حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3051 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسکن ملی در بندرعباس  متری ۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان
    ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
    شناسه : 9520
    بازدید 14712
    9
    کاهش قیمت مسکن ادامه دارد دریانیوز// بالاخره طلسم نهضت ملی مسکن در بندرعباس شکست و عملیات اجرایی این طرح ملی با تسطیح اراضی آغاز شده است و می توان سال 1403 را سال واگذاری املاک به متقاضیانی دانست که در این طرح ثبت نام کرده اند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// بالاخره طلسم نهضت ملی مسکن در بندرعباس شکست و عملیات اجرایی این طرح ملی با تسطیح اراضی آغاز شده است و می توان سال ۱۴۰۳ را سال واگذاری املاک به متقاضیانی دانست که در این طرح ثبت نام کرده اند.

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان عملیات تسطیح اراضی جهت احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است، اظهار داشت : واحدهای مسکونی با هزینه متری حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان آماده واگذاری و کلیدشان به متقاضیان تحویل می‌شود.سعید حاجبی بیان کرد: طراحی طبق نظر شورای معماری و شهرسازی هرمزگان برای پنج طبقه انجام شده است که بنا شده واحدهای متفاوتی با متراژهای متفاوت از ۷۵ متر تا ۱۰۰ متر در این طرح ساخته شود.حاجبی بیان کرد: امتیاز بندی در این طرح براساس آورده بوده و توسط سامانه محاسبه می‌شود.

    وی گفت: تاکنون ۱۳۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن در هرمزگان ثبت نام کرده‌اند که ۸۰ هزار نفر واجد شرایط بوده‌اند و زمین برای همه این افراد تخصیص یافته‌ است، اما تنها ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از آنان واریزی وجه داشته‌اند.معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز کرد: تاکنون ۱۰ هزار نفر در بندرعباس واریز وجه انجام داده‌اند که از مردم درخواست داریم واریز وجه را انجام دهند تا ساخت و سازها انجام شود.حاجبی افزود: مبلغ آورده اولیه برای متقاضیان ۴۰ میلیون تومان بوده و با افزایش پیشرفت فیزیکی طرح‌ها، مبالغ بیشتری باید بپردازند که برای متقاضیان پیامک ارسال می‌شود تا متناسب با آن واریز وجه انجام دهند.معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی هرمزگان گفت: تسطیح زمین نهضت ملی مسکن در شهر بندرعباس توسط پیمانکاران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان کارگزار، آغاز شد.

    حاجبی افزود: آماده‌سازی زمین‌ها آغاز شده که این کار برعهده شرکت‌های ایرانی است و زیرنظر نیروی دریایی ارتش به عنوان کارگزار ساخت و آماده‌سازی اداره‌کل راه و شهرسازی آغاز کرده‌اند.وی ادامه داد: براساس توافق انجام شده با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و با پیگیری‌های استاندار هرمزگان، بنا شد زمین و ساختمان‌های طرح نهضت ملی مسکن در مدت یک‌سال تحویل شود،‌ یعنی همزمان با تسطیح زمین احداث ساختمان‌ها را نیز آغاز کنند.وی خاطرنشان کرد: قرارداد این طرح یکساله بوده که احتمال دارد تا یکسال و نیم هم طول بکشد و از شرکت چینی نیز برای انجام بخشی از کار کمک گرفته شده است.حاجبی ادامه داد: زمین به صورت یک‌دست تسطیح نمی‌شود و به عبارتی تسطیح براساس عوارض طبیعی انجام می‌شود و تپه‌ها به طور کامل از بین برده نمی‌شوند و تنها عملیات تسطیح زمین در محل احداث ساختمان‌ها انجام می‌شود.

    کاهش قیمت مسکن

    کاهش قیمت مسکن در مناطق مختلف با اجرای طرح های مختلف آغاز شده است و بندرعباس نیز از این قاعده مستثنی نیست. با روند فعلی کاهش قیمت مسکن در بندرعباس، دلالان نیز چندان تمایلی برای خرید ملک جدید ندارند وتلاش می کنند با شگردهای مختلف، املاکی را که خریده بودند، به فروش برسانند تا با کاهش قیمت ملک، متضرر نشوند. برخی از مشاوران املاک نیز می گویند در حالی که برخی از فروشندگان ملک حاضرند املاک شان را با ۲۰تا۳۰ درصد زیرقیمت بازار نیز به فروش برسانند، اما خریداری وجود ندارد؛ زیرا قیمت ملک بصورت حبابی افزایش یافت و این میزان کاهش، نیز نتوانسته مشتریان را به سمت خود جلب کند و انتظار می رود روند کاهشی قیمت ملک ادامه یابد وبا احداث و واگذاری واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس، بخش زیادی از نیاز مردم با این ۱۵ هزار واحد برطرف شده و وتقاضای ملک و رهن واجاره کاهش می یابد و بازار مسکن به تعادل می رسد.

