حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3052 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 81×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پیاده رو های بندرعباس نیازمند توجه مسئولان
    ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
    شناسه : 11713
    بازدید 1150
    4
    دریانیوز// از دلائل اصلی ساخت پیاده رو افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده است. در ساخت پیاده رو ، باید عوامل مختلفی مانند نیازهای عمومی و ضعف امکانات و حرکات اتومبیل ها مورد توجه قرار گیرند. از آثار ساخت پیاده رو می توان ایجاد رونق در اقتصاد ، سهل نمودن ارتباط پیاده روی بین نقاط ، ایجاد هماهنگی بین عوامل مختلف ترافیکی، ایجاد امنیت و آرامش ، ایجاد مسیرهای حرکت و لذت بردن از پیاده رو دانست.
    ارسال توسط : نویسنده : حسین برخورداری منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// از دلائل اصلی ساخت پیاده رو افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده است. در ساخت پیاده رو ، باید عوامل مختلفی مانند نیازهای عمومی و ضعف امکانات و حرکات اتومبیل ها مورد توجه قرار گیرند. از آثار ساخت پیاده رو می توان ایجاد رونق در اقتصاد ، سهل نمودن ارتباط پیاده روی بین نقاط ، ایجاد هماهنگی بین عوامل مختلف ترافیکی، ایجاد امنیت و آرامش ، ایجاد مسیرهای حرکت و لذت بردن از پیاده رو دانست.
    تشویق مردم به پیاده روی، شناسایی مناطقی که رفت و آمد مردم در آنجا بیشتر است ،کاهش آلودگی زیست محیطی ،حفظ منابع طبیعی شهر،افزایش در آمدهای عمومی،کاهش تصادف ،جلوگیری از استفاده خطوط غیرعابر توسط عابران پیاده جزء اهداف پیاده رو ها می باشد.حرکت پـیـاده طبیعی ترین، شکل جابجایی انسان در محیط است و پیاده روی هنوز مهمترین امکان برای مشاهده مکانها، فعالیتها و احساس شور و تحرک زندگی و کشف ارزشهـا و جاذبه های نهفته در محیط به شمار می رود . افراد بجای استفاده ازوسایل نقلیه به پیاده روی ترغیب می شوند تعداد عابران پیاده افزایش می یابد ، ضمن حفاظت از منابع طبیعی شهر باعث افزایش زیبایی شهر می شود ، امنیت و سلامت بیشتر عابرین را تامین می کند ، ضمن تفکیک ترافیک عابرین از وسایل نقلیه باعث آرام سازی ترافیک می شود. معبر پیاده در فضای عمومی شهر، می تواند موجب تقویت رابطه اجتماعی و معنوی شهروندان گردد.
    ولی اغلب به دلیل بی توجهی و تخصیص امكانات ناچیز و ناقص در سطح پیاده روها و عدم آمـوزش و آ گاهی مـردم از قوانین حركت، پیاده ها حقوق واقعی خویش را نشناخته و گاهی از حق خود محروم می شوند؛ به طوری كه سهم این فعالیت در نظام حمل ونقل ایران در دهه های اخیر براساس آمـار با توجه به زندگی ماشینی و موانع بی شمار دیگر كمرنگ شده است. در دهه های اخیر بـرای حل مسائلی از این قبیل و بازگرداندن سرزندگی و نشاط به حیات جمعی، در بسیاری از کشورها، بهسازی و طراحی پیاده روها در دستور کار بسیاری از مدیران شهری قرار گرفته است.در میان کلیه سفرهای انجام شده در یک شهر، سفرهای پیاده همیشه مهم ترین روش انجام سفر بوده و خواهد بود. پیاده روی بخشی از انجام تمامی سفرهای روزانه شهروندان است. عابرین پیاده می بایستی به عنوان عنصر اصلی سیستم های حمل و نقل در طراحی ها مدنظر قرار گیرند.
    با توقف در روبروی شهرک گاز بندرعباس و مشاهده یک پیاده رو خطرناک نظرم را جلب می کند وبا اندیشیدن به اینکه چطورعابران پیاده و دانش آموزان مجبورند روزانه مسیر خود را از این پیاده رو با پذیرفتن خطرات احتمالی ادامه دهند. سالها می گذرد درخت روییده در محل تنومندتر می شود و هیچگونه نگرانی از ناحیه مسئولان دیده نشده است. درمواقع فصل بارش باران، این مسیر پیاده همزمان با نزول رحمت الهی و شستن ماسه ها می تواند حادثه جانی و مالی سختی را به همراه داشته باشد. متاسفانه این پیاده رو که بیشتر به پرتگاه کوهستانی مبدل شده است وکناره های آسفالت آن دارای شکستگی و سنگ فرشها در حال ریزش و خورد شدن هستند دیگر نمی تواند مکان امنی برای رفت و آمد شهروندان باشد.
    بنا به گفته همسایگان و اهالی محل ،شاهد افتادن دانش آموزان از این معبر به پایین این پرتگاه بوده اند. حتی به دلیل تاریک بودن شب و نداشتن روشنایی مناسب در پیاده رو جدا از به خطر افتادن سلامتی عابرین پیاده ،باعث انحراف خودروها از ضلع شرقی به داخل این پرتگاه شده است و اهالی محل گله مند هستند که چرا جهت مقابله با تجمع و پاتوق معتادین متجاهر ،جمع آوری زباله ها و نخاله ها در این محل کاری انجام نشده و متاسفانه با وجود پیگیری های مکرر اهالی با شهرداری مربوطه برای رفع معضل این پیاده رو هیچ اقدامی از سوی شهرداری صورت نگرفته است. در این مکان بسیار خطر ناک عابران پیاده با دلهره از آن عبور می کنند و متاسفانه این محل فقط نام پیاده رو را یدک می کشد ازدیگر خطرات احتمالی در خصوص این محل می توان از نداشتن استحکام کافی و سست بودن بستراطراف تیر برق در وسط پیاده رو نام برد. انتظار می رود با تلاش و همت مسئولین دلسوز و پای کاردر کوتاهترین زمان نسبت به رفع معضل پیاده رو های خطرناک سطح شهر تدابیر و اقدامات لازم راانجام دهند. تا هیچگاه شاهد اتفاقات تلخ و ناگوار برای شهروندان گرامی و عابران پیاده نباشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.