حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • اسکله‌های ۷ و ۸ بندر پارسیان به بهره برداری رسید
    ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۶:۰۴
    شناسه : 5059
    بازدید 1480
    13
    با دستور معاون اول رئیس جمهور ؛ با دستور دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور اسکله های شماره 7 و 8 منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین عملیات احداث تولید متانول به عنوان دومین مجتمع پتروشیمی در پارسیان آغاز شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: با دستور دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور اسکله های شماره ۷ و ۸ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین عملیات احداث تولید متانول به عنوان دومین مجتمع پتروشیمی در پارسیان آغاز شد.
    به گزارش خبرنگار دریا ؛ اسکله‌های ۷ و ۸ بندر منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اعتباری بالغ بر۳۰ میلیون یورو بصورت ویدیو کنفرانسی با دستور معاون اول رییس‌جمهور که به استان هرمزگان سفر کرده بود، به بهره برداری رسید. اسکله های شماره ۷ و ۸ منطقه ویژه پارسیان در راستای اجرای ماموریت های توسعه ای ایمیدرو به بهره برداری رسید. ظرفیت تخلیه و بارگیری این اسکله ها به ۳ میلیون تُن و میزان اشتغالزایی مستقیم در این دو پست اسکله ۱۰۰ نفر است. همچنین عملیات اجرایی مجتمع تولید متانول از گاز طبیعی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون یورو در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان آغاز شد. محمد مخبر پس از افتتاح اسکله های ۷ و ۸ منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در جلسه شورای اداری استان هرمزگان اظهار داشت: امروزه کشور به رغم برخی مشکلاتی که دیده می شود، در یک نقطه خوبی قرار گرفته است و در این مدت توانسته ایم گره‌های بزرگی را در فروش نفت، جابه جایی پول، تامین کالاهای اساسی، کرونا، استقراض و تورم باز کنیم. وی با تأکید بر اینکه دشمن به بعضی مشکلات کشور دل‌بسته است، گفت: در بحث ثبات اقتصادی، تورم و سرمایه‌گذاری، گام های بلندی برداشته ایم و تا امروز نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، توافق و یا تفاهم صورت گرفته است. معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به ظرفیت های ترانزیتی کشور نیز تاکید‌کرد: ما باید چند هزار کیلومتر راه‌آهن پر سرعت در کشور احداث کنیم و زمینه‌های رسیدن به این مهم در کشور فراهم است. برای ما قابل قبول نیست که برای سفر از شهرهای جنوبی به مرکز کشور بیش از ۱۰ ساعت از وقت مردم در قطارها صرف شود. معاون اول رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: ما کشور را تا الان بر اساس درآمدها اداره کرد‌ه‌ایم در حالی که باید بر اساس دارایی‌ها اداره می‌کردیم؛ کشور هزاران میلیارد دلار دارایی دارد و در حال کار کردن بر روی این مسئله هستیم تا بتوانیم این دارایی‌ها را وارد مدار بهره‌برداری کنیم. دکتر مخبر در پایان اطمینان خاطر داد: هر چه رئیس‌جمهور در سفرهای استانی خود قول داده اند، حتما عملیاتی می شود، هر چند ممکن است که برخی پروژه ها با کمی تاخیر مواجه باشد. مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های نفتی تعریف شده در دولت سیزدهم برای استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: اجرای این پروژه‌ها که حجم آن از کل پروژه‌های اجرایی شده از سال ۱۳۵۳ تاکنون بیشتر است می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را حل و فصل کند.
    ادامه از تیتر یک
    سید علی اصغر علامه، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مراسم افتتاحیه اسکله های ۷ و ۸ با بیان اینکه از غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان و از کنار سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس، در مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس در خدمت شما و مردم شریف ایران هستیم، بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مستعدترین منطقه‌ ویژه در جنوب کشور و نزدیک‌ترین منطقه به پایتخت انرژی ایران، پارس جنوبی جهت قرار گرفتن صنایع انرژی بر اعم از فولاد و پتروشیمی است.
    وی افزود: منطقه ویژه‌ پارسیان با وسعت ۱۰هزار هکتار و در اختیار داشتن یکی از بزرگترین بنادر کشور و متصل به آب‌های آزاد جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم، منطقه ای که می‌تواند در سال تولید،اشتغال و دانش بنیان میزبان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ی پتروشیمی و فولاد و صنایع پایین دست در جهت جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف مدنظر باشد. وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری، با حمایت وزارت صمت و سازمان ایمیدرو، در همه‌ حوزه‌ها اعم از زیرساخت، سرمایه‌گذاری و صادرات با دستان توانمند جوانان رشد ۴۰۰ درصدی را رقم زدیم که خود افتخاری بزرگ است. مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه ثابت کردیم جوانان ایرانی زیر بار زور نمی‌روند اظهار داشت: در بدترین و
    سخت ترین شرایط تحریم و زیر فشارهای ظالمانه‌ غرب در راس آن آمریکای جنایت کار با تکیه بر توانایی جوانان
    می توانیم به راه خود ادامه دهیم.وی تاکید کرد: منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی پارسیان تجلی اراده‌ جوان ایرانی و مسلمان است و قطعاً این بندر جزو بنادر تاثیر گذار و نقش آفرین در اقتصاد کشور خواهد بود.علامه عنوان کرد: ما امروز مفتخریم با فرمان جنابعالی دو پست اسکله به ارزش بیش از ۳۰ میلیون یورو به بهره‌برداری برسد که می‌تواند در اقتصاد دریا در کنار سایر حوزه‌ها به رشد اقتصادی کشور کمک کند. ظرفیت دو پست اسکله سه میلیون تن در سال است که می‌تواند به صادرات
    غیر نفتی و در شرایط کنونی کمک شایانی کند.علامه خاطر نشان کرد: بندر پارسیان تنها بندر تمام ایرانی است که همه مراحل آن، از طراحی تا مهندسی، از ساخت تا نصب و تامین مالی آن صد در صد ایرانی بوده و در حوزه‌ ساخت بندر امروز بی‌نیاز از دیگر کشورها است و همین‌جا جا دارد از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که نقش بی بدیلی در ساخت این اسکله ها و بندر داشته در شرایط سخت کشور تقدیر و تشکر ویژه داریم و همچنین یکی از پروژه‌های بزرگ تولید متانول کشور در فازاول ۳۵۰ میلیون دلار انجام شد و در فاز دوم
    ان شالله زنجیره‌ آن تکمیل و پروپیلن و پلی پروپیلن تولید خواهد شد.مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در پایان از دکتر فاطمی امین وزیر محترم صمت از دوستی استاندار پرتلاش استان هرمزگان،از جعفری ریاست ایمیدرو که الحق و الانصاف با تمام توان در جهت تامین زیرساخت‌های منطقه ویژه حمایت نموده و همچنین از جباری نماینده دلسوز غرب هرمزگان که همواره برای پیگیری‌ها کنار ما بوده،از همه‌ی همکاران مخصوصا کارگران خدوم، پیمانکاران و سرمایه‌گذاران گرامی که در این شرایط سخت در کنار ما بوده و به این منطقه کمک کرده‌اند تقدیر و تشکر دارم .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.