حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2999 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • کارگران وکارفرمایان نمونه بسبج کارگران و کارخانجات سپاه هرمزگان تجليل شدند    
    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
    شناسه : 7860
    بازدید 1291
    5
    در آیین سی و چهارمین جشنوراه استانی امتنان؛ دریانیوز// آیین تجلیل از برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار نخبه و واحد نمونه استان هرمزگان با حضور مسئولان استانی برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

     

    دریانیوز// در آیین تجلیل از برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران و کارفرمایان نمونه بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و گروه‌های کار نخبه و واحد نمونه استان با حضور مسئولان استانی تجلیل شدند.

    این مراسم با حضور حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، مجتبی معین‌وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، شعبانی رئیس شعبه سه تامین اجتماعی بندرعباس، سرهنگ پاسدار امیرارسلان شهبازی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات هرمزگان و جمعی از مسئولان و کارگران، جشنواره امتنان از کارگران و واحدهای نمونه استان برگزار شد.

    آیین تجلیل از برگزیدگان سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار نخبه و واحد نمونه استان هرمزگان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، اداره کل تامین اجتماعی استان و بسیج کارگری و کارخانجات هرمزگان برگزار شد.نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: جامعه کارگری ستون فقرات اقتصاد کشور است.

    حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده افزود: دین مبین اسلام نگاه ویژه‌ای به جامعه کار و کارگری دارد و پیامبر اسلام از کارگر به عنوان مجاهد در راه خدا یاد می‌کنند و کارگر دارای مقام بسیار بالایی می‌باشد. حجت الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: نوع برخورد پیامبر با کارگران و بوسه زدن بر دستان کارگر در هیچ دین و آیینی وجود ندارد و این نشان‌دهنده جایگاه و منزلت کارگر می باشد.وی عنوان کرد: باید جایگاه کارگران در جامعه احیا شود و شان رفیع آنها مورد توجه قرار گیرد.

    امام جمعه بندرعباس به مهمترین مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و گفت: کارگران دغدغه‌هایی همچون امنیت شغلی، دستمزد عادلانه، طبقه‌بندی مشاغل، تقویت آموزش و مهارت‌افزایی و به افزایش سطح ایمنی کار و بهداشت نیاز دارند. حجت‌الاسلام عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری می باشد که باید مورد توجه کارفرمایان به ویژه در استان مورد توجه صنایع قرار بگیرد.
    در ادامه نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصل و اساس برگزاری چنین مجالسی تجلیل از تلاش و زحمات جامعه کارگری است که این جامعه محقق کننده شعار اشتغال و تولید می‌باشند. احمد مرادی اظهارداشت: اگر سه جانبه‌گرایی بین کارگر، کارفرما و دولت به خوبی برقرار باشد شاهد پیشرفت کشور خواهیم بود. وی بیان کرد: آنچه ما در مجلس شورای اسلامی به آن رسیده ایم و توافق شده است این است که سالانه باید یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود.


    مرادی خاطرنشان کرد: اشتغال یک میلیون شغل در سال با حرف زدن تحقق پیدا نمی‌کند و برای اینکه بتوانیم این موضوع را محقق کنیم راهی جز حمایت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی وجود ندارد. وی ادامه داد: اگر این حمایت به طور واقعی از تولیدکنندگان و بخش خصوصی وجود داشته باشد قطعاً ایجاد اشتغال پایدار صورت خواهد پذیرفت در غیر اینصورت شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود.
    وی بیان کرد: با توجه به ساخت پالایشگاه‌های مختلف در هرمزگان، به زودی این استان به قطب پالایشگاه کشور تبدیل شده و ساخت این پالایشگاه‌ها باید نیاز اشتغال استان را برطرف نماید.
    استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: برگزاری این مراسم به منظور ارج نهادن به کارگران و فرهنگ کار می باشد چرا که اسلام در همه جا بر سعی، تلاش و کار تاکید داشته است. مهدی دوستی افزود: نگاه اسلام به کار یک نگاه شرافتمندانه است و در نظام اسلامی اهمیت کار و کارگر همواره وجود داشته است.

