حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۷ خرداد , ۱۴۰۳ Sunday, 16 June , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3179 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 86×
  • تقویم شمسی

    خرداد ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • از کجا فارکس را شروع کنم؟
    ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۹
    شناسه : 16080
    بازدید 1116
    4
    دریانیوز//احتمالاً شما هم شنیده‌اید که فارکس بازار خوبی برای کسب درآمد است. طبیعتاً وقتی آدم با بازار خوبی آشنا می‌شود دوست دارد در آن معامله کند و از سودهای آن بی‌ نصیب نماند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    از کجا فارکس را شروع کنم؟

     

    از کجا فارکس را شروع کنم؟

    احتمالاً شما هم شنیده‌اید که فارکس بازار خوبی برای کسب درآمد است. طبیعتاً وقتی آدم با بازار خوبی آشنا می‌شود دوست دارد در آن معامله کند و از سودهای آن بی‌ نصیب نماند. به سود رسیدن در فارکس و دیگر بازارهای مالی راحت اتفاق نمی‌افتد. انتظار نداشته باشید فردا یک حساب کاربری در هر بروکری ایجاد کنید و از دو روز دیگر بدون هیچ تلاشی فقط سود درو کنید. با این رویکرد احتمالاً سرمایه‌ای که وارد فارکس کرده‌اید را از دست خواهید داد. برای پیروزی و موفقیت در فارکس باید مراحل آن را بشناسید و در مسیر صحیح گام بردارید. آموزش مفاهیم و اصطلاحات فارکس اولین چیزی است که باید دنبال کنید. در این آموزش با مفاهیم مختلفی آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چگونه باید در فضای فارکس رفتار نمایید.

    مراحل موفقیت در فارکس را چگونه طی کنیم؟

    برای موفقیت در فارکس قبل از ورود به این بازار اول باید روی یادگیری سرمایه‌گذاری نمایید. تا زمانی که شما آموزش مفاهیم و اصطلاحات فارکس را پشت سر نگذاشته باشید و با ابزارهای موجود در این بازار آشنا نشوید، یک بازنده همیشگی خواهید بود. برای ورود به فارکس توصیه می‌کنیم حتماً دوره‌های گوناگون مرتبط با این بازار را پشت سر بگذارید. برخی از مهمترین دوره‌های تریدینگ در فارکس را خدمتتان بیان خواهیم کرد.

    تحلیل تکنیکال چیست؟

    یکی از مواردی که در آموزش مفاهیم و اصطلاحات فارکس با آن آشنا خواهید شد، آموزش تحلیل تکنیکال است. چیزهایی که در تحلیل تکنیکال یاد می‌گیرید بی‌ارتباط با اسم آن نیستند. شما در این روش تحلیلگری قرار است بازار را از طریق موارد فنی و نمودارها پیش بینی کنید. تحلیل تکنیکال روی تغییرات قیمت اندیکاتورها تمرکز می‌کند. در این تحلیل روی الگوهای شمعی هم نگاه می‌شود. البته الگوهای مختلفی هستند که در تحلیل تکنیکال می‌توان از آنها استفاده کرد. الگوی سر و شانه یکی از معروف‌ترین الگوهای تحلیل تکنیکال در جهان می‌باشد. در تحلیل تکنیکال از روش‌های گوناگونی هم بهره برده می‌شود که یکی از معروف‌ترین آنها تحلیل به روش الیوت است.

    آموزش تحلیل تکنیکال

    تحلیل بنیادی چگونه است؟

    اگر می‌خواهید در فارکس موفق شوید تنها نباید دنبال تحلیل تکنیکال باشید. در یک بازار مالی نمی‌توانید فقط به اطلاعاتی که روی نمودارها منتشر می‌شوند بسنده کنید. اساس تحلیلگری شما در بازار باید روی تحلیل بنیادی بنا شود. در این تحلیل شما روی اطلاعات دقیق هر دارایی تمرکز می‌کنید و بر اساس آن بازار را پیش‌بینی می‌نمایید. بر اساس اطلاعات مالی‌ که منتشر می‌شود می‌توانید بررسی کنید که احتمالاً در یک سال آینده دارایی مورد نظرتان چقدر بازدهی خواهد داشت. اگر می‌خواهید در بازار به صورت بلند مدت فعالیت داشته باشید، بدون تحلیل بنیادی به هیچ جایی نخواهید رسید. البته نمی‌خواهیم بگوییم آموزش تحلیل تکنیکال بی‌فایده است. تحلیل تکنیکال و بنیادی دو بازوی شما در بازار خواهند بود و باید هر دوی آنها را به خوبی یاد بگیرید.

