حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3048 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • پیاده روهای بلوار معلم  مشت نمونه خروار
    ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۷
    شناسه : 11873
    بازدید 1240
    6
    مسئولان در بلوار معلم بندرعباس پیاده روی کنند دریانیوز// در ماه‌های اخیر نسبت به ماه‌ها و سال‌های گذشته میزان گزارش ها و مقالاتی که درخصوص وضعیت پیاده‌روهای بندرعباس منتشر کرده‌ایم، بسیار افزایش یافته است، اما متاسفانه کمتر اقدام عملی را از مسئولان برای رفع تصرفات و استانداردسازی پیاده روها شاهد بوده‌ایم و مسئولان وعده‌هایی داده اند که کمتر محقق شده اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در ماه‌های اخیر نسبت به ماه‌ها و سال‌های گذشته میزان گزارش ها و مقالاتی که درخصوص وضعیت پیاده‌روهای بندرعباس منتشر کرده‌ایم، بسیار افزایش یافته است، اما متاسفانه کمتر اقدام عملی را از مسئولان برای رفع تصرفات و استانداردسازی پیاده روها شاهد بوده‌ایم و مسئولان وعده‌هایی داده اند که کمتر محقق شده اند.
    تصرف پیاده روها توسط صنوف مزاحم از جمله موضوعاتی بوده که بارها به آن پرداخته ایم. بسیاری از محلات و معابر در تصرف صنوف مزاحم هستند و خودروها برای تعمیر و… در پیاده روها متوقف می‌شوند و عابران مجبورند از خیابان‌ها رفت و آمد کنند. از دهه ۸۰ بحث انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهر بندرعباس مطرح بود که تاکنون محقق نشده است و انتظار می رود این مهم زودتر محقق شده تا علاوه بر رفع تصرف پیاده‌روها توسط این صنوف، میزان ترافیک نیز در سطح شهر و خیابان هایی که صنوف مزاحم در آنها فعالند، کاهش یابد.
    موضوع دیگر اینکه بخشی از پیاده روها توسط سازندگان املاک تصرف می شوند و حصارکشی می کنند ویا مصالح ساختمانی را در پیاده رو تخلیه می کنند. دستفروشان و صنوف مختلف نیز بخش دیگری از متصرفان پیاده روها هستند. برخی پیاده روها نیز خاکی هستند ویا سنگفرش و موزائیک و آسفالت شان تخریب شده اند و این وضعیت باعث شده است که عابران پیاده مجبور به استفاده از خیایان شوند و این شرایط برایشان عادی وعادت شده است‌ تا جایی که در پیاده‌روهایی که اندکی شرایط بهتر است، اما بازهم عابران ترجیح می‌دهند از خیابان رفت وآمد کنند. زیرا آنها در طول مسیرشان بدلیل انسداد، تخریب، پستی وبلندی و رمپ و سطوح شیب دار در پیاده‌روها مجبورند مرتب از خیابان رفت وآمد کنند. برخی از صنوف نیز جلوی واحد صنفی شان را پله می گذارد و یا بالاتر و یا پایین تر از سطح پیاده رو می سازد و یا سطوح شیب دار احداث می کنند که حتی رفت وآمد عابران سالم را سخت می کنند، تا چه برسد به سالمندان، کودکان، مادران باردار، معلولان، ویلچری ها و… و گویا در این حوزه متولی خاصی نبوده تا از حقوق عابران دفاع کند و دستگاه‌های نظارتی نیز چشم شان را بر تضییع حقوق عابران بسته اند.

