حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 11 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3053 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • توافق شهرداری با اوقاف برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی شهر
    ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۹:۵۳
    شناسه : 11574
    بازدید 1215
    4
    در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب صورت گرفت دریانیوز// رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که بقاع متبرکه بایستی به قطب فرهنگی تبدیل شوند. تحقق آن در گرو حمایت و مشارکت دستگاه‌های مختلف در کنار ادارات اوقاف است. در استان هرمزگان و شهر بندرعباس که بقاع متبرکه محل برگزاری مراسمات مذهبی و ملی و فرهنگی است، اما هنوز آنچنانکه باید و شاید به قطب فرهنگی منطقه تبدیل نشده اند و بایستی سازمان‌های دیگر هم سهیم شوند تا این مهم اتفاق بیفتد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که بقاع متبرکه بایستی به قطب فرهنگی تبدیل شوند. تحقق آن در گرو حمایت و مشارکت دستگاه‌های مختلف در کنار ادارات اوقاف است. در استان هرمزگان و شهر بندرعباس که بقاع متبرکه محل برگزاری مراسمات مذهبی و ملی و فرهنگی است، اما هنوز آنچنانکه باید و شاید به قطب فرهنگی منطقه تبدیل نشده اند و بایستی سازمان‌های دیگر هم سهیم شوند تا این مهم اتفاق بیفتد.
    روز دوشنبه که شهردار بندرعباس و دو عضو شورای شهر بندرعباس در مراسم غبارروبی حرم مطهر امامزاده سیدمظفر علیه السلام حضور یافتند، مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت وجود بقاع متبرکه و حرم مطهر امامزادگان در مناطق مختلف گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری بایستی تلاش کنیم این اماکن به قطب فرهنگی تبدیل شوند و مهمترین و بیشترین برنامه های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، سیاسی و… در این اماکن برگزار شود و این اماکن به عنوان دانشگاهی برای تربیت آحاد مردم باشند. حجت الاسلام و المسلمین سید عباس مسعودی درخصوص ارادت و محبت مردم به ائمه اطهار(ع) افزود: اولین خاصیت محبت اهل بیت(ع) ، زهد است.
    وی گفت: حرم های مطهر امامزادگان به عنوان نماد و چشم یک شهر هستند که برای جذب گردشگر نیز اثر دارند و بایستی قطب فرهنگی شوند. مسعودی افزود : از بقاع متبرکه بایستی حداکثر استفاده را برد. وی با قدردانی از همراهی و همکاری شورای شهر و شهردار بندرعباس در برنامه های اوقاف، خواستار افزایش همکاری ها جهت ارائه خدمات بهینه به زائران و شهروندان و گردشگرانی شد که وارد شهر بندرعباس شده و به حرم مطهر امامزادگان مشرف می شوند، گردید.وی بر رونق بیش از پیش مبلمان مذهبی در شهر بندرعباس و بخصوص اطراف و داخل بقاع متبرکه و حرم های مطهر امامزادگان (ع) تاکید کرد. مسعودی گفت: بایستی رضایت بیش از پیش زائران و شهروندان را در این اماکن فراهم نماییم که شهرداری و شورای شهر می‌توانند سهم زیادی در این بخش داشته باشند.