    مدیریت ریسک چقدر در بازار مهم است؟

    در کنار تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی یکی دیگر از مواردی که در آموزش مفاهیم و اصطلاحات فارکس به صورت جدی در مورد آن بحث می‌شود مدیریت ریسک است. بازار فارکس پر از خطرات اجتناب ناپذیر است و برای مقابله با آنها باید بهترین روش مدیریت ریسک را دنبال کنید. بدون مدیریت ریسک نمی‌توانید در برابر خطرات و مشکلات موجود در فارکس مقابله کنید و احتمالاً در برابر مافیای بازار شکست خواهید خورد. البته نگران نباشید، وقتی مفاهیم مرتبط با مدیریت ریسک را یاد بگیرید خیلی راحت می‌توانید خطرات را کاهش داده و روی دارایی‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که سودآوری بیشتری دارند.

    آشنایی با تریدینگ پلن

    تریدینگ پلن یا برنامه معاملاتی موضوع دیگری است که در آموزش مفاهیم و اصطلاحات فارکس سراغ آن می‌رویم. هیچ موفقیتی از مسیر بی‌نظمی اتفاق نمی‌افتد و برای رسیدن به آرزوهای خودتان باید برنامه داشته باشید. در فارکس هم همین قاعده پابرجا است و تا زمانی که شما به یک استراتژی مشخص نرسید نمی‌توانید امیدی به موفقیت داشته باشید. برای ریال ریال پولی که قرار است در فارکس هزینه کنید باید برنامه داشته باشید و هیچ پولی را بی‌دلیل وارد دارایی خاصی نکنید. شما باید بر اساس استراتژی خودتان عمل کنید و به حرف‌های دیگران توجه نداشته باشید. البته آموزش‌ها را دنبال کنید اما از تبلیغات زرد پیروی ننمایید. شاید استراتژی شما در چند مرحله اول با شکست مواجه شود اما با اصلاح آن و تکیه بر دانش خودتان می‌توانید در بازار به موفقیت‌های زیادی برسید.

    انتخاب بهترین بروکر فارکس چقدر در موفقیت ما نقش دارد؟

    پس از اینکه آموزش مفاهیم و اصطلاحات فارکس را پشت سر گذاشتید، باید دنبال انتخاب بهترین بروکر فارکس بروید. دقت داشته باشید که به دلیل محبوبیت فارکس در جهان تعداد بروکرهای فعال در این زمینه رشد عجیبی داشته است. اگر بخواهید به هر بروکر موجود در فضای مجازی اعتماد کنید باید احتمال از بین رفتن کل سرمایه خودتان را از ذهن خارج نکنید. از طرفی باید به این نکته فکر کنید که بسیاری از بروکرهای بین‌المللی ایرانیان را تحریم کرده‌اند و امکان استفاده از آنها را هم ندارید. یعنی برای فعالیت در بازار دایره انتخاب بروکر برای شما به شدت محدود می‌شود. در این حالت باید سراغ بروکرهایی بروید که با ایرانیان همکاری دارند و معتبر هستند. نگران نباشید چنین بروکرهایی را پیدا خواهید کرد اما بهتر است آنها را با تحقیق فراوان انتخاب کنید. اگر بروکر امکانات مناسبی در اختیار شما قرار ندهد یا معتبر نباشد معامله‌گری در آن فوق العاده خطرناک است.

    محبوبیت فارکس

    با چقدر سرمایه وارد فارکس شویم؟

    در آموزش مفاهیم و اصطلاحات فارکس همیشه روی این تاکید داریم که با سرمایه زیادی وارد این بازار نشوید. شما باید سرمایه خودتان را پله پله وارد بازار کنید و برای آن برنامه داشته باشید. از طرفی توصیه می‌کنیم در چند ماه اول فعالیتتان در فارکس با حداقل مبلغی که لازم است در بروکر خود سرمایه‌گذاری کنید. حتی اگر این سرمایه‌گذاری فقط یک دلار باشد. در چند ماه اول احتمالاً خطاهای زیادی دارید که بهتر است روی همین سرمایه‌گذاری محدود اتفاق بیفتد. سرمایه کلان را برای زمانی بگذارید که در بازار حرفه‌ای شده‌اید و زهر آن را قبلاً چشیده‌اید. اکنون آسیب‌های مختلف بازار را لمس کرده‌اید و بهتر می‌توانید در این فضا فعالیت کنید. به این شکل با سرمایه خودتان هم بازی نکرده‌اید و آن را برای معاملات بزرگ حفظ نموده‌اید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.