حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۶ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 26 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3107 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 82×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شب ‌زنده‌ داری بنزینی
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۲
    شناسه : 15507
    بازدید 1161
    2
    دریانیوز// شبانه باید در صف ایستاد تا بتوان سوخت مورد نیاز خود را تامین کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شبانه باید در صف ایستاد تا بتوان سوخت مورد نیاز خود را تامین کرد.

    ظلم دیگری بر مردم هرمزگان از نوع بنزینی در حال روا شدن است. گویا مشکلات بنزینی مردم هرمزگان پایانی ندارد. عدم وجود کارت سوخت آزاد در همه جایگاه‌ها به دلیل قاچاق بالای سوخت در استان، کاهش سهمیه بنزین آزاد کارت سوخت شخصی از ۱۵۰لیتر به صد لیتر و اکنون نیز محدودیت سوخت‌گیری با کارت سوخت آزاد جایگاه‌ها نیز به آن اضافه شده تا مردم استان هرمزگان مشکلات بنزینی بیشتری را در مقابل خود ببینند.

    با گرمای هوای استان هرمزگان از پیش از نوروز آغاز می‌شود و مردم این استان در طول روز مجبور به استفاده از کولر اتومبیل خود هستند و این موضوع باعث افزایش مصرف سوخت خودرو می‌شود. اما علی‌رغم اینکه مردم استان در بیش از نه ماه از سال مجبور هستند از کولر خودرو استفاده نمایند اما سهمیه‌ای که به آنها تعلق می‌گیرد با دیگر نقاط کشور که بعضاً دارای هوای معتدل‌تر و حتی خنک هستند تفاوتی ندارد و حتی محدودیت بیشتری را در مقابل خود می‌بینند.

    استان هرمزگان به دلیل داشتن مرز آبی، انتقال سوخت قاچاق از آن به سهولت انجام می‌شود و این موضوع به دردسر بزرگی برای مردم این استان تبدیل شده‌است و آنها را در تهیه سوخت مورد نیاز خودروهایشان با مشکل مواجه کرده‌است. خودروهایی که مانند غولی بر پیکره سوختی کشور چنبره زده و آن را می‌بلعد. خودروهایی که مصرف سوخت آنها به قدری بالاست که به اندازه دو خودروی خارجی سوخت می‌سوزانند (از کیفیت بدنه و دیگر قطعات و ایمنی آن می‌گذریم) و مردم کشور مجبور به استفاده از همین ارابه‌های مرگ در سطح خیابان‌ها و جاده‌های کشور هستند.

    اما موضوع عرضه سوخت در این استان نیز بحث دیگری دارد. اگر نیمه‌های شب به جایگاه‌های عرضه سوخت آزاد شهر بندرعباس سری بزنید با صف‌های بسیار طولانی در این جایگاه‌ها مواجه می‌شوید که شاید برای سوخت‌گیری، ساعتی هم زمان نیاز داشته باشید. مردم این استان برای تهیه سوخت در رنج به سر می‌برند اما دولتمردان هیچ توجهی به این موضوع ندارند. بارها در گزارش‌ها و یادداشت‌های درج شده در این رسانه اعلام شده‌است که مردم هرمزگان برای تهیه سوخت مورد نیاز خود در مضیقه قرار دارند و حقی که باید به آن دست یابند از آنها دریغ می‌شود. هرمزگان استانی است که دارای پالایشگاه‌های متعددی است و سوخت بسیاری از استان‌های کشور را تامین می‌کند اما مردم استان برای تهیه سوخت با مشکل مواجه هستند و به قول معروف روی گنج با رنج نشسته‌اند.

    عرضه سوخت آزاد در سطح شهر بندرعباس و دیگر جایگاه‌های استان با محدودیت مواجه است. اگر به جایگاه‌های بین راهی سری بزنید غیرممکن است که بتوانید کارت آزاد تهیه نمایید و کارت را در اختیار هر راننده‌ای قرار نمی‌دهند. اکنون نیز که محدودیت دفعات سوخت‌گیری بر کارت‌های آزاد جایگاه اعمال شده‌است تهیه سوخت آزاد تنها در نیمه شب مقدور است و هر راننده‌ای که کارت سوخت ندارد یا سهمیه‌اش به پایان رسیده باید شب‌زنده‌داری نماید تا بتواند سی لیتر بنزین آزاد تهیه نماید و اگر خودرویی ظهر یا عصر به جایگاه مراجعه نماید باید دست خالی بازگردد. همه مردم این استان قاچاقچی نبوده و بنزینی که تهیه می‌کنند نیز برای قاچاق نیست اما وقتی آتش به خرمن افتاد، تر و خشک با هم می‌سوزد.

    اکنون هرمزگانی‌ها به خاطر وجود قاچاقچیان سوخت در تهیه بنزین باید هفت‌خوان رستم را پشت سر بگذارند. در موضوع قاچاق گازوئیل نیز همین وضعیت وجود داشت اما با ورود مسئولان به ویژه دستگاه قضایی به این موضوع، اکنون رانندگان وسایل نقلیه سنگین راحت‌تر سوخت مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند و دیگر خبری از صف‌های کیلومتری در جایگاه‌ها نیست. در مورد بنزین نیز باید چاره‌ای اندیشیده شود تا همه مردم دسترسی راحتی به سوخت مورد نیاز خود داشته باشند. نیاز است که استان‌های جنوبی کشور که دارای آب و هوایی گرم هستند و در طول سال مدت زمان بیشتری نیازمند استفاده از کولر خودرو هستند بنزین بیشتری در اختیار داشته باشند. اگر افزایش سهمیه در کارت سوخت شخصی وجود ندارد لااقل کارت سوخت جایگاه‌ها را افزایش داده و محدودیت‌های سوخت‌گیری را نیز اعمال نکنند.

    همچنین با پایش پلاک خودروها به راحتی می‌توانند خودروهایی که برای قاچاق اقدام به سوخت‌گیری میکنند را شناسایی کرده و محدودیت‌هایی را برای آنها و جرایمی را برای جایگاه‌هایی که در امر سوخت قاچاق مشارکت دارند اعمال نمایند. چندی پیش نیز در یادداشتی به موضوع فروش سوخت آزاد توسط دستفروشان اشاره شد که به راحتی دسترسی به سوخت آزاد دارند و این بنزین را با قیمت‌های بسیار بالا عرضه می‌کنند اما شهروندان دسترسی به سوخت آزاد ندارند.

    اگر قرار است اتفاقی در حوزه سوخت رخ دهد این موضوع را صادقانه با مردم در میان بگذارید نه اینکه به مرگ بگیرید تا به تب راضی شوند. اقداماتی که در حوزه سوخت انجام می‌شود بعضاً در سکوت صورت می‌گیرد و باعث شوکه شدن مردم می‌شود. گناه مردم این استان چیست که برای تهیه سوخت باید این اندازه رنج و سختی را متحمل شوند؟ چرا نمایندگان استان و استاندار هرمزگان در این زمینه کاری برای مردم استان انجام نمی‌دهند؟ درست است که هرمزگانی‌ها مردمان نجیبی هستند اما از این نجابت مردم استان سوءاستفاده نکنید و مشکلاتشان را با دید باز بنگرید و برطرف نمایید چرا که این مرزداران و مدافعان خلیج‌فارس و دریای عمان لایق بهترین‌ها هستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.