حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3083 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • تشریح عملکرد دانشگاه و تبیین شعار هفته سلامت در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه
    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵:۴۶
    شناسه : 15508
    بازدید 158
    3
    توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام شد دریانیوز// در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به تشریح عملکرد این دانشگاه در سالهای اخیر پرداخت و شعار «سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت» را شعار هفته سلامت امسال عنوان کرد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به تشریح عملکرد این دانشگاه در سالهای اخیر پرداخت و شعار «سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت» را شعار هفته سلامت امسال عنوان کرد.


    به گزارش خبرنگار دریا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نماز جمعه بندرعباس شعار هفته سلامت سال ۱۴۰۳ و اهمیت توجه به سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت را تشریح کرد. دکتر غلامعلی جاودان در سخنرانی خود ابراز کرد: در سال گذشته، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اقدامات قابل توجهی در زمینه ارتقای سلامت مردم استان انجام داده است. از جمله این اقدامات افزایش تخت‌های بیمارستانی، گسترش خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم و اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه در زمینه‌های مختلف سلامت می باشد.

    دکتر جاودان عنوان کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در راستای مردمی‌سازی سلامت، شعار هفته سلامت امسال را « سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت» انتخاب کرد. هدف از این شعار، جلب مشارکت مردم در ارتقای سلامت خود و خانواده‌هایشان است. ما معتقدیم که با همکاری مردم می‌توانیم به جامعه‌ای سالم‌تر دست پیدا کنیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سال ۱۳۶۵ و به برکت انقلاب اسلامی تاسیس شد و وظایف گسترده‌ای دارد که مهم‌ترین آن‌ها تربیت نیروی انسانی در زمینه‌های علوم پزشکی است.

    دکتر جاودان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم‌اکنون دارای ۹ دانشکده و مرکز آموزش عالی سلامت است که ۳۲۰ استاد، ۳۶۰۰ دانشجو را تربیت می‌کنند.وی افزود: این دانشکده‌ها در بندرعباس، میناب، بندرلنگه و بستک هستند. دکتر جاودان اضافه کرد: در سال گذشته دانشکده‌های علوم پزشکی در میناب و بندرلنگه نیز پذیرش دانشجوی کارشناسی داشتند. همچنین ۸۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: سیاست دولت، توسعه دیپلماسی علمی است و باتوجه به هم‌جواری استان هرمزگان با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، این فرصتی مغتنم برای ماست.این مقام مسئول با بیان اینکه آموزش پزشکی در کشور ما در جایگاهی است که می‌توانیم به آن افتخار کنیم، افزود: در استان هرمزگان نیز ما بیش از ۵۵ رشته آموزشی علوم پزشکی را از مقطع کاردانی تا فوق تخصص آموزش می‌دهیم.

    وی گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی در سراسر استان هرمزگان و در ۱۴ جزیره استان در حال انجام است؛ به‌طوری‌که در استان ۹۵۳ واحد بهداشتی درمانی در مناطق روستایی و شهری وجود دارد.دکتر جاودان عنوان کرد: مراقبت‌های مادران باردار، واکسیناسیون کودکان، درمان بیماری‌ها، نظارت بر مواد غذایی و … از خدمات دانشگاه است.وی با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت امسال، «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» بود، افزود: در خانه‌های بهداشت، بهورز و مراقب سلامت کارهای اولیه سلامت افراد را به صورت رایگان انجام می‌دهند و اگر لازم باشد فرد به پزشک ارجاع داده می‌شود.

    دکتر جاودان اظهار کرد: بیماری‌های غیرواگیر مثل فشارخون و دیابت از بیماری‌هایی هستند که نزدیک به ۸۰درصد علل مرگ و میر را تشکیل می‌دهند.وی گفت: در دولت مردمی آیت‌الله رئیسی بیش از ۱۹۰ پروژه افتتاح و ۱۵۰ پروژه در حال ساخت است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: مردم باید به موضوع جوانی جمعیت توجه کنند، در همین راستا مراکز درمان ناباروری در شهرستان میناب و بندرعباس راه‌اندازی شده است.

    وی افزود: ۱۵ بیمارستان استان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی است که از ابتدای دولت تاکنون یک میلیون و ۲۲۰هزار نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند و بیش از ۶میلیون و ۶۰۰هزار خدمت سرپایی به مردم داده شده است.همچنین بیش از ۲۵۰ تخت بیمارستانی و ۷۰قلم تجهیزات سنگین مثل ام آر آی و سی تی اسکن به تجهیزات پزشکی استان اضافه شده است.در حاشیه برگزاری نماز جمعه بندرعباس، دو تیم سلامت از مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با انجام تست فشارخون و قند خون و ارائه مشاوره‌های لازم به نمازگزاران در بخش آقایان و خانم‌ها خدمات ارائه دادند.

    این اقدامات در راستای برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در هفته سلامت امسال و برنامه های پیش رو انجام می‌شود که با شعار «سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت» نامگذاری شده است.هدف از این برنامه‌ها، افزایش آگاهی مردم از اهمیت سلامت و جلب مشارکت آنها در ارتقای سلامت خود و خانواده‌هایشان است.گفتنی است، در نماز جمعه جمعی از معاونین، مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه نیز حضور داشتند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.