بایستی به یک اندازه آب و برق مصرف کنند ؟ آیا خانواده های کم جمعیت و پرجمعیت بایستی به یک میزان کولر روشن کنند و از خانه های با متراژ یکسان استفاده کنند؟

    موضوع دیگر اینکه در استان هرمزگان بیشترین مصرف کولر از نوع پنجره ای بوده که با افزایش هزینه ها و گرانی ها ، حتی همین کولرهای پنجره ای را هم بسیاری از خانواده ها به راحتی نمی توانند بخرند و قیمت اسپلیت ها هم که از کولرهای پنجره ای گران‌تر است.کسانی که توصیه می کنند از کولرهای پنجره ای استفاده نشود، بایستی پیگیری کنند تا کولرهایی تولید شود که هم برق کمتری مصرف کند و هم هزینه کمتری برای خانواده ها داشته باشد.

    اما موضوع مهمتر اینکه با توجه به تاکید مسئولان کشور بر فرزندآوری، ضرورت دارد وزارت نیرو و دولت از پیچیدن نسخه واحد برای تمام خانواده ها در حوزه مصرف آب وبرق خودداری کنند و شرایط را برای خانواده های چند فرزندی سخت نکنند تا از فرزندآوری پشیمان شوند وبرعکس بایستی مشوق هایی در این‌بخش ها هم وجود داشته باشد وحساب پرمصرف هایی که به استفاده بهینه توجه ندارند و خانواده های چندفرزندی که بدلیل استفاده ضروری، میزان بیشتری آب وبرق مصرف می کنند، جدا شود و جریمه نشوند که این جریمه ها با سیاست فرزندآوری نظام درتضاد است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.