    قصه پرغصه بلوار معلم
    بلوار معلم درمحله قدیمی خواجه عطاء بندرعباس قرار دارد که در دو سال اخیر بارها از مشکلات پیاده روی آن، نبود پارک و مکان ورزشی وتفریحی و…. در این بلوار نوشتیم که ساکنان گلایه مندند و روزانه دانش آموزان زیادی به مدارس پیش دبستانی، دبستان تا دبیرستان می روند که در بلوار معلم قرار دارند واز آن طرف بخش زیادی از پیاده روها در تصرف بساز و بفروش ها قرار دارد وبخشی دیگر نیز موزائیک های شکسته شده و خاکی هستند و…. که دانش‌آموزان و عابران مجبورند از خیابان رفت وآمد کنند که خطرناک است و جان‌شان در معرض خطر تصادف و… قرار دارد.
    چندماه قبل و در تابستان که گزارشی را از این بلوار منتشر کردیم و از دادستان سابق بندرعباس درخواست کردیم تا به مشکل پیاده‌روهای بلوار معلم و… ورود کنند و گفتیم تا عابری جانش را از دست نداده است، اقدام شود، شهروندی از طریق کانال روزنامه دریا پیام داد که چند روز قبل یکی از عابران جانش را ازدست داده است. حال که مدارس باز شده است و دانش‌آموزان مجبورند از داخل خیابان بجای پیاده رو عبور کنند، امکان بروز حوادث افزایش یافته است، اما متاسفانه هیچ عزمی برای رفع این مشکل وجود ندارد. دوشنبه دو هفته قبل البته مهدی نوبانی شهردار بندرعباس بازدیدی از این بلوار داشت و به شهردار منطقه دستور داد تا عملیات ساخت پیاده رو و ترمیم آسفالت کوچه بهارستان ۱۱ بلوار معلم و… را آغاز کنند که تاکنون اقدامی نشده است و با این روند بعید به نظر می‌رسد شهرداری منطقه مربوطه در این حوزه اقدامی نماید، زیرا قبلا هم به شهردار منطقه این مشکلات بازگو شده و اقدامی نشده است. البته مسئولان مختلف از این بلوار بازدید داشتند و دستورات لازم را برای رفع مشکل داده‌اند که تاکنون اقدامی نشده است. از هفته قبل هم محوطه ضلع شمالی نبش کوچه بهارستان ۱۱ که از چندماه قبل ماشین آلات و مصالح ساختمانی و… در آن وجود داشت، توسط پیمانکار آب های سطحی شهرداری حصارکشی شد، درصورتیکه ساکنان از سال های گذشته درخواست داشتند در این مکان پارک و فضای سبز جهت استفاده شان احداث شود که متاسفانه اینگونه نشد و در حال حاضر در تصرف پیمانکار شهرداری قرار دارد که ساکنان خواستار تخلیه این مکان واحداث پارک و فضای سبز در این زمین که متعلق به دولت است، هستند.
    مسئولان در بلوار معلم پیاده روی کنند
    برخی از والدین دانش آموزان که در این بلوار ساکن هستند و هر روز فرزندان شان را با ترس و دلهره ونگرانی به مدرسه می فرستند و برخی نیز خودشان به همراه فرزندشان می روند وبرمی گردند و مجبورند از داخل خیابان بجای پیاده رو عبورومرور کنند؛ از مسئولان استان وشهر بندرعباس می خواهند نیم ساعت از یک روز را از ابتدای بلوار معلم در شهرنمایش تا ساحل یا تا چهارراه بلوارمعلم را از پیاده رو بروند وبرگردند و دو طرف بلوار را ببینند چند درصد پیاده رو آن استاندارد وقابل استفاده است و عابران می توانند بروند. چرا بسازوبفروش هایی که می خواهند سودهای کلان ببرند، پیاده رو را سالها تخریب یا تصرف و مسدود می کنند تا عابران مجبور شوند از داخل خیایان رفت وآمد کنند و اگر خودرویی ویا موتورسیکلتی به عابران بزند، چه کسی پاسخگوست؟ چرا دانش‌آموزان بایستی مجبور شوند از داخل خیابان بروند؟ آیا در این شهر واستان هیچ مسئولی وجود ندارد که از حق عابران دفاع کند؟ والدین می گویند فرزندان چرا برای رفت وآمد به مدرسه باید جانشان در خطر قرار گیرد؟ در بیشتر کوچه‌ها و حتی اطراف مدارس که سگ های ولگرد رها هستند و امکان حمله به دانش‌آموزان و عابران وجود دارد.
    خیابان و بلوار هم که برای رفت وآمد خودروست، اما در این منطقه بایستی عابران بروند و بیایند و بخش زیادی از پیاده روها مسدود شده است. آیا مسئولان خودشان در این شهر تردد ندارند و وضعیت را نمی بینند؟آیا جان دانش آموزان و عابران برای مسئولان ارزشی ندارد؟ دردمان را کجا فریاد بزنیم تا مسئولی بشنود؟ آیا باید تجمعی صورت بگیرد تا پیاده روهای بلوار معلم از تصرف خارج شوند استانداردسازی شوند؟ برخی از سازندگان املاک در این بلوار گودبرداری کرده اند و رفته اند و باید حادثه ای پیش آید و چند نفر کشته شوند تا مسئولان اقدام کنند؟

