حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • گوشه ای از زندگینامه مرد رسانه مردمی
    ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
    شناسه : 10551
    بازدید 1180
    5
    به بهانه پنجمین سالگرد درگذشت حاج ایوب دبیری نژاد؛ دریانیوز// حاج ایوب دبیری نژاد در چهاردهم شهریور سال1340 در بندرعباس چشم به جهان گشود، پدرش علی، مدیر گمرک خونسرخ بود که بدلیل گرایشات مذهبی و مخالفت با مدیران وقت گمرک، جهت ادامه خدمت به روستای محروم بونجی در منطقه جاسک منتقل شد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حاج ایوب دبیری نژاد در چهاردهم شهریور سال۱۳۴۰ در بندرعباس چشم به جهان گشود، پدرش علی، مدیر گمرک خونسرخ بود که بدلیل گرایشات مذهبی و مخالفت با مدیران وقت گمرک، جهت ادامه خدمت به روستای محروم بونجی در منطقه جاسک منتقل شد. در آن زمان بونجی روستایی محروم از آب و برق و امکانات اولیه زندگی بود. ایوب که حالا هفت ساله شده بود برای کلاس اول در جاسک به منزل یکی از دوستانشان فرستاده شد، اما پدرش که طاقت دوری اولین فرزند خود را نداشت، به همراه محمد محمود کدخدای روستا تصمیم به ساخت دبستان در روستا گرفت و با همه سختی های آن زمان دبستان روستای بونجی تأسیس شد و ایوب به همراه تعداد دیگری از بچه های روستا که سال ها از تحصیل محروم مانده بودند، اولین دانش آموزان دبستان روستای بونجی جاسک شدند.

    ایوب دوران راهنمایی را در جاسک سپری نمود و برای طی دوران دبیرستان به بندرعباس آمد و در دبیرستان «ششم بهمن» مشغول به تحصیل شد. دوران دبیرستان ایوب مصادف با شروع جرقه های انقلاب بود. ایوب که به همراه برادرش شهید یعقوب در آتش زدن مشروب فروشی ها در بندرعباس نقش مستقیم داشتند، تحت تعقیب شهربانی قرار گرفت و مجبور شد به جاسک فرار کند و دبیرستان را در همان شهر ادامه دهد که خیلی زود توسط ساواک شناسایی و دستگیر شد و در نهایت با وساطت ریش سفیدان جاسک با قید تعهد عدم فعالیت های سیاسی و مذهبی آزاد شد.

    با اوج گرفتن مبارزات انقلاب در شهرهای بزرگ کشور، ایوب و شهید یعقوب به همراه دیگر دوستانشان اولین تظاهرات شهر جاسک علیه رژیم پهلوی را برنامه ریزی نمودند و تا بعد از پیروزی انقلاب نیز در جاسک ماند. ایوب از همان دوران نوجوانی فردی بسیار منظم بود و علاقه زیادی به وارد شدن به دانشکده افسری ارتش داشت، اما به توصیه پدرش و نفوذ احزاب توده به ارتش آن زمان، از ورود به دانشکده افسری منصرف و به دانشسرای تربیت معلم یزد رفت. با شروع جنگ تحمیلی به همراه پدر و برادرانش بعنوان بسیجی به جبهه رفت و به فیض جانبازی نائل آمد. پس از اتمام تحصیلات دانشسرا، در روستای جلابی بندرعباس معلم شد.

    ایوب خیلی زود مورد توجه معاون عمرانی استاندار وقت قرار گرفت و بعنوان شهردار بستک به این شهر رفت و از سال ۶۴ تا ۶۷ منشا خدمات بسیاری به مردم این شهر شد، به طوری که پس از اتمام مدت ماموریتش در بستک، کسبه و بازاریان بستک با ارسال طوماری به استاندار درخواست نمودند تا ابلاغ ایوب بعنوان شهردار جدید بندرخمیر لغو گردد و وی همچنان شهردار بستک باقی بماند. ایوب زمانی که شهردار بستک بود ازدواج نمود و صاحب دو فرزند پسر و یک فرزند دختر شد. پس از پایان ماموریتش در سمت شهردار بستک، به سمت شهردار بندرخمیر منصوب شد. موفقیت ایوب در این سمت نیز آنچنان مورد توجه استاندار وقت قرار گرفت که ایوب را با حفظ سمت شهردار همزمان بعنوان بخشدار بندرخمیر نیز منصوب نمود.

