حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3053 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • هفت خوان نهضت ملی مسکن  به بانک ها رسید
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
    شناسه : 12278
    بازدید 1158
    4
    هشدار استاندار به بانک هایی که در مقابل خانه دار شدن هرمزگانی ها ایستاده اند دریا نیوز//در حالی بیش از دوسال از آغاز طرح نهضت ملی مسکن در کشور می گذرد که متاسفانه در بندرعباس هنوز حتی یک واحدمسکن تحویل مردم نشده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//در حالی بیش از دوسال از آغاز طرح نهضت ملی مسکن در کشور می گذرد که متاسفانه در بندرعباس هنوز حتی یک واحدمسکن تحویل مردم نشده است.
    طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس از همان ابتدا حاشیه دار شد و به کجراهه رفت. در مهرماه ۱۴۰۰ که ثبت نام از متقاضیان در سامانه طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شد، نامی از بندرعباس در سامانه نبود و بندرعباسی ها نتوانستند ثبت نام کنند. بعدها اعلام شد که متقاضیان بندرعباسی می توانند در شهرک علوی در ۵۰کیلومتری غرب بندرعباس ثبت نام کنند که با اعتراض شدید بندرعباسی ها مواجه شد و سپس امام جمعه بندرعباس، نمایندگان مجلس و حتی شخص استاندار به جمع معترضین به این جانمایی پیوستند و در نیمه تیرماه ۱۴۰۱ و با تاخیر بیش از ۹ماه ونیم، ثبت نام از بندرعباسی ها در سامانه طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد. بعد هم روند الحاق اراضی آغاز شد و پس از ۱۳ماه بالاخره با الحاق اراضی موافقت و در نیمه مرداد سال جاری در مراسمی رسمی عملیات تسطیح اراضی موردنیاز این طرح در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس آغاز شد. اما هنوز عملیات ساخت وساز ۱۵هزار واحد در این اراضی الحاقی آغاز نشده است و مدیرکل راه وشهرسازی دوهفته قبل اعلام کرد که تا دو ماه آینده عملیات اجرایی این ۱۵هزار واحد نیز شروع می شود که ضرورت دارد این روند زودتر آغاز شود و تا قبل از رسیدن فصل گرم بندرعباس، پروژه پیشرفت اجرایی مناسبی داشته باشد. اما در جلسات اخیر شورای مسکن استان، استاندار هرمزگان از عدم همراهی بانک ها در اجرای این طرح ملی در استان بشدت گلایه مند بوده و تهدیداتی را هم نسبت به این بانک های غیرهمراه با طرح نهضت ملی مسکن داشته است. متاسفانه مسئولان استان در حوزه های مختلف درد بی خانمانی مردم را درک نمی کنند که حالا بعد از گذشت هفت خوان رستم در اجرای این طرح ملی، حالا بانک ها کارشکنی در اعطای تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن داشته و اجرای آن را با چالش مواجه کرده اند و در واقع در مقابل مهمترین وعده رئیس جمهور برای خانه دار شدن مردم ایستاده اند. این شرایط باعث شده است که حباب قیمت و اجاره مسکن روز به روز بزرگ تر شده و طرح نهضت ملی مسکن که باعث امیدواری مردم به خانه دار شدن شده بود، بدلیل کارشکنی ها و سنگ اندازی ها و بی تدبیری ها نتواند در مسیر اجرا موفقیت کامل را داشته باشد و حالا هم بانک ها در مقابل آن صف آرایی کرده اند و تسهیلات مصوب اجرای این طرح را پرداخت نمی‌کنند که با تهدیدات عالی‌ترین مقام دولت در استان مواجه شده اند.
    برخورد استاندار هرمزگان با بانک‌های غیرهمراه در طرح نهضت ملی مسکن
    استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر همراهی تمام دستگاه‌های اجرایی جهت تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: با بانک‌هایی که مقابل خانه‌دار شدن مردم ایستاده‌اند برخورد خواهد شد. مهدی دوستی در نشست شورای مسکن استان هفته گذشته، اظهارداشت: با توجه به اینکه برخی از بانک‌ها در برابر توسعه استان به ویژه پرداخت تسهیلات به نهضت ملی مسکن کوتاهی کرده‌اند؛ در صورت تداوم لیست بانک‌های مذکور به مردم اعلام خواهد شد.رئیس شورای مسکن استان هرمزگان افزود: مدیران دستگاه‌های دولتی از این پس حق ندارند ریالی به حساب پیمانکاران‌شان در بانک‌های مورد بحث واریز کنند و در صورت عدم تمکین از این مصوبه با خود آن‌ها نیز برخورد خواهد شد.

    دوستی عنوان‌کرد: هر کدام از صنایع استان هم که در این بانک‌ها حساب داشته باشند، در سهمیه حامل‌های انرژی آن‌ها محدودیت اعمال می‌شود؛ ضمن اینکه ادارات آب، برق، گاز و مخابرات موظف‌اند ظرف امروز دیون بانک‌ها را بررسی کرده و اگر معوقاتی در پرداخت حقوق دولت دارند برخورد قانونی انجام دهند.استاندار هرمزگان با بیان اینکه الحاق زمین به ۲۵۸ روستای استان انجام شده، اظهارداشت: الحاق زمین به ۵۸ روستا باقی مانده است که لازم است تلاش شود تا جلسه آتی شورای مسکن، الحاق اراضی این روستاها نیز انجام شده و پرونده تامین زمین برای توسعه مسکن در روستاها بسته شود.وی با نارضایتی از عملکرد دانشگاه‌ها در اجرای طرح خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی، گفت: ضرورت دارد نامه‌هایی به وزیر علوم و وزیر بهداشت ارسال شود؛ چرا که کار در این حوزه بسیار کند پیش می‌رود و اگر تا جلسه پیش‌روی شورای مسکن اقدام عملی نشود، منابع مالی این طرح به دیگر طرح‌های نهضت ملی مسکن منتقل خواهد شد. دوستی با اشاره به پیشرفت ۹۹.۵ درصدی پروژه مسکن ۱۶۰ واحدی بندرعباس، گفت: این پروژه باید سریعا به شبکه فاضلاب نیز متصل شود و سریعا تحویل واحدها به مردم ظرف هفته آینده آغاز شود.همچنین در این جلسه پیشرفت پروژه‌های مسکن استان بررسی گردید که پیشرفت پروژه‌ها به ویژه در شهرستان‌های بستک، رودان، جاسک و ‌پروژه‌های بنیاد مسکن مطلوب بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.