حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مسئولان در بهره ‌برداری کامل کارخانه جدید ما را یاری دهند
    ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
    شناسه : 10320
    بازدید 1363
    13
    مدیرعامل شرکت سپهر دریا جنوب در گفت‌وگو با روزنامه دریا: دریانیوز// مدیرعامل شرکت سپهر دریا جنوب با بیان اينکه در حال حاضر در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار با ظرفیت دو برابر کارگاه فعلی در مجاورت شرکت ،طرح توسعه جدید مجموعه را آغاز کرده ایم، گفت: مسئولان در بهره‌برداری کامل کارخانه جدید ما را یاری دهند؛زیرا برای ۵۰۰ نفر از جوانان به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیر مستقیم مشاغل پایدار ایجاد می‌شود.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل شرکت سپهر دریا جنوب با بیان اينکه در حال حاضر در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار با ظرفیت دو برابر کارگاه فعلی در مجاورت شرکت ،طرح توسعه جدید مجموعه را آغاز کرده ایم، گفت: مسئولان در بهره‌برداری کامل کارخانه جدید ما را یاری دهند؛زیرا برای ۵۰۰ نفر از جوانان به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیر مستقیم مشاغل پایدار ایجاد می‌شود.
    دریا یک نعمت خدادادی است و از این بابت باید خداوند را بسیار شاکر بود که این نعمت بزرگ را به ما عطا کرده است و خوشبختانه کشور ما از این نعمت بزرگ و مهم برخوردار است .یکی از راه‌های توسعه، شکوفایی و رونق اقتصاد توجه کافی به اقتصاد دریا پایه است که بارها هم مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) نسبت به این امر تاکید داشته اند.صنعت کشتی سازی هم یکی از مسیرهای توسعه اقتصاد دریا محور است و در این زمینه با کامبیز عرب مدیرعامل شرکت سپهر دریا جنوب که شرکتی فعال و مهم در زمینه ساخت و تعمیر انواع شناورهای دریایی در هرمزگان به گفت‌وگو نشستیم و در ادامه با هم می‌خوانیم.

    دریا: شرکت سپهر دریا جنوب در چه سالی و در چه حوزه‌ای شروع به فعالیت کرد؟
    عرب: این شرکت از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در حوزه صنعت دریایی جهت ساخت و تعمیرات انواع شناورهای دریایی آغاز کرده و شروع فعالیت‌ این مجموعه با تعمیرات و ساخت شناورهای یدک‌کش خدماتی با سایز کوچک به همراه لندینگ کرافت و بارج بود‌ه و این شرکت کاملا خصوصی است.

    دریا: هرمزگان در رابطه با توسعه صنایع دریایی چه ظرفیت و پنانسیلی را دارد؟
    عرب: این استان دارای پتانسیل بالایی در زمینه توسعه صنایع دریایی است و با توجه به تاکید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر مبنای اقتصاد دریا محور ،صنعت کشتی سازی در دنیا به عنوان صنعت مادر و جزء صنایع استراتژیک محسوب می‌شود و در این رابطه نیاز مبرم به حمایت های همه جانبه داریم تا با توسعه آن بتوان علاوه بر رونق صنعتی به شکوفا نمودن صنایع مرتبط در خصوص تولید مواد مورد نیاز ساخت کشتی و صنایع بالادستی از جمله صنایع حمل و نقل دریایی کشتی های باری ، ماهیگیری، سکوهای نفتی، شناورهای خدماتی و پشتیبان صنعت پرورش ماهی در قفس در دریا و بسیاری از خدمات دریایی دیگر کشور را بی نیاز از واردات کرد.

    دریا: چه تعداد نیروی انسانی در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند؟
    عرب: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و همین تعداد نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند و یکی از معدود شرکت های فعال در صنعت کشتی سازی کشور است که علیرغم تمام مشکلات و موانع پیش رو ،فعالیت خود را کاهش نداده، بلکه همواره نسبت به توسعه فعالیت های خود اهتمام ویژه‌ای داشته و در سال گذشته این شرکت به عنوان واحد نمونه صنعتی استان هرمزگان انتخاب گردید.

    دریا: تا حالا چه تعداد شناور توسط شرکت شما ساخته شده است ؟
    عرب: تاکنون چهار فروند شناور خدماتی با نام همیار و‌ نزدیک به ۱۲ فروند لندینگ کرافت را ساخته و به بهره برداری رسیده است و‌ تعداد زیادی کشتی هم تعمیر کرده ایم و در حال حاضر نیز ۱۰فروند شناور در حال ساخت داریم که همزمان به همین میزان نیز ثبت سفارش داریم.

