حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • از شهرداری بندرعباس آبی برای عابران گرم نمی شود
    ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۲۰
    شناسه : 10433
    بازدید 1235
    7
    تضییع حقوق عابران ادامه دارد دریانیوز// تضییع حقوق عابران در بندرعباس موضوعی است که در سال های اخیر بارها رسانه‌ها به آن پرداخته اند و از شهرداری، شورای شهر و... خواسته اند تا اجازه ندهند حق عابران در پیاده روهای شهر تضییع و لِه شود و عابران پیاده برای رفت وآمد مجبور به استفاده از خیابان شوند وجان‌شان را از دست دهند و یا مصدوم و معلول شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// تضییع حقوق عابران در بندرعباس موضوعی است که در سال های اخیر بارها رسانه‌ها به آن پرداخته اند و از شهرداری، شورای شهر و… خواسته اند تا اجازه ندهند حق عابران در پیاده روهای شهر تضییع و لِه شود و عابران پیاده برای رفت وآمد مجبور به استفاده از خیابان شوند وجان‌شان را از دست دهند و یا مصدوم و معلول شوند.

    هفته گذشته در گزارشی که منتشر کردیم، نوشتیم که بخشی از پیاده‌روهای بلوار معلم بندرعباس در خواجه عطاء برای عابران غیرقابل استفاده شده و در دوسال اخیر بارها گزارش هایی را در این خصوص منتشر کردیم و از دادستان بندرعباس نیز خواستیم تا از حق عابران دفاع کنند که پس از انتشار این گزارش، پیام های مردمی مبنی بر فوت عابری در این بلوار و همچنین گلایه های شهروندان از مسدود و تصرف شدن پیاده روها در سایر مناطق شهر داشتیم و درخواست داشتند گزارش هایی را از این پیاده روها منتشر کنیم که روزنامه دریا تصمیم دارد بنا به درخواست شهروندان در سلسله گزارش هایی به این موضوع بپردازد و نظرات مردم و سپس متولیان مربوطه را در این خصوص جویا شود که امیدواریم شهرداری بندرعباس نیز به حق عابران پیاده احترام بگذارد و برای دفاع از حقوق شان با تضییع کنندگان حقوق عابران برخورد قانونی داشته باشد واگر نیاز به همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باشد، آنها نیز در این بخش مشارکت کنند تا وضعیت پیاده‌روها برای عابران بهبود یابد. در قسمت اول گزارش مربوط به پیاده روهای شهر بندرعباس با ما همراه باشيد و نظرات تعدادی از شهروندان بندرعباسی را بخوانید.

    تصرف پیاده‌روها توسط سازندگان املاک
    برخی از شهروندان بندرعباسی از تصرف پیاده‌روها توسط سازندگان املاک گلایه‌مندند که در زمان ساخت که گاهی چندین سال هم طول می کشد، پیاده‌روها را مسدود می کنند. پیاده‌روهای بلوار وحدت پشت اداره کل ورزش و جوانان هرمزگان از دهه ۹۰ که ساخت پروژه ای ۱۳طبقه را شروع کردند، مسدود شده است. البته جلوتر از این پروژه، بخشی دیگر از پیاده رو بخاطر طرحی دیگر مسدود است. در خیابان شهید خراسانی نیز چنین وضعیتی را داریم والبته در بسیاری از معابر شهر بندرعباس پیاده روها توسط بساز بفروش ها و… مسدود است و مشخص نیست شهرداری بندرعباس چرا از تصرف پیاده روها توسط آنها جلوگیری نمی‌کند؟

    آیا آنها را جریمه می کند ودر زمان پایان کار، این جرایم را از آنها اخذ می کند که اگر چنین هم باشد که حقوق تضییع شده عابران بازنمی‌گردد. آیا شهرداری بررسی کرده است که بدلیل این اهمال و بی توجهی به حقوق عابران و اجبار عابران پیاده به استفاده از خیابان بجای پیاده رو بدلیل تصرف پیاده روها ، چه تعداد عابر سالیانه بر اثر تصادف و… جان‌شان را از دست می دهند یا مجروح و معلول می شوند؟ چرا شورای شهر به این موضوع رسیدگی نمی کند؟ به شهردار بندرعباس و شورای شهر پیشنهاد می کنیم به همراه شهرداران مناطق و نواحی و تمام اعضای شورای شهر حداقل یکی دو هفته و هر روز ساعاتی را در پیاده روهای شهر پیاده قدم بزنید تا از نزدیک وضعیت تصرف پیاده روها را ببینند و از عابرانی که مجبور می شوند از خیابان بجای پیاده رو استفاده کنند، بپرسند آیا آنها از این وضعیت راضی هستند که بدلیل تصرف پیاده روها جان شان به خطر بیفتد؟ شهروندان شورای شهر را انتخاب کردند تا از حقوق شهروندان دفاع کنند، نه اینکه چشم شان را بر روی بی‌توجهی شهرداری به تضییع حقوق شهروندان ببندند و بدنبال دعواهای سیاسی و جناحی شان باشند. شورای شهر بایستی بگونه عمل کند تا شهروندان از رای شان به آنها پشیمان نشوند و نگویند رای مان را پس دهید.

