حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3003 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • چشم پزشک در هرمزگان آموزش دهید
    ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۹:۱۸
    شناسه : 14097
    بازدید 1120
    7
    دریانیوز// کمبود چشم پزشک در استان هرمزگان و بندرعباس باعث بروز مشکلاتی برای بیماران شده است. اگر در صبح تا ظهر ویا روزهای تعطیل نیاز به چشم پزشک داشته باشید، بامشکل بیشتری مواجه می شوید.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کمبود چشم پزشک در استان هرمزگان و بندرعباس باعث بروز مشکلاتی برای بیماران شده است. اگر در صبح تا ظهر ویا روزهای تعطیل نیاز به چشم پزشک داشته باشید، بامشکل بیشتری مواجه می شوید.

    زیرا در روزهای تعطیل که به چشم پزشک دسترسی نخواهید داشت و در روزهای عادی هم در شهر بندرعباس یک کلینیک دولتی چشم پزشکی برای معاینه و تجویز دارو و…در جوار بیمارستان شهیدمحمدی وجود دارد که در هفته های اخیر مردم می گویند بدلیل کمبود پزشک و مرخصی بودن برخی از چشم پزشکان ، کلینیک در برخی روزها تعطیل یا نیمه تعطیل بوده و روند درمان با اختلال مواجه می باشد. چشم پزشک هایی هم که عصرها در مطب های شان حضور دارند، بسیار شلوغ هستند و دریافت نوبت برای چند روز بعد ممکن است .

    این شرایط نشان می دهد ضرورت دارد در گام نخست تعدادی دانشجوی چشم پزشکی از سهمیه مناطق محروم از هرمزگان در سایر دانشگاه های کشور تحصیل کرده و برگردند ودر استان خدمت کنند واز آن طرف بایستی پذیرش دانشجوی رشته های چشم پزشکی با اولویت بومی در استان آغاز شود تا بخشی از دانشجویان در استان ماندگار شده و به بیماران خدمت‌رسانی نمایند.

    از طرفی دیگر ضرورت دارد برای آینده برنامه ریزی شود تا دانشکده چشم پزشکی مانند دانشکده دندانپزشکی در استان راه اندازی شود و دانشجویان و چشم پزشکان در شاخه های تخصصی تر چشم پزشکی نیز امکان تحصیل داشته باشند و مشکلات بیماران کمتر شود.

    بحمدا… در حال حاضر عزم جزمی برای رفع کمبود تخت بیمارستانی در استان وجود دارد و ماه قبل بیمارستان های ۱۱۲تختخوابی کودکان ساخته شده توسط پالایشگاه نفت بندرعباس والحاقی بیمارستان فارابی بستک در سفر رئيس جمهور به استان افتتاح شد و سال آینده نیز بیمارستان های ۲۶۴ تختخوابی نفت ستاره خليج فارس،۵۳۰ تختخوابی بندرعباس و ۱۶۰ تختخوابی میناب افتتاح می شوند که به استاندارد در تخت های بیمارستانی نزدیک خواهیم شد.

    اما در حال حاضر با کمبود پزشک و کادر پرستاری و… در استان مواجهیم و این کمبود در سال آینده بیشتر می شود واز هم اکنون بایستی برای تامین نیروی انسانی موردنیاز مراکز درمانی فعلی و افتتاحیه های سال ۱۴۰۳ در استان تدبیری اندیشیده شود تا کمبودها برطرف شود . دانشکده های شرق و غرب استان و بندرعباس بایستی بتوانند داشجویان بیشتری در رشته های موردنیاز جذب کنند تا پس از فراغت از تحصیل در استان بمانند وبه بیماران خدمت‌رسانی کنند .

    برخی از رشته ها هم بایستی بورسیه شوند و در برخی رشته ها نیز ضرورت دارد از سهمیه مناطق محروم، دانشجویانی از استان وحتی شهرستان های استان بتوانند در دانشگاه های درجه یک کشور تحصیل نموده و به استان برگردند. بایستی برنامه ریزی شود تا عزیمت بیماران به شهرهای مختلف کشور واز جمله یزد، شیراز وتهران برای درمان کاهش یابد و مردم در استان بتوانند خدمات درمانی موردنیازشان را دریافت نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.