    دریا: چند درصد ساخت شناورها توسط شرکت بومی سازی شده است؟
    عرب: این مجموعه در مسیر توسعه صنعت دریایی کشور ،همواره در راستای مقابله با تحریم های بین المللی مرتبط با صنایع دریایی از جمله صنعت کشتی سازی کشور، توانسته است طراحی و تولید شناورهای ذکر شده را با توجه به توان داخلی و مواد مصرفی تولید داخل انجام و جز مواردی نظیر موتور،ژنراتور، تجهیزات ناوبری و رادیویی را با ظرفیت ۱۰ هزارتن را تا سقف ۸۵ الی ۹۰ درصد بومی سازی کند و زنجیره تعمیرات را نیز تا صد درصد از وابستگی به خارج از کشور قطع نماید و تاکنون توانسته کشتی های را با بالاترین کیفیت و استاندارهای ملی و جهانی تولید کند.

    دریا: این شرکت به چه میزان توانسته از ورود شناورهای مشابه خارجی به کشور جلوگیری کند؟
    عرب: زیر ساخت‌های شرکت به گونه‌ای است که با ساخت انواع شناورها از ورود نمونه‌های مشابه خارجی از کشورهای جنوب شرق آسیا نظیر چین، اندونزی و مالزی و…. به جهت قطع وابستگی جلوگیری می‌نماید و با روندی که بعد از تحریم‌ها در پی گرفته شده است این شرکت موفق شده نیاز داخلی را تا حدود زیادی پوشش داده و دراین راستا ساخت و بهره برداری از شناورها در حال انجام است.

    دریا: از نظر قیمت تمام شده شناور تولید شده شرکت شما با نمونه مشابه خارجی تفاوتی هم دارد؟
    عرب: بله. تفاوت دارد. از نظر هزینه‌های ساخت پیش بینی می‌شود بین ۲۰ الی ۲۵ درصد در مقایسه با نمونه‌های خارجی شناورهای ساخت شرکت ارزان‌تر تمام شود و البته کیفیت ساخت شناورهای تولید شده در این شرکت با توجه به نظارت هایی که توسط مراکز مجاز انجام می‌ گردد یقیناً بهتر است و همچنین تمهیدات لازم جهت اعمال نظرات مشتریان در خصوص ابراز نقطه نظرات در حین ساخت کشتی توسط شرکت فراهم شده است و این مجموعه به دلیل دارا بودن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب، نیروی انسانی مجرب و متخصص و همچنین رعایت استانداردهای ساخت کشتی به طور معمول در مناقصات یکی از شرکت‌های پیشرو و مورد تایید می باشد.

    دریا: اهداف شرکت چیست؟
    عرب: تولید با کیفیت و مطابق استانداردهای جهانی، پایداری مشاغل و حفظ امنیت شغلی نیروها، استفاده از توان و نیروی داخلی، ایجاد فرصت‌های جدید برای تولید کننده هایی که با ما مرتبط هستند از جمله مسائلی هستند که جز خط مشی و اهداف شرکت تعریف می‌شوند.

    دریا: ایجاد صنایع دریایی چه مزایای برای کشور دارد؟
    عرب: با توجه به وجود ظرفیت سواحل و جزایر متعدد کشور استقرار صنایع دریایی در گوشه گوشه این سواحل و جزایر دارای اهمیت فراوانی بوده و موجب اشتغال و مهارت افزایی جوانان این مرز و بوم، ارزش افزوده مطمئن، جلوگیری از خروج ارز از کشور، خودکفایی ، رونق اقتصادی صنایع دریایی کشور و در نتیجه ثبات و امنیت پایدار مشاغل و درآمد را به ارمغان خواهد آورد.

    دریا: آیا طرح توسعه برای گسترش فعالیت های شرکت در زمینه ساخت و تعمیرات شناورها دارید؟
    عرب: بله. با توجه به نیازمندی‌های کشور شرکت با تبعیت از قوانین کشوری همکاری لازم با سازمان‌هایی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان محیط زیست و سازمان صمت و دیگر نهادها و سازمان ها را از وظایف خود دانسته و با اخذ مجوز تاسیسی که در ابتدای مرداد ماه سالجاری از سوی دستگاه های مربوطه دریافت کرده ایم برای اجرای هرچه بیشتر قطع وابستگی کشور به خارج، اشتغالزایی بیشتر برای جوانان، اطمینان بخشی به مالکین از نظر توان ساخت به فکر طرح توسعه برآمده ایم و در حال حاضر در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار با ظرفیت دو برابر سایت فعلی در مجاورت شرکت، طرح توسعه مجموعه را آغاز کرده ایم و در حال حاضر تولید دو فروند شناور را آغاز کرده ایم و با دقت و سرعت در حال فعالیت هستیم و در این زمينه ثبت سفارش‌های زیادی را نیز داریم و امیدواریم با کمک سازمان‌های محلی در زمینه‌هایی همچون برق، سازمان بنادر، صمت، محیط زیست و آب فاضلاب و….به روند توسعه شرکت سرعت بیشتری ببخشیم.