    آمادگی شهرداری
    شهردار بندرعباس نیز گفت :مدیرکل اوقاف از زمان انتصاب شان باعث تحول در مجموعه اوقاف شده اند و خدمات‌رسانی به پرسنل و زائران افزایش یافته است و شهرداری نیز درخواست های اوقاف را مورد بررسی قرار می دهد و بانظرمساعد یاریگر اوقاف خواهیم بود تا این اماکن طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب به قطب فرهنگی تبدیل شوند. مهدی نوبانی افزود : امامزاده سیدمظفر علیه السلام محل حضور زائران و مردم و گردشگران و… بوده که اینجا قطب فرهنگی شهر است و وظیفه خودمان می دانیم برای خدمات به مردم در این اماکن مقدس اقدام کنیم. شهردار بندرعباس با نصب ست بازی برای کودکان و نوجوانان در حرم مطهر امامزاده سیدمظفر علیه السلام و نصب تابلوی‌های راهنمای مسیر به سمت امامزادگان در سطح شهر موافقت کرد. وی گفت: از مهرماه تا اسفندماه هر هفته یک پروژه در سطح شهر بندرعباس افتتاح یا کلنگ زنی می کنیم که اعتبار آن سه هزار میلیارد تومان است و بخشی از پروژه‌ها هم در هفته دولت افتتاح می شوند. نوبانی تاکید کرد : چهره شهر تغییر کرده است و قول می‌دهم در زیباسازی شهر بیشتر اقدام کنیم.
    شهردار بندرعباس افزود: مردم بندرعباس حق شان بیشتر از وضعیت فعلی است و باید خدمات بیشتری داده شود که شورای شهر هم بر این مهم تاکید دارند و بایستی بهترین ها را برای مردم بخواهیم و امیدآفرینی که رهبری معظم انقلاب فرمودند را در برنامه های‌مان مورد تاکید داریم. وی گفت: گردشگران در بندرعباس، نیاز به تفرجگاه و تفریحگاه دارند و این موضوع را در برنامه‌های مان قرار داده ایم. وی تاکید کرد: پارک ساوانا الان به مکان حضور خانواده ها در پارک شهر شهید دباغیان تبدیل شده است و این پارک قدیمی را زیباتر می کنیم و هفتگی چهره شهر بندرعباس تغییر می کند.
    وی بر حمایت شورای شهر برای اجرای پروژه‌های عمران شهری و زیبا سازی شهر برای مردم تاکید و قدردانی کرد. وی گفت: لبخند مردم در پروژه ها به ما انرژی می دهد. نوبانی گفت: سعی کردیم که به بالاشهر و محلات حاشیه ای شهر خدمات‌دهی یکسانی کنیم. دو هفته قبل زمین چمن مصنوعی والیبال در محله ۲۲بهمن افتتاح کردیم و… پروژه هایی دیگر در این محله و سایر محلات اجرا می کنیم تا خانواده ها و کودکان و نوجوانان از آسیب های اجتماعی در امان بمانند. فریده عامری عضو شورای شهر بندرعباس نیز گفت: ایجاد فضای مناسب برای خانواده ها بصورت رایگان در مناطق مختلف شهر مورد تاکید شوراست و از ایجاد فضای مفرح در بقاع متبرکه نیز حمایت می کنیم. وی افزود: پارک ها و بوستان ها بایستی به میزان مورد نیاز باشد تا شهروندان استفاده کنند.

    عیسی عباسی عضو شورای شهر بندرعباس نیز از ادارات خواست تا در ایام های مذهبی و ملی، ولادت‌ها و شهادت‌ها و…. نسبت به نورپردازی و نصب پارچه و… در اطراف ادارات شان اقدام کنند. عباسی با قدردانی از اقدامات شهرداری بندرعباس برای نورپردازی و زیباسازی شهر، آسفالت محلات و…. گفت: سیمای شهر متحول شده است و این طرح ها ادامه می یابد. وی با اشاره به گردشگر‌پذیر بودن شهر بندرعباس، گفت: بایستی صف قاچاقچیان سوخت از مردم و گردشگران جدا شود تا مردم برای سوختگیری مشکلی نداشته باشند و همانطور که مخبر معاون اول رئیس جمهور دوروزه مشکل سوخت تهرانی‌ها را برطرف کرد، مشکل هرمزگانی‌ها بندرعباسی‌ها را برطرف کنند. وی همچنین بر رفع مشکلات شهروندان برای تامین سیلندر گاز تاکید کرد. این عضو شورای شهر بندرعباس گفت: برای مردم کم کار کرده ایم و بایستی بیشتر کار کنیم و دعا کنیم تا پای جان افتخار نوکری مردم را داشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.