    صنوف مزاحم نرفتند
    شهروندی دیگر می گوید : چرا مسئولان با مردم روراست نیستند. بیش از ده سال شعار می دهند که صنوف مزاحم را به خارج از شهر می برند تا مردم آسایش داشته باشند و حق و حقوق شان ضایع نشود. تعمیرگاه ها در سطح شهر پیاده رو ها و بخشی از خیابان‌ها را برای تعمیر خودروها گرفته اند و عابران باید از خیابان و گاهی لاین دوم خیابان رفت وآمد کنند و یا از میان خودروها بروند و جان شان در معرض خطر قرار گیرد و برای مسئولان این شهر گویا مهم نیست اگر عابری جانش را ازدست دهد و خانواده ای داغدار، بچه‌هایی یتیم و مادرانی بی سرپرست شوند و یا عابری معلول شود و گوشه خانه بیفتد. شهرداری، شورای شهر، فرمانداری، راه وشهرسازی و استانداری چرا برای انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر اقدام نمی کنند؟ تا کی این وضعیت باید ادامه داشته باشد؟ آیا واقعا مسئولان این وضعیت را نمی بینند؟ نمی خواهند اقدام کنند؟ جان عابران و حق شهروندان برایشان مهم نیست؟

    فعالیت باطری سازی
    شهروندی دیگر بصورت مصداقی از مسیر شاه حسینی به سمت خورشهناز در بلوار ناصر گفته که فعالیت یک باطری سازی باعث شده خودروها در پیاده رو و یک تا دو لاین برای تعمیر باطری شان پارک شوند و هم ترافیک سنگینی در این مسیر ایجاد شود و هم عابران مجبور می شوند از داخل خیابان واز بین خودروها به حرکت شان ادامه دهند. وی از مسئولان می خواهد که در این حوزه اقدام نمایند. البته در خیابان مدرس به سمت خور گورسوزان روی پل دوراهی ایسینی نیز وضعیت اینگونه است و فعالیت تعمیرگاه ها باعث ترافیک شده و گاهی یک تا دولاین خیابان در تصرف خودروها برای تعمیرات است. این خیابان گرچه یک طرفه است، اما خودروها و موتورسیکلت‌ها از لاین مخالف و از سمت چپ و راست هم تردد می کنند و برخی برای رفتن به سمت تعمیرگاه ها خلاف می روند.

    شکستگی و خاکی بودن پیاده روها
    پیاده روهایی در شهر بندرعباس مشاهده می شود که در برخی نقاط خاکی هستند و برخی با ریشه درختان، سنگفرش و موزائیک هایشان شکسته شده اند و در برخی پیاده روها پستی و بلندی ها بسیار زیاد است و بعضی از ساکنان سطح شیبداری در پیاده رو برای ورود و خروج خودروی شان به داخل منزل درست کرده‌اند. در پیاده روها خودرو، موتورسیکلت، قایق، گاری حمل زباله و… گذاشته می شود. بعضی از فروشگاه ها نیز اجناس شان را پیاده رو می گذارند. عرضه کنندگان قلیان و نان و… در نوار ساحلی هم گاهی آنقدر پیاده‌روها و نیمکت‌ها را در اختیار خودشان می گیرند که علی‌رغم عریض بودن پیاده راه، اما مسیر رفت وآمد عابران را مسدود می کنند و تاکنون هم گویا به آنها تذکر داده نشده است که اگر کسب و کار راه انداخته اید، حداقل بخشی از مسیر را برای عبور عابران باز کنید. علاوه بر دستفروشان در نقاط مختلف شهر، نمایشگاه های خودرو که قبلا فقط در چهارراه ۲۲ بهمن بندرعباس اقدام به تصرف پیاده روها و ایجاد ترافیک می کردند ودر این سال ها در مناطق دیگر شهر پیاده روها را تصرف می کنند، درصورتیکه بایستی در محوطه نمایشگاهی شان اقدام به نمایش خودرو نمایند. نمایشگاه های خودرو نیز از دهه ۹۰ قرار بود به خارج از شهر بروند وتاکنون متولیان مربوطه شعار درمانی کرده اند. این موضوعات هم مورد گلایه شهروندان است و گویا گوش شنوایی برای این گلایه ها پیدا نمی شود و راست گفته اند آنچه به جایی نرسد، فریاد است.

    دانش آموزان از پیاده روهای خاکی و خیابان نروند
    در حالی برخی از مدارس از هفته قبل فعالیت شان را آغاز کرده اند واز هفته آینده نیز هزاران دانش‌آموزان بندرعباسی به مدرسه می روند که تعداد زیادی از آنها مجبورند از پیاده روهای غیراستاندارد رفت وآمد کنند و گاهی با لباس خاکی و پاره و مصدومیت به مدرسه بروند ویا به خانه برگردند که والدین شان انتظار دارند مسئولان شهری پیاده روها را برای استفاده فرزندان‌شان استانداردسازی کنند تا با خاطری آسوده به مدرسه بروند و برگردند. دانش آموزان مدرسه ای در بلوار معلم که از هفته قبل بازگشايي شده است، مجبورند از خیابان و یا پیاده روی خاکی و پر از نخاله رفت وآمد کنند و مشاهده کردم که پدر دانش آموز دختری بدلیل خاکی شدن مانتو وشلوار دخترش در حین عبور از این پیاده روهای خاکی و غیراستاندارد، لباس دخترش را می تکاند تا با مانتووشلوار خاکی وارد مدرسه نشود. ضرورت دارد شهردار بندرعباس وضعیت پیاده‌روها را از نزدیک ببیند وتصمیم مناسبی را اتخاذ نماید و ما نیز تا بهبود و استانداردسازی پیاده روها و توجه به حقوق عابران، به انتشار گزارش های مان ادامه خواهیم داد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.