    دوستی بیان کرد: کارگران همیشه به نظام اعتماد داشته‌اند و با جدا کردن خود از صف دشمنان این موضوع را نشان داده‌اند. وی خاطرنشان کرد: تمام زحمات کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی بر عهده کارگران است و اگر تمام سرمایه و مدیران جمع شوند ولی کارگری وجود نباشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
    دوستی عنوان کرد: پیشرفت‌ها بر اساس تلاش کارگران یک مجموعه رقم خواهد خورد. وی اظهار کرد: دولت تمام تلاش خود را بر این گذاشته است تا با جذب سرمایه و تسهیل در کسب و کارها بتوانند اقتصاد را رونق دهد. استاندار هرمزگان گفت: تحریم‌ها فشار مضاعف را به اقتصاد کشور وارد کرده است که این فشار بر دوش کارگران بیش از پیش خود نمایی می‌کند.
    دوستی خاطرنشان کرد: کارگران به عنوان موتور اصلی محرکه اقتصاد هستند. وی به مسکن کارگران اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کارگران بحث مسکن و خانه‌دار شدن آنهاست. در طرح نهضت ملی مسکن نیز تمرکز بر خانه‌دار شدن جامعه کارگری می‌باشد چرا که اگر هزینه مسکن از سبد هزینه کارگران خارج شود سفره کارگران گسترده‌تر می‌شود.
    دوستی با بیان اینکه تنها سه بنگاه اقتصادی در زمینه مسکن کارگری فعالیت‌های خوبی داشته‌اند بیان کرد: بنگاه های دیگر هم باید در این راستا گام بردارد تا بتوانند کارگرانی که در آن بنگاه مشغول به فعالیت هستند را خانه‌دار نمایند.

    دوستی در بحث درمانی کارگران نیز عنوان کرد: در بحث درمان کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست و سطح خدمات درمانی باید برای کارگران افزایش یابد. وی گفت: در تلاش هستیم تا سطح خدمات پزشکی و تخت‌های بیمارستانی در سطح استان افزایش یابد و خدمات درمانی به خوبی در اختیار تمام اقشار جامعه قرار گیرد. این مسئول اظهارداشت: شرکت‌هایی که در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجرایی نمایند چرا که هدف نهایی در طرح طبقه بندی مشاغل این است که تاثیر آن بر سفره کارگران نمایان شود.

    مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان در این مراسم گفت: ارزش کار کارگر بسیار پراهمیت است. مجتبی معین وزیری افزود: خوشبختانه امسال دو گروه نمونه کارگری از استان هرمزگان در سطح کشور معرفی شده‌اند و این دومین سالی است که از این استان واحد برتر در سطح ملی معرفی می‌شود.


    معین‌وزیری با اشاره به اینکه مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کاهش یافته است اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی به ده روز کاهش یافت که توانستیم در این زمینه رتبه اول را کسب نماییم. وی ادامه داد: استان هرمزگان در بخش روابط کار توانست رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب نماید.

    معین‌وزیری خاطرنشان کرد: رشد تولید نیازمند مشارکت کارگران است به همین دلیل نیاز است کارگران و کارفرمایان همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند. وی بیان کرد: در اکثر شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان طرح طبقه بندی مشاغل اجرا شده است و مابقی شرکت نیز تا پایان خردادماه این طرح را اجرایی نمایند.
    معین وزیری در پایان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۸ هزار شغل در استان باید ایجاد می شد عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم ۵۱ هزار شغل جدید در سطح استان ایجاد نماییم.

     

    قابل ذکر است؛ در پایان این مراسم از سی نفر  از کارگران و کارفرمایان نمونه بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان و جمعی از کارگران نگاه‌های اقتصادی و گروه‌های کار نخبه برتر در استان تقدیر شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.