حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کارگران نمونه نیروگاه برق خلیج فارس تجلیل شدند
    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۰۷
    شناسه : 15577
    بازدید 1116
    3
    به مناسبت روز کارگر؛ دیانیوز// به مناسبت روزجهانی کارگر و روز صنعت برق از کارگران نمونه نیروگاه گازی خلیج فارس تجلیل شدند.
    ارسال توسط : نویسنده : دریانیوز منبع : دریانیوز
    پ
    پ

    دیانیوز// به مناسبت روزجهانی کارگر و روز صنعت برق از کارگران نمونه نیروگاه گازی خلیج فارس تجلیل شدند.

    آئين تجليل از كارگران نمونه نيروگاه برق خلیج فارس با حضور مهدی باقری مدیرکل استاندارد هرمزگان، محمد عقیل عامری سیاهویی، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن معنوی امام جمعه بخش قلعه قاضی و مریم عبدالله زاده بخشدار بخش قلعه قاضی در محل سالن آمفی تئاتر نیروگاه و با حضور کارگران این واحد تولیدی برگزار شد.

    به گزارش دریا، مدیرعامل نیروگاه خلیج فارس ضمن تبریک روز کارگر و صنعت برق یاد و خاطره استاد شهید مطهری را گرامی داشت و گفت: شهید مطهری در ابعاد مختلف علمی برای نظام اسلامی سرمایه ای ارزشمند و چهره ای بی بدیل بود و فقدان آن شهید در برهه تثبیت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی خسارت جبران ناپذیری را به انقلاب اسلامی تحمیل کرد.

    سرمایه انسانی مهمترین رکن اقتدار کشور

    وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پيشرفته خيره كننده كشور در رشته های مختلف علمی و تمجيد از نقش كارگران در استحکام پایه های اقتدار نظام، افزود: سرمایه انسانی مهمترین رکن اقتدار کشور است و بدون نیروی انسانی توانمند و مقتدر، اقتدار و شکوفایی اقتصادی حاصل نخواهد شد.

    عامری سیاهوئی همچنین بیان داشت: بالندگی و اقتدار نظامی شاخص کشور در منطقه را مرهون تلاش نیروی انسانی دانست و خاطرنشان کرد: کشور ما یکی از تأثیرگذارترین کشورها در حوزه اقتصادی است و همه این توفیقات حاصل زحمات کارگرانی است که يافته های علم دانشمندان را به محصول و ثروت تبديل می كنند.

    مدیرعامل نیروگاه خلیج فارس با بیان اینکه ارج نهادن به زحمات کارگران به عنوان بزرگترین هدیه به کارگران یاد کرد و ادامه داد: صنعت نیروگاهی صنعتی پایه و مهم و متعلق به آحاد مردم کشور است و بالندگی این صنعت همت و توجه بیشتر دولت را هم به مقوله تولید و هم به کاهش دغدغه های معیشتی و ایجاد زمینه آرامش در شاغلان این صنعت می طلبد تا با احساس امنیت، مسئولیت و تعلق خاطر بیشتری برای اعتلای صنعت و تأمین نیاز کشور به انرژی برق تلاش کنند.

          مجاهد فی سبیل الله

    مدیرکل استانداردهرمزگان نيز در اين مراسم ضمن تقدير و تشكر از زحمات و تلاشهای كاركنان و تبريك روز ملي صنعت برق و روز جهاني كارگر و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهیدمرتضی مطهری، به تشریح منزلت رفیع کارگران و عنصر کار از منظر و سیره پیامبر اعظم(ص) پرداخت.

    مهدی باقری بوسه حضرت رسول(ص) بر دستان كارگر را بیانگر اوج قداست كار و نهايت تكريم مقام كارگر در اسلام ارزیابی کرد و گفت: از ديدگاه اسلام كارگري كه براي تأمين معاش خانواده و كسب روزي حلال تلاش مي كند، پاداش عملش همانند مجاهد في سبيل الله محاسبه مي شود و اگر در آن حال از دنيا برود، شهيد از دنيا رفته است.

