حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۸ خرداد , ۱۴۰۳ Monday, 17 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3182 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 86×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کلاهبرداران در فضای مجازی مشغول کارند
    ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
    شناسه : 16152
    بازدید 177
    3
    دریانیوز// اگراین روزها ، جویای کارهستید و دنبال وبگردی در فضای مجازی و اپلیکیشن های مختلف باشید با آگهی های متنوع ، فریبنده و اغواگرکاردرخانه و درآمد روزی چندمیلیون تنها با یک گوشی همراه و شبیه اینها مواجه شده اید و ذهن و حواس شما درگیر درآمدی شده که بدون تحمل رنج رفت و آمد و دوری از خانه قرار است هرروز یا هرهفته به حسابتان واریز شود ،اولین قدم را بعنوان طعمه برای شیادان پشت این آگهی ها به سوی تله آنها برداشته اید.
    ارسال توسط : نویسنده : سیدرضا هاشمی زاده منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// اگراین روزها ، جویای کارهستید و دنبال وبگردی در فضای مجازی و اپلیکیشن های مختلف باشید با آگهی های متنوع ، فریبنده و اغواگرکاردرخانه و درآمد روزی چندمیلیون تنها با یک گوشی همراه و شبیه اینها مواجه شده اید و ذهن و حواس شما درگیر درآمدی شده که بدون تحمل رنج رفت و آمد و دوری از خانه قرار است هرروز یا هرهفته به حسابتان واریز شود ،اولین قدم را بعنوان طعمه برای شیادان پشت این آگهی ها به سوی تله آنها برداشته اید.

    لحن این پیام ها عموما خودمانی و بااستفاده ازواژه های تحریک کننده ای است که افراد مختلف بویژه زنان و دختران جوان را وسوسه می کند. اماآیا واقعا قراراست درآمد و کسب و کاری هم پشت این آگهی هابرای افراد مختلف نهفته باشد ؟بله اما نه برای به تله افتادگان بلکه برای حقه بازان هزار رنگی که هرروزه این آگهی های متنوع را با عناوین و رنگ و لعابی جذاب در اپلیکیشن های فضای مجازی بارگذاری می کنند و منتظر طعمه های خود می شوند . مثل عنکوبتی که تار می تند و ساعتها درانتظار گوشه ای کمین می کند. همه این گونه آگهی ها ،مسیری برای سرکیسه کردن افرادیست که بدلیل گرفتارهای مادی و معیشتی دنبال کار و درآمد می گردند .آگهی ها به اندازه کافی از عبارت ها و کلمات محرک برخوردارند که خیل عظیم بیکاران را به طمع بیندازند .

    معمولا دراینگونه آگهی ها یک شماره تلفن است که وقتی با آن تماس گرفته می شود یک خانم چرب زبان شروع به تعریف و شرح کارهای از قبیل تایپ کردن ،ادمینی فضای مجازی و…می کند و وعده های چرب و شیرینی را به مخاطب خود ارائه می دهد .مخاطب مشتاق درپی آن است که هرچه زودتر به شغل مورد نظر دست یابد .آن فرد آدرس یک کانال تلگرامی رابرای او می فرستد وقتی به کانال مزبور مراجعه می کند و درخواست خودرا مطرح می سازد یک متن بلند بالا برایش توسط بات ها یا ادمین کانال ارسال می گردد.

    درآن متن ضمن تکرار وعده ها ،شماره حسابی برای ثبت نام هم است که از کاربر تقاضا می شود برای ثبت نام اولیه مبالغی نه چندان زیاد درحد صد یا دویست هزارتومان واریزشود تا پرونده وی فعال گردد .کاربرمشتاق و هیجان زده به امید درآمد روزی یک میلیون تومان و… مرحله به مرحله دراین تله فرو می رود . اگر همچنان پیگیر باشد درچندمرحله به بهانه ثبت نام ،ارسال پکیج آموزشی و …سیصد یا چهارصدهزارتومان پرداخت می کند و بعد هم هیچ خبری از کار و درآمد و شغل نان وآب دار آنلاین درون خانه نیست .

    این کلاهبرداران هرروزه درسراسرکشورودر فضاهای مجازیی که مردم شهرهای مختلف دسترسی دارند ازاین دست آگهی های فریبکارانه به عناوین و متن های مختلف منتشر می کنند و بیشتر البته جامعه هدفشان ،زنان و دختران جوان خانه نشین است . معمولا مردم برای مبالغ اندکی مثل دویست یا سیصد هزارتومان پیگیری قضایی نمی کنند چون مراحل انجام آن هزینه ای به مراتب بیشتر دربردارد .

    شیادان به این موضوع واقفند و ازهمین دست و پاگیری مراحل ثبت شکایت و هزینه های مرتبط برآن واقفند و ازین رو تقریبا با خیالی آسوده هرروزه میلیون ها تومان از مردم به همین شیوه ها و یا ترفندهای شبیه آن کلاهبرداری می کنند.متاسفانه اپلیکشن ها هیچ دروازه ورودی کنترل کننده آگهی ها ندارند.پول ها معمولا به کارت های اجاره ای یا افراد پیرو سالخورده یا بامدارک جعلی ریخته می شود و ازطریق آن از صرافی ها ارز و یا از فروشندگان دیگر سکه و اشیا قیمتی دیگرخریداری می شود .

    شبکه پیچیده ای از کلاهبرداران ریزو درشت دراین مسیر ،هرروزه مردم را با همین روش ها غارت می کنند.کاربران فضای مجازی باید بدانند شکل های مختلفی ازاین گونه شیادی ها وجوددارد که درکمین آنها هستند و باید پیرو جوان و زن ومرد از هرترفندی که حقه بازان بکار می برند اطلاع داشته باشند.گول وعده های شیرین این آگهی ها و چرب زبانی افراد مختلف این شبکه هارا نخورید و همیشه با سوظن با هروعده ای که دنبال پول دارکردن آسان شماست روبرو شوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.