حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3004 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • چرا ماه مبارک رمضان ماه مهماني خداست؟
    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
    شناسه : 14331
    بازدید 1140
    2
    دریانیوز// در بین ماه‌های سال قمری، ماه مبارک رمضان، از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چنانکه در دعای مخصوص آن می‌خوانیم: «..و هذا شهر عظمته و کرمته و شرفته و فضلته علی الشهور...» و رمضان، ماهی است که او را عظمت و کرامت و شرافت، و فضیلت دادی، نسبت به ماه‌های دیگر.»
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در بین ماه‌های سال قمری، ماه مبارک رمضان، از قداست و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چنانکه در دعای مخصوص آن می‌خوانیم:
    «..و هذا شهر عظمته و کرمته و شرفته و فضلته علی الشهور…» و رمضان، ماهی است که او را عظمت و کرامت و شرافت، و فضیلت دادی، نسبت به ماه‌های دیگر.»

    رسول خدا (ص) می‌فرماید: «اگر کسی در این ماه، یک آیه از قرآن، تلاوت کند، ثوابش مثل کسی است که در غیر ماه رمضان، یک بار قرآن را ختم کرده باشد. از امام صادق (ع) نیز نقل شده است: «هرکس در ماه رمضان، صدقه‌ای بدهد خداوند هفتاد نوع، بلا را از او دور می‌کند.» خداوند با فراهم کردن امکاناتی که فقط ویژه‌ی این ماه است، آغوش خود را برای بندگانش گشوده است و آن‌ها را برای استفاده از این نعمت‌ها دعوت می‌کند. اینک نوبت ماست که دعوتش را اجابت کنیم و برخوان رحمتش بنشینیم و از لطف بیکران او بهره‌مند گردیم.

    در ماه رمضان از شب اول درهای بهشت باز می‌شوند و تا شب آخر نیز همچنان باز می‌مانند و بالعکس، درهای جهنم از ابتدا تا انتهای ماه رمضان، بسته می‌شوند. شیاطین در بند و زنجیرند تا بندگان، بهتر بتوانند خودسازی کنند.رمضان، ماه رحمت و آمرزش گناهان است، ماهی است که توبه‌ی بندگان در آن پذیرفته می‌شود و در پایان هرروز و هر شب و همچنین پایان آن ماه هزاران هزار گنه‌کار، از آتش جهنم آزاد می‌شوند.
    حضرت محمد بن عبدالله صلی الله و علیه و سلم، درباره این ماه بزرگ و با ارزش می‌فرمایند: (اگر بنده‌ای ارزش ماه رمضان را می‌دانست، آرزو می‌کرد که سراسر سال رمضان باشد).

    اولین ویژگی و امتیاز ماه مبارک رمضان، نزول قرآن کریم بر قلب نازنین پیامبر خدا (ص) برای نجات و هدایت انسان‌ها در این ماه پربرکت است، همچنین عبادت و روزه‌داری در ماه رمضان بخشی از هویت مسلمانان است. همان‌طور که از مطالب ذکرشده هویداست، این ماه، ماه نزول برکت و خیرات است و سفره‌ی رحمت الهی برای بندگان همواره پهن‌ است؛ ولی این مهمانی با مهمانی‌های دیگر کمی متفاوت است.

    در مهمانی‌های عادی، وسایل پذیرایی صرفا از جنس مادیات است، تا افراد با خوردن و آشامیدن آن‌ها، به لذت‌های مادی برسند؛ اما جنس مهمانی خدا، معنوی و روحانی است. خداوند بندگان خود را دعوت نموده تا بر سر خوان لطف و کرمش بنشینند و روح خود را پرورش دهند. در این مهمانی، انسان با ترک خوردن و آشامیدن از لذت‌های مادی فاصله می‌گیرد تا روح خود را تعالی بخشد و لذت‌های معنوی را تجربه کند.

    بنابراين قدر لحظه لحظه های ماه رمضان را بدانیم و باور کنیم که این ماه به سرعت به پایان می‌رسد. تلاش کنیم که بازنده نباشیم. غصه از دست دادن فرصت‌ها، فایده ای به حالمان ندارد. فرصت ها را دریابیم که فردا دیر است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.