    دریا: این طرح توسعه به چه میزان می تواند برای جوانان فرصت اشتغالزایی ایجاد کند؟
    عرب: با بهره‌برداری کامل از این طرح در سایت جدید برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای هزار نفر هم بصورت غیر مستقیم شغل پایدار ایجاد می شود و فرصت‌های شغلی متعددی برای صنایع جانبی و تولیدی فراهم می‌شود.

    دریا: افزایش ظرفیت تولید انواع شناورها در طرح توسعه جدید به چه صورت خواهد بود؟
    عرب: مطابق برنامه ریزی انجام گرفته و با توجه به توانمندی شرکت ،در سایت جدید ظرفیت ساخت انواع کشتی خدماتی و تدارکاتی سالیانه ۲۵ فروند، کشتی های صیادی پنج فروند و ساخت لندینگ کرافت هم ۳۰ فروند در سال را پیش بینی نموده ایم که زیر ساخت آن در حال اجرا می باشد و در صورت همکاری سازمان های متولی یقینا این امر همانطوریکه که گفتم با توجه به وجود افراد مجرب و متخصص و تجهیزات و … محقق خواهد شد.

    دریا: مدت زمان ساخت انواع شناور ها در چه بازه زمانی پیش بینی شده است؟
    عرب: در صورتی که مطابق برنامه پیش بینی شده به تحقق طرح توسعه جدیدی که عرض شد برسیم با توجه شرایط ایجاد شده قصد داریم هر شناوری را از لحظه ثبت سفارش تا راه اندازی کامل و بهره‌برداری آن را به یک سال برسانیم و پتانسیل آن نیز وجود دارد و یقینا با نگرش به سرعت و دقت ساخت شناورهای دریایی تولیدی این مجموعه بالاترین کیفیت و استانداردهای جهانی و ملی نیز محقق خواهد شد.

    دریا:آیا شناورهای ساخت شده شما خدمات و گارانتی پس از فروش را دارد؟
    عرب: بله. تمام شناورهای تولیدی شرکت بعد از ساخت و واگذاری به بهره بردار یکسال بصورت کامل مورد گارانتی و ارائه خدمات آن قرار می‌گیرند و این مجموعه نسبت به ارایه خدمات وگارانتی نمودن شناورها کما فی السابق پایبندبوده و یقینا خللی در این خصوص به وجود نخواهد آمد.

    دریا: آیا برنامه ای برای صادرات به کشورهای خارجی هم دارید؟
    عرب: در حال حاضر نیاز داخلی امکان صادرات را میسر نمی‌کند؛ اما مشتری‌هایی از کشورهایی نظیر پاکستان و دبی و… وجود دارند ولی برنامه شرکت برآورده نمودن نیاز داخلی در این زمینه می باشد و در این خصوص برنامه شرکت علاوه بر برآورده کردن نیاز داخلی و جلوگیری از خروج ارز فراهم نمودن شرایط برای صادرات کشتی و ارز آوری به داخل کشور می‌باشد و شرکت سپهر دریا جنوب در خصوص ساخت شناورهای باری در منطقه جنوب شاید بتوان گفت که جز یکی از برترین هاست.

    دریا:هزینه های تعمیرات شناور در شرکت چگونه است؟
    عرب: در این مجموعه‌ علاوه بر ساخت، تعمیرات شناورها با قیمت مناسب تری نسبت به تعرفه های موجود در منطقه هرمزگان انجام می‌شود و خدمات بصورت مناسب تری به مالکان داده می‌شود.

    دریا: در سایت جدید چه اولویت‌های مد نظر شماست؟
    عرب: در کارگاه جدید که دوبرابر ظرفیت فعلی است قصد داریم تولیدات، کیفیت و سرعت کار را افزایش دهیم و به نیاز بازار پاسخ دهیم.

    دریا: در پایان اگر مطلب دیگری دارید بفرمایید؟
    عرب: مسئولان استانی مانند سابق که یاریگر ما بودند با نگاه مثبت و دور اندیشی که نسبت به تولید و اشتغال دارند ما را در بهره‌برداری کامل کارگاه جدید یاری نمایند و ما در حال حاضر مشکلاتی نظیر خدمات شرکت محترم برق منطقه ای و صدور مجوزهای لازم از سازمانهای مرتبط را برای کارگاه جدید داریم و ضمن قدردانی از مسئولان محلی استان انتظار می‌رود به ما در این زمينه کمک کنند و با همت و تلاش همه دست اندرکاران و همکاری با این شرکت مانع از خروج صنعتگران و متخصصان این عرصه از چرخه فعالیت صنایع دریایی شده و رویکرد مثبت سازمان های متولی به شرکت های داخلی کشور میتواند نیاز متقاضیان به خدمات مربوط به ساخت و تعمیرات شناورهای دریایی را برآورده نماید وبخش خصوصی در کنار بخش دولتی می توانند موجبات رونق هر چه بیشتر این صنعت در کشور شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.