حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • چالش فرم «ج» و روند زمان ‌بر بررسی ها
    ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۰۱
    شناسه : 10428
    بازدید 1207
    3
    دریانیوز// شهروندانی که در گذشته از مسکن، زمین یا تسهیلات دولتی استفاده کرده و یا در طرح هایی نظیر مسکن مهر، اقدام ملی، نهضت ملی و... ثبت نام نموده اند، فرم ج شان قرمز است و نمی توانند در طرحی دیگر ثبت نام کنند، مگر اینکه دولت اعلام کند، مثلا در طرح های سه فرزندی و چهارفرزندی و دريافت مسکن در ابوموسی وهرمز و... که امتیاز ویژه محسوب می شود و شرط سبز بودن فرم ج لحاظ نمی شود، می توانند ثبت نام کنند .
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// شهروندانی که در گذشته از مسکن، زمین یا تسهیلات دولتی استفاده کرده و یا در طرح هایی نظیر مسکن مهر، اقدام ملی، نهضت ملی و… ثبت نام نموده اند، فرم ج شان قرمز است و نمی توانند در طرحی دیگر ثبت نام کنند، مگر اینکه دولت اعلام کند، مثلا در طرح های سه فرزندی و چهارفرزندی و دريافت مسکن در ابوموسی وهرمز و… که امتیاز ویژه محسوب می شود و شرط سبز بودن فرم ج لحاظ نمی شود، می توانند ثبت نام کنند .

    اما در حال حاضر یکی از مشکلاتی که مردم با آن مواجهند در حوزه تبدیل فرم ج قرمز به سبز برای کسانی است که از طرح های مختلف مسکن حتی در سال های گذشته انصراف داده اند و همچنان فرم ج شان قرمز است ودر سایر طرح ها از جمله نهضت ملی مسکن و… نمی توانند ثبت نام کنند. درحالیکه عالی‌ترین مقام دستگاه متولی اعلام می کنند پس از انجام مراحل انصراف، فرم ج قرمز متقاضیان دو تا سه روزه سبز می شود، اما کارمندان و مسئولان حوزه فرم ج در صحبتی که با آنها داشتم، می گفتند این روند دو تا سه سال هم طول می‌کشد و چون نیروی انسانی کافی نداریم، این پروسه نیز زمان‌بر است.

    متقاضیانی که در سال گذشته در طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس ثبت نام کرده بودند، بخش زیادی هنوز پالایش نشده اند و در هفته های اخیر بتدریج به آنها پیامک ارسال شده است تا برای انجام امورات شان به راه وشهرسازی مراجعه نمایند. پس از مراجعه متقاضیان، به آنها گفته می شود فرم ج تان قرمز است و به واحد فرم ج راه وشهرسازی ارجاع داده می شوند که در این واحد نیز که به اذعان خودشان کمبود نیروی انسانی وجود دارد، متقاضیان به راحتی نمی توانند به پاسخ برسند و هفته ها بایستی معطل بررسی فرم ج شان باشند که با روند فعلی و آنطور که مسئول واحد مربوطه گفتند دو تا سه سال طول می کشد تا فرم ج قرمزی تبدیل به فرم ج سبز شود، بطور حتم این متقاضیان از جرگه نهضت ملی مسکن خارج شده و در دولت سیزدهم خانه دار نمی شوند. در صورتی که بایستی با فوریت مشکل فرم ج برطرف شده تا متقاضیان تایید شده و بتوانند سهم آورده شان را واریز کنند که استاندار هرمزگان نیز بارها در شوراهای مسکن استان بر واریز سهم آورده متقاضیان تاکید کرده اند.

    بنظر می رسد تنها راه رفع این مشکل که مسئول واحد فرم ج نیز به آن اشاره داشتند، رفع کمبود نیروی انسانی است تا به بررسی فرم ج ها و تشکیل هیئت های نمایندگی شتاب داده شود. موضوع دیگر که برخی از شهروندان نسبت به آن گلایه مندند، ارسال پیامک واریز وجه سهم آورده و تحویل تعهدنامه محضری به کسانی است که مدتی قبل سهم آورده شان را واریز کرده اند و تعهدنامه محضری را تحویل داده اند و بعد از چند هفته پیامک دیگری به آنها ارسال شده است که سهم آورده تان را واریز کنید و با در دست داشتن فرم محضری به راه و شهرسازی مراجعه کنید که با مراجعه به بانک مسکن، به متقاضیان گفته اند که این پیامک برای افرادی دیگری نیز ارسال شده وبرای رفع آن باید راه وشهرسازی مراجعه کنید ودر آنجا نیز مسئولان مربوطه از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و برای رفع مشکل، متقاضیان را به واحدهای مختلف پاسکاری می کنند که در این حوزه نیز با توجه به اینکه یک پیامک از بانک مسکن و پیامک دیگر از وزارت مسکن و شهرسازی به متقاضیان ارسال می شود، ضرورت دارد که بین بانک وراه وشهرسازی هماهنگی لازم وجود داشته باشد تا برای متقاضیان مشکلاتی ایجاد نشود و در بانک و راه وشهرسازی سرگردان نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.