    وی با استناد به حدیث و سیره پیامبر اکرم(ص) در خصوص ضرورت انجام امور به بهترین وجه، به حساسیت و اهمیت کار در نیروگاه اشاره کرد و افزود: از نظر اسلام کوچکترین قصوری در انجام امور پذیرفته نیست و رعایت این اصل مهم بدلیل نیاز مستمر مردم به انرژی در حرفه ما نمود بیشتری دارد که البته به جهت قداست روشنایی بخشی به خانه و کاشانه مردم باید قدردان فرصت خدمتی که برای ما مهیا شده باشیم.

    امام جمعه شهر قلعه قاضی نیز در این مراسم با استناد به بیانی از معمار کبیر انقلاب اسلامی که فرموده بودند« کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جوامع هستند »، گفت: کارگر فعال زمینه ساز پیشرفت کشور است و روز کارگر بهانه ای برای پاسداشت خدمات این قشر خدوم و بی ادعای جامعه است.

    حجت الاسلام و المسلمین حسن معنوی نژاد با اشاره به وابستگی شدید زندگی مردم به انرژی برق افزود: کارگران عرصه نور و روشنایی ارائه دهنده مهمترین، حساسترین و استراتژیک ترین خدمات هستند و از این منظر شغل تمامی کارکنان این صنعت و این نیروگاه از ارزشمندترین مشاغل است که به همین جهت بر مسئولان ارشد نظام و بویژه صنعت برق فرض است که قدردان تلاشهای همه کارکنان این صنعت باشند.

           ارزشمند بودن ارزش کار و کارگر

    امام جماعت نیروگاه خلیج فارس حجت ضمن تبریک روز کارگر گفت: زحمات شما کارکنان خدوم نیروگاه تبدیل به انرژی برق می شود و اگر چرخ صنعت تولید برق از حرکت بایستد تمامی صنایع متوقف می شوند. از تمام كارگران الخصوص کارگران نمونه كه در اينجا حضور دارند نيز تقديرو تشكر مي كنم وقتي عمل یا کاری به بار مي نشيند اين حاصل زحمات آنها مي باشد.

    وي افزود: ارزش كار و كارگر آنقدر در آيين ما اهميت دارد كه پيامبر اعظيم الشان اسلام (ص)دست او را بوسيد و امام خميني ( ره) هم مي فرمايند : كار جلوه حق تعالي است و مقام معظم رهبري هم به زحمات كارگران اهميت زيادي مي دهندومي فرمايند استقلال ملت وكشور،به تلاش وزحمت كارگران بستگي دارد.

    سرپرست دفتر منابع انسانی محمد رستمی سیاهوئی نیز در این مراسم ضمن تبريك اين روز به همه كارگران شركت، مراتب قدرداني خود را از خدمات شايسته مدیرعامل مجموعه و کارکنان ابراز داشته و توليد برق و چرخش صنعت را مرهون تلاش خستگي ناپذير كارگران در سايه تفكر و تخصص و استفاده از دانش و تجربه دانست، بطوريكه هرگاه عوامل مذكور در كنار يكديگر قرار گيرند موجب بالندگي و ارتقاء صنعت خواهد بود؛ ضمن اينكه در صورت ضعف در هريك از موارد، موجبات تضعيف و دور شدن از رسالت سازماني و كاهش كيفيت فرآیندها خواهد بود.

    همچنین در ادامه این مراسم نماینده کارگری سعید قاسمی نژاد افزود: تلاش کارگران نیروگاه گازی خلیج فارس برای استمرار تولید برق طی ۲٠ سال فعالیت نیروگاه تقدیر کرد. دراین مراسم نماینده کارگری طی سخنانی خواسته های بحق پرسنل را بیان داشتند.

    گفتنی است، در پايان اين مراسم با اهداء لوح و هديه از ۲۹ نفر از كارگران نمونه سال ۱۴٠۲-۱۴٠۳ در تمام قسمت ها تجليل بعمل آمد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.