حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 20 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3085 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فرهنگ سازی با سه شنبه های مهدوی
    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۴۳
    شناسه : 15741
    بازدید 1123
    2
    دریانیوز// فعالیت های فرهنگی وسه شنبه های مهدوی که برنامه ای برای فرهنگ سازی در حوزه مهدویت است، بایستی حمایت شوند. برخی از فعالان فرهنگی وقرآنی در بعضی از اماکن ومناطق شهری بصورت خودجوش اقدام به برپایی برنامه هایی نظیر سه شنبه های مهدوی می کنند که گامی برای نهادینه شدن فرهنگ مهدویت بشمار می رود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// فعالیت های فرهنگی وسه شنبه های مهدوی که برنامه ای برای فرهنگ سازی در حوزه مهدویت است، بایستی حمایت شوند. برخی از فعالان فرهنگی وقرآنی در بعضی از اماکن ومناطق شهری بصورت خودجوش اقدام به برپایی برنامه هایی نظیر سه شنبه های مهدوی می کنند که گامی برای نهادینه شدن فرهنگ مهدویت بشمار می رود.

    مدتی است که در یکی از پارک های محله ای روبروی باشگاه فانوس شهرک نبوت بندرعباس توسط یکی از اساتید قرآنی خانه قرآن شهیددهقانی سه شنبه های مهدوی برگزار می شود که باشیوه هایی بسیار زیبا احکام ، موضوعات مرتبط با مهدویت و… به کودکان و نوجوانان آموزش داده می شود و برخی از مادران هم به همراه فرزندان شان در این مراسم معنوی زیبا شرکت می کنند و هر هفته از این برنامه استقبال بیشتری می شود.

    اما بیشتر چراغ ها و نورافکن های این پارک خاموش است که ضرورت دارد روشنایی پارک بطور کامل تامین شود تا در شب های دیگر هم که خانواده ها به این پارک می آیند ، مشکلی نداشته باشند و امنیت بطور کامل برقرار شود.متاسفانه موضوعی که همواره در استان هرمزگان مورد بی توجهی قرار گرفته است ، بی مهری نسبت به برنامه های فرهنگی، مذهبی و قرآنی و آذین بندی خیابان ها و معابر در مناسبت های ملی و مذهبی است. هنوز اوقاف و شهرداری برای آذین بندی بلوار امام (ره) روبروی حرم مطهر امامزاده سیدمظفر (ع) بندرعباس به توافق نرسیده اند و بیلبورد روبروی حرم هم برای تبلیغات مذهبی اختصاص نیافته است.

    در حوزه قرآنی نیز که دولت آموزش قرآن را به بخش غیردولتی و موسسات و خانه های قرآنی واگذار کرده واز این مراکز هم حمایتی نمی شود و به همین دلیل آموزش قرآن در استان شرایط مناسبی ندارد و خانواده ها برای آموزش قرآن به فرزندان شان همچنان دغدغه دارند و به این حوزه چندان توجهی نشده است. در بخش های قرآنی و مذهبی و فرهنگی واقعا ضعف مدیریتی هم داریم و علی رغم اینکه دستگاه های مختلف در این بخش وظایف قانونی را برعهده دارند، اما شرایط مناسبی را در استان نداریم.

    در حوزه مهدویت هم که نیاز به وقف و فرهنگ سازی است و برخی فعالان فرهنگی و قرآنی بصورت خودجوش هم اقدام به برگزاری برنامه هایی مانند سه شنبه های مهدوی می کنند ، اما حداقل شرایط توسط مسئولان فراهم نمی شود. برای تامین روشنایی پارک‌شهرک نبوت پیگیری های زیادی صورت گرفته که متاسفانه اثرگذار نبوده است . مسئولان اگر خودشان در برگزاری برنامه های فرهنگی، مهدوی ، قرآنی و فرهنگی ضعیف عمل می کنند ، حداقل روشنایی پارک ها و … را انجام دهند و حمایت های معنوی و مادی را از برگزارکنندگان اینگونه برنامه ها داشته باشند تا برپایی برنامه های فرهنگی، قرآنی ،مهدوی و…در استان افزایش یابد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.