حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ارسال لیست حق بیمه هوشمند شد
    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۷:۴۱
    شناسه : 15565
    بازدید 1100
    4
    مدیرکل تأمین ‌اجتماعی هرمزگان: دریانیوز// مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان از اجرایی شدن سامانه ارسال لیست بیمه هوشمند توسط سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هرمزگان از اجرایی شدن سامانه ارسال لیست بیمه هوشمند توسط سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد.

    به گزارش خبرنگار دریا ؛ عباس اکبری با بیان این مطلب گفت: در سال های اخیر، سازمان بیمه تامین اجتماعی، جهت ارائه خدمات غیرحضوری، به کارفرمایان، اقدام به طراحی و راه‌اندازی سامانه و نرم‌افزارهای مختلفی کرده است. اکبری بیان کرد: یکی از امکاناتی که به تازگی توسط سازمان بیمه تامین اجتماعی به کارفرمایان ارائه شده است، ارسال لیست بیمه به صورت اینترنتی و هوشمند می‌باشد.

    وی اظهارداشت: با هدف تسهیل و تسریع ارسال لیست بیمه، سازمان بیمه تامین اجتماعی، سامانه بارگذاری اینترنتی لیست بیمه و نرم افزار ارسال لیست بیمه را در اختیار کارفرمایان قرار داده است.اکبری عنوان کرد: طرح فهرست هوشمند حق بیمه با هدف متمرکزسازی همه مراحل ارسال و پرداخت این فهرست در کارگاه‌ها، تسهیل در فرایند پرداخت حق بیمه و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهی‌های بیمه‌ای کارفرمایان اجرا شد.

    وی ادامه‌داد: با توجه به رویکرد نوین سازمان تأمین‌اجتماعی مبنی بر یکپارچه‌سازی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر دستیابی به تأمین‌اجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی فهرست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان در دستور سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفت و اکنون اجرایی شده‌است.

    مدیرکل تأمین‌اجتماعی هرمزگان در مورد مزایای اجرای این طرح اذعان کرد: در این طرح تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال فهرست حق‌بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی فهرست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌صورت برخط و در زمان ثبت فهرست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.

    اکبری خاطرنشان کرد: در واقع با اجرای طرح فهرست هوشمند، همه پردازش‌های فهرست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل فهرست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند. وی گفت: مهمترین مزایا و دستاوردهای فهرست هوشمند شامل پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های فهرست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان می‌باشد.

    این مسئول بیان کرد: برای ارسال فهرست و پرداخت حق بیمه، کارفرمایان باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir و انتخاب گزینه ورود به سامانه، از منوی کارفرمایان فهرست حق بیمه ارسال فهرست حق بیمه، برای انتخاب کارگاه مدنظر اقدام و پس از انتخاب یک گزینه از فهرستی که شامل گزینه‌های مختلف ازجمله سوابق فهرست ارسالی، بارگذاری فایل فهرست حق بیمه، ایجاد فهرست حق بیمه آنلاین، کپی فهرست از ماه قبل، دریافت فایل راهنما و… است، گزینه مدنظر را انتخاب و فرایند ارسال فهرست را ادامه دهند.

    وی با بیان اینکه کارفرمایان پس از درج اطلاعات بیمه‌شدگان به صورت دستی یا بارگذاری فایل دی‌بی‌اف (برحسب انتخاب گزینه مربوطه) باید گزینه ثبت فهرست حق بیمه و تأیید و ارسال را انتخاب کنند، افزود: در صورت انجام صحیح مراحل فوق، سامانه ضمن نمایش موفقیت‌آمیز بودن بارگذاری فهرست و ارائه کد رهگیری، کارفرما را به صفحه جزئیات فهرست هدایت می‌کند که وضعیت درخواست در این مرحله «ثبت اولیه» است.اکبری عنوان کرد: در این صفحه کاربر باید برای ادامه فرایند و انجام محاسبات به‌ صورت برخط و لحظه‌ای گزینه پردازش را انتخاب کند.

    مدیرکل تأمین اجتماعی استان هرمزگان ادامه‌داد: سامانه پس از پردازش فهرست و در صورت مغایرت در محاسبات، ضمن اصلاح آن و نمایش مبالغ صحیح در ستون پردازش، وضعیت فهرست را در مرحله «تأیید نهایی لیست هوشمند» قرار خواهد داد که در صورت مورد تأیید بودن محاسبات، کارفرما باید به انتخاب گزینه «پذیرش نتایج پردازش سیستمی» و «ثبت لیست» اقدام و در غیر‌این‌صورت گزینه اصلاح لیست یا حذف لیست را انتخاب کند. وی گفت: در صورت انتخاب ثبت لیست و تأیید نهایی آن از سوی کارفرما، سامانه کاربر را برای پرداخت حق بیمه به مرحله بعدی هدایت می‌کند و فهرست در این مرحله در وضعیت «در انتظار پرداخت لیست هوشمند» قرار خواهد گرفت.

    اکبری با بیان اینکه کارفرما ضمن مشاهده مشخصات مربوط به پرداخت می‌تواند از طریق گزینه پرداخت از طریق درگاه بانک رفاه برای پرداخت حق بیمه کارکنان به صورت اینترنتی و بدون محدودیت مبلغ اقدام کند و پس از پرداخت حق بیمه از طرف کارفرما وضعیت فهرست به «تأیید پرداخت» تغییر می‌یابد. وی اظهارداشت: سامانه فهرست هوشمند به گونه‌ای تعبیه شده است که تا زمانی که پردازش و پرداخت از طرف کارفرما موفقیت‌آمیز نباشد، هیچ‌گونه سابقه‌ای ایجاد نشده و فهرست به شعبه ذی‌ربط منتقل نخواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.