    در سال ۷۱ زمانی که محمدامین فرج زاده بعنوان شهردار بندرعباس منصوب شد، تصمیم گرفت تا تیمی از موفق ترین افراد در حوزه های مختلف شهری را بعنوان مدیران خود در شهرداری بندرعباس منصوب نماید. ایوب نیز بعنوان یکی از موفق ترین شهرداران آن سال های استان در این لیست قرار گرفت. آن سال ها شهر بندرعباس دو منطقه شهری بیشتر نداشت و کارنامه موفق این شهردار جوان باعث شد تا فرج زاده، ایوب جوان را بعنوان شهردار منطقه دو منصوب نماید. موفقیت های ایوب در این سمت باعث شد تا فرج زاده ظرف کمتر از یکسال، ایوب را بعنوان معاون خدمات شهری و با حفظ سمت بعنوان قائم مقام خود منصوب نماید. طی سال هایی که ایوب بعنوان معاون و قائم مقام شهردار وقت مشغول به فعالیت بود، چهره شهر بندرعباس در حوزه ها مختلف از جمله احداث بسیاری از بوستان های بزرگ و خیابان های اصلی و فرعی شهر متحول شد که پس از گذشت سی سال همچنان بعنوان مهم ترین زیرساخت های شهر بندرعباس محسوب می شوند. حاج ایوب طی همه این مدت، روحیه بسیجی و جهادی خود را حفظ نمود و همواره بعنوان نیرویی ارزشی شناخته می شد.

    با روی کار آمدن دولت اصلاحات و تشکیل شورای دوره اول شهر بندرعباس، به همراه جمع دیگری از مدیران ارزشی شهرداری کنار گذاشته شد. پس از آن وی مجددا بعنوان معلم به آموزش و پرورش بازگشت و همزمان با سمت مدیرعامل شرکت مسکن سازان سپاه استان، برای خانه دار شدن پاسداران جوان آن روزها، پروژه های متعدد مجتمع های مسکونی سپاه را آغاز و در کمترین زمان ممکن به پایان رساند. حاج ایوب که هیچگاه نمی توانست ساکن و بی حرکت بماند، تصمیم گرفت تا برای تحقق دغدغه دیرینه اش، یعنی ارتقاء جایگاه فرهنگ در استان روزنامه ای تأسیس نماید که در نهایت با همه مشقت ها و محدودیت های آن دوران، موفق شد در سال ۸۰ هفته نامه دریا را تأسیس نماید و خیلی زود جایگاه آن را از هفته نامه محلی به روزنامه جنوب کشور ارتقاء بخشد.

    در همین دوران شهرداری بندرعباس که دچار مشکلات فراوانی در حوزه خدمات شهری شده بود مجدداً از حاج ایوب خواست تا مدیریت این حوزه را بدست گیرد، حاج ایوب دوباره به شهرداری بازگشت اما اوضاع شهرداری کنونی، با شهرداری دهه هفتاد فرق کرده بود و حاج ایوب که نظم و مقرراتی بودن وی زبانزد خاص و عام شده بود؛ نمی توانست این وضعیت را تحمل نماید، به همین دلیل در یکی از همین جلسات زمانی که درخواستی غیر قانونی از وی می شود، بدون آنکه کوچکترین وابستگی به میز و صندلی داشته باشد، سوئیچ خودروی اداری و کلید اتاق کارش را روی میز گذاشت و برای همیشه از شهرداری رفت، تا به قول خودش به مردم خیانت نکند. سال ۸۴ عبدالرضا شیخ الاسلام استاندار هرمزگان شد. وی که سال ها قبل معاون عمرانی استاندار هرمزگان بود و با توانمندی های حاج ایوب در حوزه امور شهرداریها آشنا بود، حاج ایوب را بعنوان مدیرکل امور شهر و روستا استانداری انتخاب نمود.

    طی این مدت حاج ایوب برای پیگیری مسائل و مشکلات دهیاری ها و شهرداری های استان، از شرق جاسک تا غرب پارسیان شخصاً حضور پیدا می کرد.حاج ایوب در سال ۸۹ و پس از سی سال تلاش شبانه روزی در حوزه های مختلف اجرایی، فرهنگی، به افتخار بازنشستگی نائل آمد. وی که همواره دغدغه موضوعات فرهنگی را داشت، در دوران بازنشستگی علاوه بر مدیرمسئولی روزنامه دریا و خبرگزاری فارس در هرمزگان، مدیریت شرکت زیارتی سازمان حج و زیارت را عهده دار شد و پس از سال ها فعالیت، ظهر روز دوشنبه دوم مهرماه سال ۱۳۹۷ در حالی که به همراه تعداد دیگری از مدیران کاروان حج و زیارت در جلسه با موضوع برنامه ریزی ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی بود، دچار سکته مغزی شد و پس از پنج روز بستری در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در تاریخ هفتم مهرماه، در سن ۵۷ سالگی ندای حق را لبیک گفت و به دیدار برادر شهیدش شتافت.

    حاج ایوب در طی دوران حیاتش بر پاکدستی و درستکاری افراد بسیار تاکید داشت و خاطرات فراوانی از برخورد سریع وی با افراد خاطی نقل می شود. افرادی که در کنار حاج ایوب کار کرده اند به خوبی با حساسیت ایشان مبنی بر تابعیت از قانون آشنا هستند و تکه کلام همیشگی ایشان «اجرای قانون بد خیلی بهتر از بی قانونی است» بود.از دیگر خصوصیات بارز حاج ایوب قاطعیت در مدیریت و نظم مثال زدنی وی بود که پس از گذشت چندین سال از عروجش همچنان الگوی مدیران پرورش یافته توسط ایشان است. روحش شاد و نامش در تاریخ هرمزگان جاودان باد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.