    پارک خودرو و موتورسیکلت در پیاده رو
    برخی از شهروندان از پارک شدن خودرو، موتورسیکلت، قایق، گاری رفتگران شهرداری، ریختن مصالح ساختمانی در پیاده روها گلایه مندند. آنها می گویند عابرپیاده هیچ جایگاهی در بندرعباس ندارد و مسئولان نیز نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند. آنها خواستار دفاع متولیان مربوطه و دستگاه نظارتي از حقوق عابران پیاده در این شهر هستند.

    انتظار از دادستان بندرعباس

    در حوزه رفع تصرفات پیاده روها و همچنین استانداردسازی پیاده‌روهای شهر از دادستان بندرعباس انتظار می رود بازدیدهایی را از پیاده رو بلوار معلم خواجه عطاء وسایر مناطق شهر داشته باشند و وضعیت پیاده روها را از نزدیک مشاهده نمایند و دستگاه های متولی حوزه پیاده روها و رفع تصرفات و سدمعبر را به دور یک میز بیاوردند و تصمیماتی را اتخاذ نمایند تا صنوف مزاحم هرچه زودتر به خارج از شهر منتقل شوند و اجازه تصرف پیاده رو به سازندگان املاک، صنوف، دستفروشان و… داده نشود.
    در ساحل بندرعباس که مدتی قبل با دستور دادستانی قلیان ها جمع‌آوری شد، اما آنطور که شهروندان عنوان می کنند گویا برخی از این قلیان فروشی ها برگشته اند و حتی پیاده‌روها و نیمکت ها را تصرف کرده اند واجازه نشستن شهروندان و خانواده ها را بر روی نیمکت ها نمی دهند ومی گویند فقط مشتریان‌شان می توانند روی نیمکت هایی که در ساحل توسط شهرداری نصب شده است، بنشینند و بارها بین آنها و شهروندان بحث و مجادله شده است.
    موضوع دیگر اینکه از یک طرف جان وسلامتی عابران پیاده و دانش‌آموزان مهم است و از طرفی دیگر دانش آموزان بایستی با فرهنگ استفاده از پیاده‌رو در دوران تحصیل آشنا شوند و همچنین شرایط استفاده از پیاده‌رو استاندارد برایشان فراهم شود و اگر در دوران تحصیل نتوانند از پیاده‌رو استفاده کنند، هم سلامتی شان در معرض خطر قرار می گیرد و هم استفاده از خیایان بجای پیاده‌رو برایشان عادی شده و بجای فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از پیاده‌رو، در واقع فرهنگ سوزی می شود.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “پیاده روهای بلوار معلم مشت نمونه خروار”
    1. کدام یک از کارهای شهرداری بندرعباس درست هست ؟
      من چاله های زیادی رو میشناسم که چندین سال هست پر نمیشه و احتمالا باید براش شناسنامه صادر کنن

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.