    از طرفی برخی از متقاضيان مسکن که در سال گذشته ثبت نام نکرده اند، از دولت می خواهند سامانه را برای ثبت نام شان باز کنند تا آنها نیز بتوانند از این طرح دولت سیزدهم برای خانه دار شدن استفاده کنند و صاحبخانه شوند. درصورتیکه تمام متقاضیان واجدشرایط بتوانند از طریق طرح نهضت ملی مسکن خانه دار شوند، نبض مسکن از دستان مافیای مسکن و املاک خارج شده و وعده دولت برای ساخت چهارمیلیون واحد مسکن نیز محقق شده و بخش زیادی از دغدغه مردم در حوزه مسکن کاهش می یابد. سید جواد سادات مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازار مسکن اعلام کرد: بر اساس آمار‌ها و برآورد‌های انجام شده، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران، در روز‌های پایانی تیرماه نسبت به ماه‌های گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای شهر به شهر و محله به محله طرح ساماندهی واحد‌های صنفی مشاوران املاک و شناسایی و برخورد با اخلالگران بزرگ حوزه بازار مسکن، رونمایی از سامانه دریافت کد رهگیری رایگان اجاره، اقدام جدی در حوزه شناسایی و دریافت مالیات از خانه‌های خالی، تصویب طرح تنظیم بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها در مجلس، طرح الزام به ثبت رسمی اموال غیرمنقول، از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی و کاهش نرخ تورم مسکن در شهر تهران و سراسر کشور بوده است.

    حرکت بازار مسکن به سمت رونق با افزایش عرضه

    همچنین وزیر راه و شهرسازی در راستای تایید کاهش قیمت‌ها در جلسه اخیر هیات دولت اعلام کرد: رئیس بانک مرکزی اعلام کرده که قیمت مسکن در برخی از مناطق بین ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش یافته و به نظر می‌رسد با این روندی که در پیش گرفته شده است قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد.به گفته مهرداد بذرپاش، افتتاح‌ تعدادی از طرح‌های نهضت ملی مسکن و واحد‌های باقیمانده مسکن مهر را در هفته دولت در پیش خواهیم داشت و عدد قابل توجهی از پروژه‌های مسکن مهر از جمله ۱۰ هزار واحد در پردیس و ۲ هزار و ۸۰۰ واحد در پرند به بهره برداری می‌رسد.

    او می‌گوید: در حوزه جوانی جمعیت ۱۶ هزار قطعه به خانواده‌هایی که مشمول طرح بودند تقدیم شد و ۷۰ هزار نفر تاکنون در سایت ثبت نام کرده اند که مشمول این طرح هستند و زمین‌های آن‌ها به زودی تحویل داده می‌شود.وزیر راه وشهرسازی گفت: هدف گذاری صورت گرفته در این طرح ۴۰۰ هزار قطعه زمین است که در حال حاضر از مرز ۲۵۰ هزار قطعه عبور کرده ایم و امیدوار هستیم عدد‌های بالاتری را در حوزه مسکن محقق کنیم. بذرپاش بیان کرد: بازار مسکن یک بازار رها شده‌ای بود که هیچ سقف و کفی نداشت و قیمت‌ها در بازار خرید و اجاره مسکن کنترل شده نبود. با وجود آنکه وزارت راه وشهرسازی وظیفه مستقیم بر کنترل بازار مسکن ندارد، اما ما عزم خود را جزم کرده ایم که به این حوزه ورود کنیم و تاکنون هم اثر‌های خوبی داشته است. ۲ هزار مشاور املاک متخلف پلمب شده اند و این روند ادامه خواهد داشت.

    امیدوار هستیم با هماهنگی تمامی بخش‌ها کمترین آسیب در این حوزه وارد شود و بتوانیم بازار را به سمت رونق هدایت کنیم.در همین راستا ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار مسکن در حال هدایت به سمت خروج از رکود است و امیدوار هستیم با برنامه ریزی و افزایش تولید مسکن بتوانیم این بازار را به سمت رونق هدایت کنیم.او افزود: دولت باید در شرایط کنونی از طریق حمایت از بخش خصوصی و برنامه ریزی برای کاهش قیمت تمام شده مسکن، این بازار را کنترل کند. تنها با ورود به حوزه مشاوران املاک کشور این بازار به آرامش نمی‌رسد، بلکه باید از طریق حمایت از بخش خصوصی، افزایش تولید مسکن و تزریق مصالح ساختمانی به رونق این بازار کمک کرد.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “مسکن ملی در بندرعباس متری ۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان”
    1. سلام اگه متری۷۸۰۰صد متری میشه ۷۸۰میلیون که با ۵۵۰تومان وامی که بهش تعلق میگیره،آورده میشه ۳۳۰پس چرا میگن بالای ۴۰۰تومن باید پرداخت کنیم

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.